Podaljšani test: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (81 kW) Ambition

17. 1. 2016
Deli

Majhni družinski avtomobili svojo priljubljenost pri kupcih izgubljajo na račun majhnih križancev. A tudi kombiji so lahko rešitev.

Pri Škodi namreč še kar nekaj let ne bodo mogli kupcem ponuditi podobnega avtomobila, kot sta to že pred dobrima dvema letoma naredila Peugeot ali Renault s svojima Capturjem ali 2008. Modnih gibanj pri izbiri avtomobilov sicer ni mogoče preprečiti, če si katera znamka prizadeva, da bi bila enako uspešna kot tekmeci, se pač mora prilagajati. A bo kljub temu zanimivo, kako se bo za več kupcev pri Škodinih trgovcih na daljši rok obnesla nova Fabia z dodatno različico Combi. Seveda tudi ta ni novost, pri Škodi je Fabia Combi zdaj že v tretjem rodu. Že v prejšnjih zapisih o preizkusu Fabie Combija na podaljšanem testu smo zapisali, da navduši predvsem z ogromnim prtljažnikom. Pri Škodi pravzaprav tudi dobite skoraj identično dolg avtomobil, kot je Fabia Combi, in mu je ime Yeti. Ta je križanec, pri Škodi torej že imajo nekaj za tiste, ki iščejo višji vozniški položaj, večinski okus pa najbrž manj prepriča njegova oblika.

Tudi zaradi cenovnih razmerij ju je težko primerjati, Fabia je pač v vsem za razred pod Yetijem. Kaj pravijo uporabniki Fabie iz našega uredništva? Prebrali smo lahko le pohvale. Na primer, da je kakovostno narejen, materiali dajejo občutek, da gre za avto, ki ne bo zdržal samo 100 tisoč kilometrov, ampak precej več. Pohvala velja tudi preprostemu upravljanju z vsem, kar ponuja infozabavnost in kar najdemo na preglednem LCD-zaslonu. Intuitivnost iskanja po menijih je odlična, iskanje radijskih postaj ali povezava prenosnega telefona prek bluetootha enostavna, enako velja za potovalni računalnik. Bencinski 1,2-litrski motor z oznako TSI (torej s puhalom in neposrednim vbrizgom) je tudi vreden omembe, je uporaben in prožen, tako da se da lepo voziti z njim. Morebiti bi nekaj manj hvale šlo podvozju.

Avtomobil sicer res lepo in tiho teče po ravnih asfaltnih cestah, nekoliko manj smo lahko zadovoljni z obnašanjem zadnje preme na nagubanih površinah v ovinkih. A je vseeno treba dati podvozju solidno oceno, ko gre za vsakodnevno rabo. Pri velikem prtljažniku sta omembe vredna tudi oba stranska žepa med blatnikom in zadkom avtomobila, kamor je mogoče spraviti marsikateri manjši kos prtljage, da se ne prevaža po praznem prtljažniku. Otroci pa so našli žep na naslonjalu prednjega sedeža in ugotovili, da je zelo pripraven, da vanj spravimo mobilni telefon. Voznik in sopotnik pogrešata naslon za roko v sredini konzole. Na zadnji klopi je v širino premalo prostora, da bi udobno namestili tri odrasle ali enako število sedežev za otroke. Ni pa težav s prostorom za noge in glave. Skupno testno povprečje se je malenkost zmanjšalo zaradi bolj umirjene vož­nje na daljše proge in zdaj znaša zgolj še 6,9 litra na 100 kilometrov. Ker ne gre za dizelski, ampak bencinski motor, pa je to že res pohvalna gospodarnost z gorivom.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 9.999 €
Cena testnega modela: 16.374 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 199 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 982 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.600–5.600/min – največji navor 175 Nm pri 1.400–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 16 H (Dunlop SP Sport Maxx).
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,0/4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.080 kg – dovoljena skupna masa 1.610 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.255 mm – širina 1.732 mm – višina 1.467 mm – medosna razdalja 2.470 mm – prtljažnik 530–1.395 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.033 mbar / rel. vl. = 49 % / stanje kilometrskega števca: 1.230 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,3s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,9/14,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,8/18,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 199km/h (VI.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Fabia Combi je zagotovo zanimiva izbira za tiste, ki se ogrevajo za bolj klasično izbiro videza avtomobila, s primernim prtljažnim prostorom ter dovolj zmogljivim in gospodarnim motorjem.

Hvalimo in grajamo
enostavnost oblike
notranjost
zmogljiv in varčen motor
šeststopenjski menjalnik
prostornost prtljažnika
zvočna izolacija podvozja
nastavljanje hitrosti tempomata