Primerjalni test: Renault Kangoo Express Maxi 1.5 dCi in Dacia Dokker Van 1.5 dCi

Mini in maksi v naslovu ne pomeni, da gre za najmanjši in največji avtomobil, ampak za najcenejši in najdražji. Kaj dobite za svoj denar?

Primerjalni test: Renault Kangoo Express Maxi 1.5 dCi in Dacia Dokker Van 1.5 dCi (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
13. 1. 2014

A na začetku moramo razjasniti še eno stvar. Renault Kangoo ni osnova, na kateri so naredili Dacio Dokker, čeprav je na prvi pogled videti tako, še največ skupnega imata, ko dvignemo pokrov motorja.

Dacio namreč poganja Renaultov turbodizel z 90 'konji', ki je seveda že stari znanec v avtomobilski industriji in poganja Renaultove, Dacijine in Nissanove avtomobile. Menjalnik je petstopenjski, pohvali pa se lahko z zmerno porabo goriva, ki je na testu znašala 5,2 litra na 100 kilometrov. Po drugi strani ima Renaultov Kangoo pod pokrovom najsodobnejši motor 1.5 dCi s 109 'konji' in šeststopenjskim menjalnikom, ki je obenem tudi vrh ponudbe med lahkimi dostavniki znotraj te francoske hiše.

Več zmogljivosti pomeni višjo porabo goriva, ki je na testu znašala 6,5 litra na sto kilometrov. Ob dejstvu, da je nosilnost Kangooja zavidljiva, saj znaša 800 kilogramov, pa ne smemo pozabiti še na njegove izdatnejše mere, ki silijo iz povprečja predvsem v dolžino. Medtem ko je Dacia klasika v ponudbi lahkih dostavnikov, je Kangoo Maxi avtomobil presežkov, saj ima poleg udobnega para sprednjih sedežev še zložljivo zadnjo klop, na kateri se lahko za silo prepeljejo trije odrasli potniki. Klop se pospravi v vsega nekaj sekundah in potniški prostor se spremeni v dodaten prtljažni del z ravnim dnom, kar je pri dostavnikih seveda ključnega pomena.

V oba boste lahko naložili par evro palet, dostop pa je možen tako skozi zadnja dvokrilna vrata kot skozi dovolj široka stranska drsna vrata. Pri nosilnosti je razlika minimalna, Dacia namreč lahko prepelje do skupnih 750 kilogramov, Kangoo pa do 800 kilogramov tovora. V Dokkerja boste lahko zložili tovor širine 1.901 mm x 1.170 mm, v Kangooja pa 1.432 mm (ali 2.043 mm ob zloženi klopi) x 1.145 mm, če v obeh primerih upoštevamo širino med notranjima deloma blatnikov.

In na koncu še tisto, kar je morda najpomembneje, cena. Dacia je v osnovni izvedbi kar enkrat cenejša! Dobite jo namreč že za sedem tisočakov in pol, medtem ko testni model, ki je bil tudi dobro opremljen, stane 13.450 evrov. Za osnovnega Kangooja Maxija s to motorizacijo je treba odšteti 13.420 evrov, bogato opremljen testni model pa je lahko vaš za 21.204 evrov. To se sicer kaže tudi v notranjosti avtomobilov in v voznih lastnostih ter poskočnosti. Kangoo je po tej plati boljši, modernejši, materiali so kakovostnejši.

Končna ocena: Dacia je nedvomno zelo zanimiva izbira za vse, ki iščete minimalen strošek na kubični meter tovornega prostora, medtem ko je Renault avtomobil na drugem koncu tehtnice. Ponuja največ, a to seveda tudi nekaj stane.

Besedilo: Slavko Petrovčič

Dacia Dokker Van 1.5 dCi 90

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T XL (Continental EcoContact).
Zmogljivost: največja hitrost 162 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,5/4,1 l/100 km, izpust CO2 118 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.189 kg – dovoljena skupna masa 1.959 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.365 mm – širina 1.750 mm – višina 1.810 mm – medosna razdalja 2.810 mm – prtljažnik 800–3.000 l – posoda za gorivo 50 l.
Renault Kangoo Express Maxi 1.5 dCi 110

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 6,4/5,0/5,5 l/100 km, izpust CO2 144 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.434 kg – dovoljena skupna masa 2.174 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.666 mm – širina 1.829 mm – višina 1.802 mm – medosna razdalja 3.081 mm –prtljažnik 1.300–3.400 l – posoda za gorivo 60 l.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri