Podaljšani test: Seat Leon SC 2.0 TDI (135 kW) FR

29. 11. 2013 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Leon je pri Seatu tisto, kar je pri Volkswagnu Golf. FR pa je potemtakem GTI.

Seat je z novo generacijo Leona v primerjavi s prejšnjim naredil velik preskok. Ne le s tehnologijo, ki je zaradi novih časov v primerjavi s prejšnjimi modeli precej napredovala (sem lahko štejemo tudi povsem diodna prednja žarometa, o katerih bomo podrobneje pisali v prihodnjem zapisu), in obliko, temveč ali pa predvsem z dejstvom, da ni več zgolj športno naravnan avtomobil srednjega razreda, ki je bil več kot primeren za različna 'friziranja' in 'pimpanja' ali po domače povedano športne predelave.

Zdaj je Leon povsem spodoben in predvsem odrasel avtomobil. Celo tako zelo, da mi je bil ob prvem srečanju sredi letošnjega poletja v vroči Španiji prej tujec kot prijatelj. Ob pogledu nanj sem pogrešal športno agresivnost, zdel se mi je preveč ostarelo poštirkan in izgubil je sijaj avtomobila, za katerega sem se grebel vsa ta leta, ko smo ga dobili na test. A nekateri poznavalci avtomobilov so mnenja, da ti avtomobil na začetku ne sme biti povsem všeč, saj se ga potem (pre)hitro naveličaš. Kot rečeno – z Leonom ljubezni na prvi pogled ni bilo, zdaj pa smo dobili na podaljšani test Leona z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s kar 184 'konji' in opremo FR. Prvič, motor kar razganja od moči, drugič, odet v športno rdečo barvo z 18-palčnimi aluminijastimi kolesi je videti več kot odlično, in tretjič, spet sem zaljubljen!

Počutje v notranjosti je, seveda tudi zaradi opreme FR, odlično; volanski obroč bi lahko bil sicer debelejši in posledično bolj športen, a kar je, je. Tudi armaturna plošča in merilniki bi lahko imeli več španskega temperamenta, a pomirijo odlični športni sedeži, dokončno pa motor in lega avtomobila.

Koncern Volkswagen se že leta oprijema preprostega recepta: izdelajo motor, potem pa ga skozi leta evolucijsko razvijajo in dodelujejo. Zdi se, da je dvolitrski TDI star že celo večnost, a v svoji zadnji izdaji ponovno preseneti in navduši tako s prožnostjo kot skromno porabo in ja, tudi čistejšim izpuhom. Medtem ko nam je za zadnje, roko na srce, še vedno precej malo mar (razen ko je izpust CO2 kriv za višji davek), pa temperamentnemu vozniku še kako prav pridejo 'konji'. In to živahni! Če sta v paketu še kompakten avtomobil in učinkovito podvozje, je jasno, da gre za posrečeno kombinacijo, ki jo brez sramu lahko primerjamo s Volkswagnovim Golfom. Tistim ta hitrim seveda, torej z različico GTI, oziroma če smo bolj dosledni, z njegovo dizelsko različico GTD. In ker na zadku piše Seat, je jasno, da je v primerjavi z nemškim bratom tudi cenejši.

Morda so v Golfu boljši materiali, morda je boljša izdelava, a gledano v celoti je tale Leon povsem dostojen tekmec ikoni srednjega razreda, tudi v njegovi najhitrejši (dizelski) različici. Da je zato želja po ključu 'podaljšanotestnega' Leona velika, pa je tako in tako samoumevno. A brez skrbi, še se beremo.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak