Podaljšani test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite (5 vrat)

5. 4. 2015
Deli

Bili smo neizprosni: že za prvo nalogo smo Toyotinega malčka takoj po novem letu poslali skoraj na avstrijsko-češko mejo, kjer je bil reli za evropsko prvenstvo. In to snežni reli!

Kot lahko vidite s fotografij našega Uroša, snega ni manjkalo. Toyotin Aygo sicer ni nastopal v vlogi dirkalnika, čeprav so govorice o Toyotini vrnitvi v karavano svetovnega prvenstva v reliju vedno glasnejše, toda redni obiskovalci tega zanimivega športa vedo, da je še teže biti gledalec kot tekmovalec. Reli se namreč dogaja na lokalnih cestah, dostopi za gledalce pa so še manjše cestice, lahko tudi samo kolovozi. In če so ti zasneženi in v neznanem avstrijskem podeželju, potem je običajno zanimivo.

Aygo kot mestni avtomobil se ne počuti najbolje na avtocesti, vendar je kljub temu navdušil s porabo: naš najboljši rezultat je bil 4,5 litra, kar je še bolje od preizkusa na normnem krogu. Ta je bil zaradi vključene mestne vožnje 4,8 litra, kar je za atmosferski trivaljnik z močjo 51 kilovatov (ali bolj domačih 69 'konjev') dobra popotnica. Na avtocesti smo pogrešali tempomat in šesto prestavo, po mestu pa smo se navduševali nad okretnostjo in poskočnostjo.

Ob polnem plinu, kar pomeni pri vsakem speljevanju, je motor malce preglasen, drugače pa trivaljnik melje svojo melodijo, medtem ko 15-palčna aluminijasta kolesa požirajo kilometre. Kot smo že namignili, je bilo v Avstriji veliko snega. Uroš je bil nad avtomobilom navdušen, saj je z njim prišel povsod. »Medtem ko so drugi obiskovalci relija imeli veliko težav, saj cesta večkrat ni bila splužena, sem z Aygom kot za šalo premagoval tudi najbolj poledenela območja,« je dejal, pohvalil zimske gume Semperit z razmeroma ozko tekalno površino (165 milimetrov) in delovanje stabilnostnega sistema, ki je diskretno poskrbel za tekočo vožnjo. Zanimivo, kljub majhni medosni razdalji (234 centimetra) je bilo malo popravkov na volanu, da bi obdržal smer vožnje.

Toyotin malček tudi med primerljivimi tekmeci spada med manjše avtomobile, zato je prtljažnik velik zgolj 168 litrov. To prostornino zapolnita že dve torbi, zato še kako prav pridejo dodatna vrata, ko zadnja sedeža namesto potnikov gostita prtljago. Prostora resda ni veliko, vendar bosta na zadnjih sedežih zlahka sedela tudi dva večja otroka. O videzu ne bomo zgubljali besed, saj fotografije povedo več kot sto besed. Tribarvna zunanjost in notranjost mu pristajata, živo oranžna pa je tako ali tako magnet za oči, zato boste na cesti brez dvoma opaženi. Pohvalili bomo lepe podrobnosti, kot so črne kljuke ali oranžen Toyotin znak na črnih platiščih, nekaj pripomb pa smo imeli pri očitnem varčevanju. Aygo nima samodejnega prehoda od dnevnih luči v LED-tehnologiji do popolne (nočne) osvetlitve, zato smo se pogosto tudi podnevi vozili kar z navadnimi lučmi. Žal je bilo treba ob vsakem zagonu luči prižgati, če nismo hoteli biti v predorih zadaj neosvetljeni, ko smo zapustili potniško kabino, pa luči ugasniti, saj smo vedno prebudili zvočno opozorilo.

Ponoči smo pogrešali tudi osvetlitev prtljažnika, nekaj slabe volje pa je bilo tudi zaradi neosvetljenih gumbov na volanskem obroču in na vratih. Toda na to se, hočeš nočeš, navadiš. Zadnja bočna vrata nimajo navpično pomičnih šip, ampak se šipi le deloma odpirata navzven. Kit namesto nadomestnega kolesa pa bi takoj zamenjali, saj si ob večji luknji z njim ne moreš veliko pomagati.

Aygo z opremo X-Cite ima že serijsko sedempalčni za dotik občutljiv zaslon, omejevalnik hitrosti, kamero za vzvratno vožnjo, štiri varnostne blazine in dve varnostni zavesi, navigacijo, sistem prostoročnega telefoniranja, stabilnostni VSC, ročno klimatsko napravo itd. Opreme ni malo, sploh pa ne za razmeroma poceni mestnega malčka. Snega imamo počasi že dovolj, zdaj bi nam zelo prav prišla sredozemska klima. Kaj pravite na Koper ali Piran s svojimi ozkimi uličicami?

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.690 €
Cena testnega modela: 10.845 €
Moč: 51kW (69 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,2 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,1l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 372 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 729 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 51 kW (69 KM) pri 6.000/min – največji navor 95 Nm pri 4.300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 165/60 R 15 T (Semperit Master-Grip 2).
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,2 s – poraba goriva (ECE) 5,0/3,6/4,1 l/100 km, izpust CO2 95 g/km.
Mase: prazno vozilo 955 kg – dovoljena skupna masa 1.240 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.455 mm – širina 1.615 mm – višina 1.460 mm – medosna razdalja 2.340 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 35 l.
Prtljažnik: 168 l
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.021 mbar / rel. vl. = 67 % / stanje kilometrskega števca: 2.148 km
Pospešek 0-100km: 14,9s
402m z mesta: 19,9s ( 114km/h)
Prožnost 50-90km/h: 17,6s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 32,4s (V.)
Največja hitrost: 160km/h (V.)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Toyotin malček se je izkazal tudi na daljši poti na zasneženem cestišču. Zdaj ga čakajo samo še prijetnejši opravki v mestnih središčih. Ob morju? Zakaj pa ne!

Hvalimo in grajamo
glasen motor pri polnem plinu
nima luči v prtljažniku
brez tempomata
nima samodejnega preklopa med dnevnimi lučmi in polno osvetlitvijo
upravljanje potovalnega računalnika
zunanji videz, sveža oblika
barvne kombinacije
okretnost
kamera za vzvratno vožnjo, navigacija
pet vrat