Časi se spreminjajo, in to zelo hitro, ko govorimo o alternativnih rešitvah pogona avtomobilov. Toyota je tu odigrala pionirsko vlogo, hkrati pa trgu prvi ponujajo široko paleto hibridnih in priključnohibridnih avtomobilov.
Za realno oceno, kako se tak avto izkaže v vsakodnevni uporabi, je podaljšan test odlična priložnost. Z njim smo se vozili vsak dan na uredništvo iz bližnje okolice Ljubljane, naš Aljoša je ugotovil, da se lahko vozi vsak dan samo na elektriko iz domače vtičnice. Peter, ki je od uredništva oddaljen 20 kilometrov, pa je ravno malo pred središčem Ljubljane porabil baterijo. To velja za uporabo stare regionalne ceste, na avtocesti pa se nad sto kilometrov na uro vklopi bencinski motor in je zato poraba nekoliko višja, a kljub temu še vedno zelo majhna.
Z odločitvijo, da si za pot vzamete nekaj minut več in se denimo odpravite po lokalni cesti, kjer hitrost ne preseže 90 kilometrov na uro, bo to eno samo varčevanje z gorivom, če je v uporabi avtocesta, pa poraba nanese malenkost več kot tri litre bencina plus seveda elektrika. A s Priusom se nismo vozili le po mestu in bližnji okolici, šli smo tudi v sosednje države. Primož Jurman, naš strokovnjak za MotoGP, se je z njim odpravil na najdaljšo pot, saj je z njim obiskal dirko za veliko nagrado San Marina. Na nekaj manj kot tisoč kilometrov dolgem potovanju po avtocestah in lokalnih cestah okoli Puglie, rojstne vasi slavnega Valentina Rossija, in nazaj se na elektriko ni kaj dosti vozil, le od semaforja do semaforja v mestnem središču, zato je tudi poraba bencina z naskokom najvišja.
Tam Toyotin 1,8-litrski štirivaljnik porabi 8,2 litra bencina na sto kilometrov. Torej za današnja merila ga na avtocestnih potovanjih kar precej tišči žeja. Povsem drugačna slika se pokaže v mestu, kjer se lahko priključite na hitre polnilne postaje in s tem celo dobite prosto parkirno mesto, ki je seveda namenjeno le avtomobilom, ki jih poganja elektrika. To je odlična rešitev vsaj za dve stvari, za težave pri parkiranja in za proračun. V tem primeru je odločitev enostavna, Prius Plug-In Hybrid je odlična izbira. Na našem normnem krogu smo s Priusom podrli rekord v najnižji porabi goriva, ki zdaj znaša 2,9 litra. Normni krog je sestavljen iz mestne in primestne vožnje ter avtoceste in pomeni okroglih sto kilometrov vožnje, ki seveda vedno poteka po predpisih.
Izračunana poraba, ki je rezultat uporabe avtomobila za različne namene oziroma poti, je tako nanesla 4,3 litra bencina za 9.204 prevoženih testnih kilometrov. Glavni cilj ni bil poiskati najnižje možne porabe, to je bil le eden od vmesnih ciljev, da vidimo, kako nizko se poraba goriva spusti. Predvsem smo želeli ugotoviti, kakšna je Priusova realna poraba in uporabnost avtomobila v čim več različnih pogojih. Vse seveda samo zato, da si lahko vsak od vas, ki tole berete, ustvari svoje mnenje o uporabnosti priključnega hibrida. Ta ima prednosti in ima seveda tudi svoje slabosti.
Cene elektrike kot tudi same porabe žal ne moremo podati. Če odmislimo in ne zamerimo, da testni Prius ni ravno zadnji krik mode, ko govorimo o uporabi materialov in dizajnu, in da ima Toyota kaj bolj svežega v ponudbi, lahko rečemo, da je ob ustreznih pogojih, torej vožnji na krajših razdaljah, izredno zanimiv avtomobil zaradi elektropogona in hkrati zadovolji potrebe, ko se je z njim treba odpraviti tudi malenkost dlje. Predvsem pa bencinski motor omogoča mobilnost, tudi ko elektrike v baterijah zmanjka ali pa je rekuperacija preslabotna, da bi se baterije napolnile do te mere, da bi se vozili samo na elektriko.
Baterija se na domači vtičnici napolni v dobri uri in pol in že se lahko odpeljete na naslednjo pot. Če ta ne znaša več kot 20 kilometrov, boste lahko vozili samo na elektriko! Cena za priključnega hibrida je od 35.800 do 39.900 evrov. To za avto tega razreda ni malo, a če se najdete med tistimi, ki dnevno ne premagujete velikih razdalj, se izplača vzeti kalkulator v roke in izračunati, kaj prinese primerjava s stroškom goriva in stroškom elektrike, pa še prijaznejši boste do okolja. Tudi to veliko odtehta. Za nekatere celo največ.
besedilo: Slavko Petrovčič