Ni pomembno, ali govorimo o avtobusu ali osebnem avtomobilu. Vedno velja, da je mestni okreten, primestni pa udobnejši, bolj razvajajoč. Podaljšani Renault Modus z oznako Grand odlično opravlja obe nalogi, zlije se z divjim mestnim dogajanjem in pridno nabira kilometre na magistralah ali avtocestah. Skratka: ko mestni postane tudi primestni.
Primerjava s klasičnim Modusom pokaže, da je Grand Modusa v dolžino več za 16 centimetrov (skupaj 4, 034 metra), da ima za 9, 3 centimetra večjo medosno razdaljo in da zaradi izdatnejših dimenzij poskrbi tudi za več prostora v prtljažniku. Ko ga napolnimo, ugotovimo, da se z osnovnim, 305-litrskim prtljažnikom, ki se zaradi vzdolžno pomične zadnje klopi poveča na zavidljivih 410 litrov, pohvali s kar 50-odstotnim prirastkom prtljažnega prostora v primerjavi s klasičnim Modusom prve generacije. To pa je bistvena razlika, kajne?
Platforma je (uradniško) plod znanja podjetja Renault-Nissan, vsi pa vemo, da Modus sloni na istih temeljih kot prejšnji Clio. Zato smo še toliko bolj temeljito preverili, ali novinec še drži korak s hudo konkurenco majhnih limuzinskih kombijev (glej Novice, kjer smo predstavili najnovejšega, Citroëna C3 Picassa). Ugotovitev ni bila presenečenje: Grand Modus je v kombinaciji z 1, 5-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom prav prijeten za vsakodnevna potepanja, tudi če vam na zadnjih sedežih cefrata živce dva otroka. Naj najprej razjasnimo, da od štirimetrskega avtomobila vseeno ne morete pričakovati čudežev ? na zadnji klopi se lahko udobno peljeta dva otroka, vendar pri tem ostane prostora le za najnujnejše torbe.
Če pa želite stlačiti v prtljažnik recimo otroško kolo ali voziček, je treba zadnjo klop potisniti k prednjima sedežema, zaradi česar zmanjka prostora za noge zadnjih potnikov. Toda če vztrajate pri večji prostornini in če želite še več uporabnosti, bo treba pogledati v zadnji del Renaultovega cenika, kjer so našteti večji avtomobili. Tudi Renault ima kar nekaj večjih modelov, ki družinski mobilnosti dajejo več možnosti, recimo Kangooja, Scenica in Espacea, da o podaljšanih različicah Scenica in Espaca sploh ne govorimo.
Potniki, v prvi vrsti voznik, se bodo v Grand Modusu počutili varno, kot bi sedeli v materinem naročju. Čeprav je ta (pločevinasta) mama udobna, bi ji hudomušno pripisali kratki stegnenici in dolgi golenici. Kot je pri starih Renaultih v navadi, se tudi v Grand Modusu sedi visoko, bolj kot to pa motita kratek sedelni del sedežev in volanski obroč, ki ni vzdolžno nastavljiv. Zato boste imeli, če hočete normalen položaj nog, volanski obroč predaleč, kar prav nič ne prispeva k aktivni varnosti. A ne glede na položaj se boste dobro počutili, kot se otroci dobro počutijo v naročju (po navadi neidealne) mame.
Pri varnosti Veliki Modus znova prav po renaultovsko razvaja, saj ponuja kar štiri varnostne blazine, stranske varnostne zavese ter ABS, nima pa zelo priporočljivega ESP-ja. Podaljšan Modus pa je eden od rekorderjev glede števila predalčkov oziroma odlagalnih površin. Če ste pozabljivi, si raje izberite le enega od številnih kotičkov, kamor boste odlagali svoje stvari, sicer boste porabili veliko časa, da vse prečesate. Veliki ima namreč predalčke oziroma žepe v sredinski konzoli, vratih, armaturni plošči (zaprt pred voznikom in tisti večji pred sovoznikom), dva pod streho, v tleh, pod sedeži in – kot da teh ne bi bilo dovolj – še v sovoznikovem sedežu. Prav ste prebrali, sedalni del sovoznikovega sedeža se lahko deloma preklopi, da dobite zelo uporaben prostor za odlaganje ženskih torbic ali moških denarnic in telefonov.
Dobra ideja, ni kaj, imam pa občutek, da se je tega spomnila ženska. Pogled proti zadnjim sedežem odkriva zatemnjena zadnja stekla, ki so zlata vredno, če imate majhne otroke (ki med vožnjo tako prej zaspijo), predvsem pa samosvoj način odmika prtljažne police, ko odpremo vrata prtljažnika. Medtem ko ima večina avtomobilov prtljažno polico povezano z vrati z vrvicama, se pri Grand Modusu polica dvigne skupaj z vrati. Malce nenavadno, vendar učinkovito.
Daleč najbolj (in pozitivno) pa nas je presenetil motor. Če pogledate tehnične podatke, boste opazili, da je imel testni avtomobil turbodizelski motor s samo 1, 5 litra gibne prostornine in 63 kilovati (85 'konji'). Nič pretresljivega, bi dejali. Vendar po nekaj dneh križarjenja po mestih in hitenja po avtocestah ne samo spoznaš, da je količina moči primerna (in da ni pretiranega hrupa izpod motornega pokrova), temveč tudi, da je motor zelo uglajen in varčen. Prava izbira za ta avtomobil, verjemite. Zato ni potrebe, da bi, čeprav ima le petstopenjski menjalnik, iskali drugo možnost ? Grand Modus in 63-kilovatni dCi sta namreč kot rojena drug za drugega. Če bi imeli na voljo še šesto stopnjo v menjalniškem prenosu, pa bi bilo verjetno še bolje …
Nato pa pri vožnji spet pridemo k podvozju. Kljub stari osnovi se Grand Modus izkaže z udobno in varno vožnjo. Zaradi družinskega poslanstva ne mara hitrih sprememb smeri, saj se takrat (tudi zaradi odsotnosti ESP-ja) odzove malce nervozno in zaradi izdatnejše višine tudi nerodno, a da bi vas nepričakovano zapeljal v jarek, boste težko doživeli. S primernimi gumami in zdravo pametjo, čeprav dirkanje ni vaš popoldanski hobi, bo vožnja vselej pod nadzorom. To je v bistvu avtomobil, ki bi ga zlahka posodil svojemu komaj dobro polnoletnemu sinu. S tem pa smo povedali vse, kajne?
Grand Modus, po slovensko Veliki Modus, poleg mestne uporabnosti ponuja še nekaj več, tisto, kar boste cenili predvsem na daljših poteh. Ohranil je okretnost in igrivost Modusa, ki sta še kako dobrodošla v mestni džungli, ter pridobil več udobja in prtljažnika, kar smo pri prvem Modusu pogrešali in zaradi tega negodovali.
Aljoša Mrak
foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 15.840 € |
Cena testnega modela: | 17.020 € |
Moč: | 63kW (86 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,0 s |
Največja hitrost: | 171 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,5l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.461 cm? – največja moč 63 kW (86 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.900/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60/R15 H (Dunlop SP Sport 07) |
Zmogljivost: | največja hitrost 171 km/h – pospešek 0-100 km/h 13,0 – poraba goriva (ECE) 5,2/4,1/4,5 l/100 km |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator - zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 11,1 m – posoda za gorivo 49 l. |
Mase: | prazno vozilo 1.185 kg – dovoljena skupna masa 1.615 kg |
Prtljažnik: | Izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l) |
(T = 28 °C / p = 1.219 mbar / rel. vl. = 28 % / Stanje kilometrskega števca: 9.862 km) | |
Pospešek 0-100km: | 13,3s |
---|---|
402m z mesta: | 18,8s ( 118km/h) |
1000m z mesta: | 34,8s ( 148km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,5s |
Prožnost 80-120km/h: | 14,1s |
Največja hitrost: | 170km/h (V) |
Najmanjša poraba: | 6,6l/100km |
Najvišja poraba: | 7,5l/100km |
poraba na testu: | 7,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,2m |
AM meja: | 41m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 66dB |
Trušč v prostem teku: | 38dB |
Napake med testom: | luščenje nalepk na C-stebričkih |
-
Grand Modus je eden od tistih avtomobilov, ki se ti prikupijo šele po kakšnem tednu skupnega bivanja. Šele potem vidiš, da je veliko uporabnejši, kot bi dejali na prvo žogo. Odličen motor, dorasel menjalnik in uporabna notranjost prepričajo, čeprav ni med najlepšimi.
-
Zunanjost (12/15)
Skladen in sveže oblikovan avtomobil, čeprav je za marsikoga klasični Modus lepši.
-
Notranjost (112/140)
Dovolj opreme, več prostornosti in zvrhana mera udobja. Rekorder, kar se tiče odlagalnih površin!
-
Motor, menjalnik (31 /40)
Motor je povsem dorasel avtomobilu, šesta prestava bi bila bonus.
-
Vozne lastnosti (67 /95)
Udoben, nekaj občutljivosti pri bočnem vetru.
-
Zmogljivost (20/35)
Dovolj hiter, primerno poskočen in predvsem uglajen.
-
Varnost (32/45)
Renaulti so znani po varnosti, zato sodi v isti koš tudi Grand Modus. Nima ESP-ja!
-
Gospodarnost
Dobra garancija, majhna poraba goriva in zmerna cena osnovnega modela.