Z Daljnega vzhoda je prišel nov električni izzivalec, ki bo z drugačnimi vrednotami kot njegovi uveljavljeni tekmeci bržkone prepričal del ciljne skupine. Bo kdo dovolj pogumen, da ga odpelje domov?
Ob vztrajni rasti cen in vedno večji ponudbi, nakup novega avtomobila zahteva veliko razmisleka. Pri nakupu dražjih dobrin, med katere sodijo tudi vsi novi avtomobili, je v človeški naravi, da se izogne nepotrebnemu tveganju. Zato sledi pregled novinarskih in prijateljskih mnenj, branje uporabniških poročil o zanesljivosti modelov – in trgovca, preračun stroškov vzdrževanja ...
Kaj pa se zgodi, ko se ponudbi pridruži znamka, ki slovesa sploh – nima? Spoznajte Aiways. To kitajsko podjetje je bilo ustanovljeno šele pred petimi leti, zvezda testa pa je model U5, njihov prvi serijski avtomobil. V avtomobilski industriji so izkušnje ključnega pomena, zato se mlade znamke stežka uveljavijo na trgu. Izbire je namreč dovolj pri drugih znamkah, kupci pa se pri visokih nakupnih cenah raje izognejo tveganju.
A brez skrbi, vpogled v ozadje znamke Aiways vlije začetno zaupanje. Vodilni možje znamke Aiways namreč niso le naivni poslovneži, saj si med sabo delijo vrsto let izkušenj na najvišjih položajih najbolj prepoznavnih avtomobilskih proizvajalcev. Med drugim pri Audiju, Volkswagnu, Volvu in tako dalje.
Preberite še: Aiways U5: Kako dober je kitajski električni avtomobil? - Avto Magazin TV
Vpliv naučenega je razviden tudi v njihovem avtomobilu, Aiwaysu U5, in prav zato sem si bil z njim povsem domač že po nekaj kilometrih. Oblikovni slog narekuje moderni minimalizem z aerodinamično zaobljeno sprednjo masko in vratnimi kljukami, ki se zlijejo z obliko karoserije, zadnji del pa krasi neprekinjen svetlobni pas v tehnologiji LED, zato bi na prvi pogled težko uganil njegov rojstni kraj.
Seveda pa lahko s fotografij sami razberete, da se uvršča v segment SUV-jevskih križancev. Da bom bolj natančen – po velikosti se ob bok postavi Škodi Enyaq in Audiju Q4 e-tron. Ta razred je v tem trenutku enako priljubljen pri kupcih kot tudi finančnem oddelku avtomobilskega podjetja, ki išče svojo molzno kravo. Pomanjkanje večjih presenečenj jim torej lahko opravičim, saj bo preizkušena pot lažje privabila nove kupce.
Korektna tehnika
To vključuje tudi pogonski sklop, ki se ponaša z elektromotorjem s 150 kilovati moči in 310 njutonmetri navora, zmogljivost baterije pa s 63 kilovatnimi urami omogoči 400 kilometrov dosega oziroma v mojih rokah okoli 300 kilometrov, kadar se temperature gibljejo okoli petih stopinj Celzija. Hiter pogled na tehnične podatke najbližjih tekmecev razkrije (skoraj) identične sposobnosti. Aiways nekoliko zaostane pri polnilnih sposobnostih, saj se lahko preko izmeničnega toka polni le z močjo 6,3 kilovata, preko enosmernega pa z močjo 90 kilovatov.
Razlikuje se tudi na poti, kjer U5 ne poskuša biti tako dinamičen, kot sem vajen od drugih električnih avtomobilov. Na Kitajskem takšna vožnja ni kulturna in takoj je opazno, da se U5 počuti precej bolje, ko se ti nikamor ne mudi. Vzmetenje lepo ublaži cestne nepravilnosti, a v zavojih pusti preveč nagiba karoserije.
Prav tako elektromotor poganja le prednji kolesni par, zato pri živahni vožnji navor z lahkoto premaga njihov oprijem. Kljub temu je U5 precej poskočen, saj navkljub velikim dimenzijam tehta manj kot 1800 kilogramov – precej manj kot primerljiva baterijsko električna vozila. Po začetnih športnih vtisih sem se Aiwaysa raje usmilil in ubral vozniški slog šoferja, ki na zadnjem desnem sedežu prevaža svojega šefa. Potem sva se začela razumeti, ker svojo nalogo pri udobnem premagovanju kilometrov opravi precej bolje.
Voznikovo okolje je zgledno urejeno, tudi ergonomija me je pozitivno presenetila. No, kolikor me le lahko v dobi zaslonov na dotik. Se pa zaplete pri preglednosti vsebin, ki jih prikazujejo zasloni. Pravzaprav so na pogled grafično prijetne, niso nasičene in so točno tam, kjer jih instinktiven pogled tudi pričakuje. Ampak velikost pisave resno zaplete stvari. Pisava, ki je približno enako velika kot na pametnem telefonu, je pač premajhna, ko nanjo gledaš z večje razdalje.
Zanimiva posebnost je število zaslonov pred voznikom. Mojega okolja ni krasil le eden, temveč kar trije. Stranska zaslona sta obrnjena proti vozniku in uspešno zmanjšata število trenutkov, ko sonce zaslepi prikaz na zaslonu. Oba sicer prikazujeta manj pomembne, a nič manj zanimive podatke. Eden od prikazov izda celo trenutne vrtljaje elektromotorja in napetost. Nič ključnega, ampak otroke, ki z zadnjih sedežev radi budno spremljajo merilnike, bo to zagotovo navdušilo. Če bodo ob tako majhni pisavi z zadnjih sedežev sploh lahko razbrali prikaz …
Tudi zato, ker bodo sedeli presenetljivo daleč od prednjega sedeža. Na kitajskem trgu je pomembnost prostora na zadnji klopi precej bolj izrazita kot pri nas. Vožnja na zadnjem sedežu velja za statusni simbol, zato tudi takšne družinske avtomobile nemalokrat vozijo najeti šoferji, medtem ko se lastnik sprošča na zadnjem desnem sedežu.
To pa pomeni, da je na zadnji klopi Aiwaysa U5 več prostora kot pri tekmecih v tem cenovnem razredu na našem trgu, občutek prostornosti pa še dodatno izboljša največja panoramska streha v tem razredu. Verjetno vam gre po glavi tudi kitajski sloves površne izdelave, ampak brez skrbi. Kabina ni razstavni salon plastike, materiali in natančnost izdelave pa osramotijo tudi tisto električno ameriško znamko, ki vam bo v tem trenutku prva padla na pamet.
Nekaj nerodnosti se vendarle najde ...
A napočil je trenutek, ko moram izpostaviti tudi nekaj nenavadnih težav, s katerimi sem se spopadel v času svojega druženja z Aiwaysom U5. Predvsem me je zmotila širina (sploh sedalnega dela) in višina sedežev, ki niso ustvarjeni za potnike nadpovprečnih velikosti (kamor verjetno sodi že povprečen Slovenec), pretirana bočna »opora« pa lahko ogrozi udobje na daljših vožnjah. Razočarala me je učinkovitost klimatske naprave, ki se neuspešno spopade z učinkom sončnih žarkov, ko se ti uprejo na velike steklene površine.
Na sovoznikovi strani sem pogrešil tudi predalček za rokavice, ki je v tem primeru doplačljiv, njegovo mesto pa sta krasili dve obešalni kljukici. O pomanjkanju fizičnih stikal v kabini pa raje ne bom izgubljal besed. Ampak potrebno je upoštevati, da je U5 ustvarjen za kupce in zahteve kitajskega trga, kjer imajo drugačna pričakovanja. Zato ti »problemi« niso napaka pri razvoju, ampak zavestna prilagoditev domačemu trgu. Težava, ki nima kulturnih omejitev, pa je varnost. Aiways U5 je na varnostnem testu Euro NCAP prejel le tri od petih možnih zvezdic, največ kritik pa je prejel na račun delovanja aktivnih varnostnih sistemov in zaščite peščev.
Kot celota se Aiways U5 izkaže za povsem korektnega tekmeca bolj prepoznavnim modelom na naših cestah. Ker je bil ustvarjen za trg z nekoliko drugačnimi pričakovanji, od evropskih kupcev zahteva malo več privajanja, ampak lastništvo avtomobila je dolgoročna izkušnja, ne le prvi vtis. Omeniti gre tudi nakupno ceno, ki s subvencijo EKO sklada znaša okoli 40 evrskih tisočakov. S tem precej odstopa od najbližjih tekmecev, tudi za deset tisočakov in več, seveda v dobrem smislu.
Ob takšni razliki se je precej lažje navaditi na kakšen kompromis. Prav tako pa bo na naših cestah predstavljal nekaj skoraj unikatnega in ne še enega nemca ali korejca, ki ga boste našli pri svojih sosedih. Družinski avtomobil, ki je na naših cestah redkejši od marsikaterega luksuznega superšportnika, je zame prepričljiv prodajni argument.
Prodaja: | Planet solar |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 44.900 € |
Cena testnega modela: | 44.900 € |
Cena testnega modela s popusti: | 44.400 € |
Moč: | 150kW (204 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,8 s |
Največja hitrost: | n. p. km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 16,6-17,0 kw/hl/100km |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|
Motor: | elektromotor – največja moč 150 kW (204 KM) – stalna moč n.p. – največji navor 310 Nm. |
---|---|
Baterija: | Li-ion – 63 kWh. |
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 1-stopenjski menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost n.p. – pospešek 0–100 km/h 7,8 s – poraba električne energije (WLTP) 17,0–16,6 kWh/100 km – električni doseg (WLTP) 400 km – čas polnjenja baterije 10 h (AC 6,6 kW), 35 min (DC 90 kW, 20–80 %). |
Mase: | prazno vozilo 1.770 kg – dovoljena skupna masa n.p. |
Zunanje mere: | dolžina 4.680 mm – širina 1.865 mm – višina 1.700 mm – medosna razdalja 2.800 mm. |
Prtljažnik: | 432–1.555 l. |
Poraba elektrike na normnem krogu: | 27,2 kWh/100km |
---|
-
Ko pozabite na predsodke, je U5 zanimiva in tudi cenovno dovolj zanimiva alternativa za vse, ki se želite izogniti pričakovanim izbiram.