Čeprav sta Peugeot 2008 in Renault Captur tekmeca v trenutno zelo priljubljenem razredu majhnih križancev, sta si zelo različna. Tudi v tehniki.
O zunanji obliki obeh avtomobilov ne bomo veliko pametovali: medtem ko se Peugeotu 2008 takoj vidi, da je zasnovan na Dvestoosmici, pa je Renault Captur veliko bolj nenavaden, oblikovno drzen in samosvoj. Model 2008 je zadržano eleganten, Captur pa dobro skriva sorodstvo s klasično različico Clia.
Najprej moramo takoj utišati pripombe, da primerjamo jabolka in hruške. Resda je bil testni Peugeot najbolje opremljena različica, poleg tega ga je poganjal turbodizelski motor, 'naš' Captur pa srednja izbira s turbobencinskim motorjem, zato bomo na oba avtomobila pogledali širše. Kot si lahko mislite, sorodstva z 208 in Cliom ne moreta povsem skriti. Peugeot z majhnim in nizko nastavljenim volanskim obročem, Captur z materiali v notranjosti, ki ne zbujajo poželenja in ne žanjejo navdušenja.
Pametni ljudje pravijo, da ti dve posebnosti nista nepremostljivi celo za skeptike, saj se večina voznikov manjšega volanskega obroča kmalu navadi, materialov na armaturni plošči pa tudi ne tipamo vsak dan, ampak sčasoma začnemo ceniti lažje čiščenje. Pogled v notranjost razkrije, da so bili pri Renaultu veliko bolj domiselni pri novostih. Prevleke so odstranljive in pralne, kar lahko samo pohvalimo in se vprašamo, zakaj so za to uporabno novost potrebovali toliko časa, zadnja klop je vzdolžno pomična (bravo!) in 11-litrski zaprt predalnik pred sovoznikom je odlična pogruntavščina, saj vanj zlahka vržemo torbico (ženske) ali računalniško tablico (otroci).
Oba sta imela multimedijska sistema, vendar je Peugeotov vsaj pri navigaciji deloval veliko bolje kot Renaultov cenejši TomTom. Captur je imel tudi kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, medtem ko je 2008 sploh nima – niti v dodatni opremi. Malce v Peugeotov zagovor lahko nadalje ugotovimo, da si lahko pri najbolje opremljeni različici za 305 evrov doplačila dokupite sistem polsamodejnega parkiranja (saj poznate, kajne, ko elektronika povsem samodejno upravlja volan, vi pa le upoštevate navodila in pritiskate na stopalke), medtem ko pri Capturju sistem po zagonu potrebuje malce preveč časa za začetek delovanja, zato smo na kamero med vzvratno vožnjo pogosto pozabili. Dvobarvno karoserijo pri Renaultu dobite le pri najboljši opremi Dynamique, pri opremi Expression pa jo lahko dokupite za 520 evrov.
Pri Peugeotu so raje kot na barvo stavili na panoramsko stekleno streho Cielo, ki v notranjosti potniške kabine razvaja še z ambientalno osvetlitvijo. Toda ta prestiž vas bo stal 711 evrov, saj vselej spada med dodatno opremo. Oba avtomobila ne glede na opremo ponujata serijsko ESP in štiri varnostne blazine, čeprav je Peugeot z dodatnimi varnostnimi zavesami v prednosti.
Glede uporabnosti pri vožnji moramo dati kakšno točko več Peugeotu, saj ponuja sistem Grip Control. To je pravzaprav le nadgradnja elektronskih pomagal (ESP-ja) in prednjega diferenciala, saj lahko izbirate med programi za suho asfaltno cestišče, sneg, blato, pesek in možnostjo popolnoma izklopljenega stabilnostnega ESP-ja. Sistem je le pol koraka v smeri večnamenskosti (še vedno govorimo le o prednjem pogonu), saj je skupaj s celoletnimi gumami zgolj kompromis.
Za pravi štirikolesni pogon boste morali pogledati k Oplu (Mokka) oziroma sestrskemu Chevroletu (Trax), saj tudi Captur ponuja zgolj dvokolesni pogon. In ko smo že omenili gume: pri 2008 smo grajali vseletne (če so dobre za vse razmere, pomeni, da v resnici niso primerne za noben letni čas ali podlago), Capturju pa ne pomagajo tiste z malo kotalnega upora, saj je bila njegova poraba kar od 7 do 9,1 litra. V primerjavi s Peugeotovimi 5,1 do 7 litrov veliko, toda to gre tudi na račun bencinskega motorja in dvosklopčnega menjalnika EDC.
Renault je edini, ki ponuja dvosklopčni menjalnik med majhnimi križanci. EDC kot Efficient Dual Clutch je prava rešitev za vse, ki niso ljubitelji ročnega prestavljanja, hkrati pa si želijo hitrega in udobnega delovanja. Sistem ni tako učinkovit kot Volkswagnov DSG, je pa dovolj uglajen, da zanj dvigujemo palec v odobravanje.
Skupaj s štirivaljnim 1,2-litrskim prisilno polnjenim motorjem deluje izvrstno, le o majhni porabi goriva lahko samo sanjate. Povsem druga zgodba je 2008. Motor je klasični 1,6-litrski turbodizel, menjalnik je prav tako klasični šeststopenjski ročni, vendar skupaj delujeta tako dobro, da si več sploh ne bi želeli. Pravzaprav več niti ne morete dobiti, saj je to vrh ponudbe. Glede udobja med vožnjo ni večjih razlik, prav tako ne pri dinamiki, saj sta pri obeh avtomobilih šibki točki že prej omenjene gume.
Pri velikosti prtljažnika tako s prostornino kot pomično zadnjo klopjo zmaga Captur, saj prehiti tekmeca za najmanj 17 litrov (in največ 95 litrov), pri kakovosti je po naših izkušnjah v prednosti Peugeot, pri osnovnih garancijah pa sta enakovredna. A ker je bila cena testnega 2008 skoraj 23 tisoč evrov, Capturja pa zgolj 18.730 evrov, Captur kljub majhnemu vodstvu 2008 še ni rekel zadnje besede.
Besedilo: Aljoša Mrak
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 20.221 € |
Cena testnega modela: | 22.933 € | Pospešek (0-100 km/h): | 11,1 s |
Največja hitrost: | 188 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,6l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 3.600/min – največji navor 270-285 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 17 V (Goodyear Vector 4Seasons). |
Zmogljivost: | največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – poraba goriva (ECE) 4,7/3,6/4,0 l/100 km, izpust CO2 105 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna masa 2.430 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.159 mm – širina 1.739 mm – višina 1.556 mm – medosna razdalja 2.538 mm –prtljažnik 360 l – posoda za gorivo 50 l. |
T = 20 °C / p = 998 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.237 | |
Pospešek 0-100km: | 11,1s |
---|---|
402m z mesta: | 17,9s ( 126km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,8/16,3s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,6/14,0s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 188km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42m |
AM meja: | 40m |
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.590 € |
Cena testnega modela: | 18.730 € | Pospešek (0-100 km/h): | 11,3 s |
Največja hitrost: | 192 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 4.900/min – največji navor 190 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 205/60 R 16 H (Michelin Energy Saver). |
Zmogljivost: | največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,6/4,7/5,4 l/100 km, izpust CO2 125 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna masa 1.726 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.122 mm – širina 1.778 mm – višina 1.566 mm – medosna razdalja 2.606 mm –prtljažnik 377–1.235 l – posoda za gorivo 45 l. |
T = 20 °C / p = 1.092 mbar / rel. vl. = 45 % / stanje kilometrskega števca: 3.824 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,8s ( 128km/h) |
Največja hitrost: | 192km/h (V./VI.) |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,1m |
AM meja: | 40m |
-
2008 morda ne ponuja toliko novosti kot Captur, toda varčen turbodizel skupaj s solidnim menjalnikom in bogato opremo prepriča.
-
Captur je izgubil predvsem zaradi cenenosti plastike, potratnega motorja in slabše varnostne opreme, je bil pa cenejši za več kot štiri tisočake.