Še pred nedavnim ne bi niti v sanjah pomislil, da bi šel za 14 dni od doma in se odpeljal (v dvoje!) z avtomobilom nižjega srednjega razreda. Pa čeprav do zgolj 380 kilometrov oddaljenega letališča.
Da ne bo pomote, sam nimam težav z majhnimi avtomobili, problem takšnega potovanja je seveda prtljaga. Ko greš za 14 dni od doma, se ti zdi, da boš potreboval s seboj enormno veliko stvari, od oblačil, čevljev, raznih tehničnih stvari in v mojem primeru tudi dveh motorističnih težav. Ko vse skupaj zložiš na kup, ta postane presneto velik. Priznam, ko sem ga ugledal, sem se ustrašil, a ker sem vedel, da grem na pot s Fabio Combijem, se nisem pretirano obremenjeval, kam bo prtljaga šla. In prav sem imel! Tako kot je zapisal že Tomaž v eni prejšnjih objav, je nova Fabia Combi tretje generacije prostorska dobra vila. Je pravzaprav kopija večjega Superba, seveda, ko govorimo o njeni prostornosti ali, bolje rečeno, prtljažniku.
V osnovni postavitvi je na voljo 530 litrov prostornine, če zložimo sedeže, nastane kar 1.395 litrov velika luknja. A te sploh nisem potreboval, saj je bila povsem dovolj 530-litrska odprtina. Če si ne znate predstavljati, koliko je to – dovolj za dva ogromna kovčka, velik nahrbtnik in še torbo z računalnikom in pritiklinami, ki pač pašejo zraven. Pa prtljažnik sploh še ni bil poln! Drugi pomislek, ki ga lahko ima človek ob taki naloženosti avtomobila in dveh potnikih, je seveda, kako bo temu kos 1,2-litrski turbobencinski motor(ček). Priznam, da nisem pristaš zmanjševanja motornih prostornin in 1,2 litra se mi sliši zelo, zelo malo.
A je še vedno več kot marsikateri tekmečev litrski motor. Jasno, vsi omenjeni motor(čki), vključno s Fabijinim, si pomagajo s turbopuhalom. To pomeni, da je moči sorazmerno dovolj, a pri priganjanju trpi motorna poraba. In Fabia ter njen 1,2-litrski TSI? V zgodnjih jutranjih urah je 'šlo' po slovenski avtocesti spodobn hitro, ker je bila štajerka za čuda precej prazna. V Avstriji nekaj gneče, nekaj nadležnih belih kombijev (veste, o čem govorim, kajne?), nekaj gostejšega prometa okoli Gradca in potem dunajsko letališče. Nazaj v obratni smeri z nekaj več prometa, vendarle je bila ura pet popoldne. Če bi me posadili v avto z zavezanimi očmi, bi težko rekel, da se vozim s tako majhnim avtomobilom.
Tudi za motor ne bi rekel, da je prostorninsko (pre)skromen, navsezadnje pa je navdušila poraba goriva, saj je povprečje naneslo na komaj nekaj več kot šest litrov za sto prevoženih kilometrov. Če k temu prištejemo še precej bolj všečno obliko v primerjavi s predhodnico, je jasno, da je Škodi uspelo dobro delo. No, če pogledam na službeno parkirišče, vedo to tudi moji sodelavci.
besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 9.999 € |
Cena testnega modela: | 16.374 € |
Moč: | 81kW (110 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,6 s |
Največja hitrost: | 199 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,8l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 501 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 982 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.600–5.600/min – največji navor 175 Nm pri 1.400–4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 16 H (Dunlop SP Sport Maxx). |
Zmogljivost: | največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,0/4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.080 kg – dovoljena skupna masa 1.610 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.255 mm – širina 1.732 mm – višina 1.467 mm – medosna razdalja 2.470 mm – prtljažnik 530–1.395 l – posoda za gorivo 45 l. |
T = 14 °C / p = 1.033 mbar / rel. vl. = 49 % / stanje kilometrskega števca: 1.230 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 130km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,9/14,3s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 13,8/18,1s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 199km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,1m |
AM meja: | 40m |
-
Jasno je, da v uredništvu k Škodi Fabii Combi pogledujemo takrat, ko potrebujemo predvsem prostor za prtljago. Nič nenavadnega, zanimivo pa je, da nihče ne pomisli, da je Fabia pravzaprav predstavnik nižjega avtomobilskega razreda. Tudi ko se poda na daljše poti. Še bolj zanimivo pa je, da se vsak, ko se vrne, prav nič ne pritožuje nad tem.