Čeprav sta si Sportage in Korando, oba zelo znana na slovenskem trgu, precej različna, imata tudi veliko skupnih točk.
Začnemo lahko kar s podobnostmi: oba sta SUV-a, korejskih korenin, turbodizla, približno podobnih mer, oba sta radodarna pri garanciji (Kia 7 let, SsangYong 5!) in - kar za kupce niti ni tako pomembno - oba imata zastopnika na istem (ljubljanskem) naslovu. Upoštevajoč popuste ste lahko za okroglih 24 tisočakov srečni lastnik prvega ali drugega primerka južnokorejske zgodbe o uspehu. Torej vreči ju v isti koš?
Ne tako hitro. Sportage je pri nas že stalnica, Korando pa je po krizi kot feniks znova vstal iz pepela. Še preden se boste zapeljali s testnim avtomobilom, boste opazili prvo veliko razliko: pri Sportageu lahko izbirate med petimi različicami (od tega trije turbodizli), pri Korandu imate na voljo le tak avtomobil, kot je bil naš testni. Če se boste pri Kii praskali po glavi glede opreme (Fun, Urban, Style, Limited, da o dodatku Plus sploh ne govorimo), motorjev (1.6 GDI, 2.0, 1.7 CRDi VGT 85 kW, 2.0 CRDi VGT 100 kW, 2.0 CRDi VGT 135 kW) in različnih pogonov (tudi štirikolesnega), je pri SsangYongu bolj kot ne vzemi ali pusti. Nisem prepričan, kje je lažje biti prodajalec.
Zdaj boste ljubitelji Kie takoj skočili v zrak, češ da primerjamo hruške in jabolka. Da bi morali tudi pri Sportageu upoštevati močnejši motor (dvolitrski štirivaljnik z vsaj 136-'konji', če ne celo 184-'konji') in štirikolesni pogon. Po svoje imate prav, čeprav se veliko ljudi odloča o nakupu glede na kupček denarja, ki so ga sčasoma privarčevali. V primeru bolje opremljenega Sportagea bi bila cena med obema avtomobiloma prevelika, Sportage pa v pomembni prednosti.
Kia Sportage je v modelnem letu 2014 malce dodelan: nekaj sprememb je doživela zunanja oblika (nova maska, nove zadnje luči, antena v obliki plavuti morskega psa, drugačna platišča), nekaj novosti pa so skrili pod karoserijo (mehkejši materiali v notranjosti, nove kombinacije usnja in/ali blaga, izboljšana priključka USB in iPod, boljša zvočna izolacija, manj tresljajev zaradi dodatnega gumijastega nastavka na okvirju prednjih obes in čvrstejše ohišje menjalnika).
SsangYong Korando je novo poglavje v sicer kratki, a že uspešni knjigi: videz je sodobnejši, notranjost je popolnoma prenovljena, za popis opreme potrebujete velik kos papirja, hkrati pa se hvalijo, da so hrup in tresljaje zmanjšali za 9,3 odstotka. Uff, to pa je natančno, če bi napisali za deset odstotkov, jim tudi ne bi zamerili, saj je napredek očiten! Da ima od leta 2010 samonosno karoserijo, bo najbrž zmotilo samo lovce in gobarje, čeprav je štirikolesni pogon bolj za luže kot za pravo brezpotje. Motor v osnovi poganja le prednji kolesi, šele njihov zdrs povzroči, da se prek sklopke navor prenese tudi na zadnji kolesni par.
Do hitrosti 40 kilometrov na uro lahko štirikolesni pogon tudi 'zaklenemo' in izkoristimo razmeroma dobre podatke o terenskih zmogljivostih (pristopni kot 22,6 stopinje, odhodni kot 28,3 stopinje, oddaljenost od tal 18 centimetrov), vendar iz izkušenj povem, da bodo šibka točka gume. Če želite porabiti na normnem krogu šest litrov, potem veste, da na platiščih ni grobih 'kramparic'. Ko že omenjamo porabo, čeprav nobeden od testnih avtov ni imel samodejnega sistema ugašanja motorja na kratkih postankih: Sportage je bil ne glede na način vožnje varčnejši za 0,8 litra na 100 prevoženih kilometrov. Slab liter, torej, kar pomeni zasluženo pivo, dve ali tri na cilju zgolj zaradi varčnejše vožnje proti hrvaški obali!
Glavna razlika med avtomobiloma ni bil motor, čeprav je bil Korandov resnično poskočen, niti pogon ali velikost prtljažnika (Kia je imela večje kletne prostore zgolj zaradi kita za popravilo gum, čeprav smo pri Avto magazinu iz izkušenj bolj pristaši ožje nadomestne gume), ampak menjalnik in podvozje. Pri Sportageu je šeststopenjski menjalnik mehko in predvidljivo drsel med prestavami, pri Korandu pa je bil že prav nenavadno glasen in občasno muhast. Prav tako bi vsak potnik takoj opazil razliko med vzmetenjem in blaženjem obeh tekmecev, saj bi lahko zgolj tankočutni vozniki Sportageu zamerili marce slabše delovanje pri kratkih cestnih neravninah, medtem ko je bilo Korandovo podvozje živčno in glasnejše ne glede na podlago. Ob tem velja poudariti, da razlike niso velike in da je tudi Korando povsem udoben avtomobil, le da pač ni tako uglajen kot Sportage.
Tudi v notranjosti se čuti, da so se oblikovalci pri Kii bolj posvetili malenkostim in splošno obliko bolj približali evropskim voznikom. Opreme imata oba veliko, od šestih varnostnih blazin do klimatske naprave in sistema za prostoročno telefoniranje, radia in električnega pomika stranskih šip. Če je imel Sportage še hlajeni predal pred sovoznikom in dvopodročno samodejno klimo, je Korando z enotno temperaturo pri hlajenju (zgolj enopodročna samodejna klima) raje grel, saj sta prednja sedeža dodatno ogrevana, poleg tega pa je imel tudi funkcijo dodatnega gretja prednje šipe pri brisalcih.
Zelo toplo pa nam je postalo ob slabem delovanju Korandovega radia: ne samo da ne lovi dobro Radia Koper sredi Kopra, ampak tudi iPoda ni prepoznal. Slabo. Nekaj smeha je privabila na usta tudi neugledna obvolanska ročica za tempomat, ki se kot tujek skriva desno spodaj pod volanskim obročem. Nič ne rečemo, saj opravlja svojo funkcijo, le da oblikovno ali ergonomsko ni najboljša rešitev ... Za potnike na zadnji klopi (ki je pri obeh po tretjini deljiva in omogoča ravno dno) si ne belite glave: celo visoki do 180 ali celo kakšen centimeter več bodo zlahka sedeli, pri Korandu pa bodo brez dvoma pohvalili tudi spremenljiv naklon naslona.
Oba avtomobila imata dnevne luči v LED-tehnologiji, čeprav je takrat Sportage zadaj neosvetljen in pri vožnji skozi predore potrebuje ročni preklop. Rešitev je ves čas prižgan nočni način, saj pri izstopu iz avtomobila opozorilo ne piska. Korando je v tem pogledu boljši! Oba imata parkirna tipala le zadaj, Korando pa se bohoti še z dvema zaključkoma izpušnega sistema na vsaki strani avtomobila in črnimi šipami zadaj.
Koga torej izbrati, lepšega in varčnejšega Sportagea ali nekaj več kot 200 kilogramov težjega Koranda z močnejšim motorjem in štirikolesnim pogonom? Mi pravimo Sportage, saj vseeno ponuja več udobja. Vendar smo prepričani, da če bodo pri SsangYongu nadaljevali s tako hitrostjo, bodo že čez kakšno leto ali dve z drobnimi spremembami in izboljšavami že povsem poravnani s Kio. Mogoče celo boljši?
Besedilo: Aljoša Mrak
Prodaja: | SsangYong C.J.I d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 23.990 € |
Cena testnega modela: | 23.990 € | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s |
Največja hitrost: | 180 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,8l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.400–4.000/min – največji navor 360 Nm pri 1.500–2.800/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 H (Kumho Solus KL21). |
Zmogljivost: | največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 7,6/4,8/5,8 l/100 km, izpust CO2 147 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.670 kg – dovoljena skupna masa 2.260 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.410 mm – širina 1.830 mm – višina 1.675 mm – medosna razdalja 2.650 mm –prtljažnik 485–1.310 l – posoda za gorivo 57 l. |
T = 19 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 80 % / stanje kilometrskega števca: 4.536 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 128km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,1/12,5s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 9,0/15,9s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 180km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,0m |
AM meja: | 40m |
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 20.490 € |
Cena testnega modela: | 24.590 € | Pospešek (0-100 km/h): | 12,9 s |
Največja hitrost: | 173 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.685 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.250–2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 H (Hankook Optimo K415). |
Zmogljivost: | največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 6,3/4,8/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.415 kg – dovoljena skupna masa 1.940 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.440 mm – širina 1.855 mm – višina 1.635 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 565–1.350 l – posoda za gorivo 55 l. |
T = 19 °C / p = 1.009 mbar / rel. vl. = 82 % / stanje kilometrskega števca: 7.206 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,9s |
---|---|
402m z mesta: | 18,5s ( 121km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,6/10,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,8/14,4s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 173km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,6m |
AM meja: | 40m |
-
Sodobno oblikovan, z dobrim turbodizlom ter štirikolesnim pogonom ni slaba izbira, sploh upoštevajoč nabavno ceno 24 tisočakov z vsemi popusti!
-
Kia Sportage ni bil zaman najbolj prodajani mehki terenec leta 2013. Dejansko ponuja vse tisto, kar sodobna družina potrebuje, čeprav s kopičenjem opreme postane že kar drag.