Renault Grand Scenic1.9 dCi (96 kW) Privilege

Naslov je prevod najbogatejše opreme novega Grand Scenica (pa tudi drugih Renaultov), vendar bi bil lahko tudi enobesedni povzetek Granda najnovejše generacije.

Prenesi PDF testa
23. 8. 2009

Kdo pravi, da več res pomeni več? Kar 85 odstotkov kupcev prejšnje Scenicove družine se je raje odločilo za krajšega kot pa za daljšega Granda, s čimer so dali inženirjem pri pripravi nove generacije, ki je zdaj že na cesti, debelo kost za glodanje: je mogoče, da Grand po priljubljenosti ujame krajšega in manjšega brata?

To se bo težko zgodilo, saj slovenski kupci raje kupujemo nekoliko manjše, krajše, pa tudi manj potratne (tako energijsko kot prostorsko) in cenejše enoprostorce. Tako ne smemo preprosto sklepati, da je Negrand pač boljši. Kakor za koga!

Grandu bi se po koncu dvotedenskega testa pustili posvojiti, saj nas je s svojo družinsko naravnanostjo povsem prepričal. Na zunaj ga boste zaradi občutno večjih površin in povsem drugačnih luči težje zamenjali za Negranda, kar je vsekakor pozitivno. Čeprav je oblika enoprostorca precej podrejena uporabnosti, je Grand Scenic oblikovno posrečen izdelek.

Prevladujejo velike luči, tako spredaj kot zadaj, v oči takoj padeta tudi velika maska v sprednjem odbijaču in široka usta nad njim. Tovarniški podatki razkrivajo, da je v primerjavi s prejšnjo generacijo novi Grand v dolžino zrasel za sedem in v višino za tri centimetre. Skoraj bi si upali trditi, da je prirastek opazen že brez uporabe metra. Kot bi hotel Grand ujeti večjega Espacea.

Sprednja Grandova šipa je zanimiva, saj je na robovih zavita, kar pomeni tudi izboljšano vidljivost, in je lep oblikovni element. Sedi se tipično enoprostorsko. Visoko, za zajetno armaturno ploščo, ki je na otip zelo mehka. Baje samo Evropejci iščemo mehkobo v notranjih oblogah, kar pa ne pomeni nič drugega, kot da je Grand narejen po evropskem okusu.

Če začnemo na koncu: tam so velika vrata prtljažnika, katerega šipa se ne odpre ločeno, je pa 'v ponudbi' neposrečeno nameščena ključavnica, zaradi katere bodo neprevidni nakladalci staknili buške. Ti bodo sicer veseli dejstva, da je brez roba in da ima nizko nakladalno višino, pa tudi zelo velikega prtljažnika z osnovnimi 564 litri, pod katerimi sta v ravno dno skrita še šesti in sedmi sedež, oba skupaj vredna doplačila 650 evrov.

Ju ne potrebujete? Potem dobite 645-litrski osnovni prtljažnik, za 0, 1 litra manjšo povprečno porabo goriva na 100 km, zaradi katere v naravo izpustite štiri grame CO2 manj na prevoženi kilometer. Ju potrebujete? Srčno upamo, da nameravate na njiju voziti le srednje velike otroke. Z višino do 175 centimetrov sicer ne bo težav, bodo pa nastopile, ko bo treba v vse tri vrste posesti odrasle potnike s povprečno razvitimi nogami. Uhh, nekatera kolena ne bodo najbolj zadovoljna.

Pravzaprav bi bila lahko zadnja sedeža namenjena tašči, od vas pa je odvisno, ali jo boste opozorili, naj bo previdna pri prebijanju mimo sedežev srednje vrste iz avtomobila in vanj. Prednost zadnjih sedežev je njuna lahkotna postavitev. Nekaj centimetrov proti armaturni plošči so kolena v nebesih. Toliko prostora imajo zelo redki avtomobili.

Zahvaljujoč 170 milimetrov vzdolžno pomičnim sedežem druge vrste, ki jim lahko tudi uravnavamo kot naslonjala ter jih v želji po večjem prtljažniku (vse ali vsakega posebej) zložimo in prekucnemo naprej (ni ravnega dna), in mizicam na hrbtiščih prednjih sedežev je življenje v Grand Scenicovi sredini zelo prijetno. Če le nimate odrasle zadnjice in ne sedite na mersko skromnejšem sredinskem sedežu, ki vam bo načel živce zaradi trdih gnezd varnostnih pasov. Auč.

Še bolje je sedeti spredaj. Oba sedeža sta od opreme Dynamique serijsko nastavljiva tudi po višini, prostora za kolena je v izobilju (posebej pred sovoznikom). Glav še nismo omenili, a ne skrbite, na prvih petih sedežih se lahko brezskrbno vozite s kakršnokoli frizuro. Tudi s trajno. Merilniki so nameščeni na sredini armaturne plošče.

So digitalni (zaslon TFT), v nasprotju z desnim zaslončkom z navigacijo vidni v vseh svetlobnih razmerah, obenem pa ponujajo več pogledov: nočni (temna podlaga) in dnevni (svetla podlaga), lahko je prikazana samo hitrost (vselej digitalno), merilnik vrtljajev (z rumenim poljem pri 5.500/min, ki ga 1.9 dCi nikoli ne doseže) pa kaže analogno ali digitalno sliko. Ob obeh glavnih merilnikih so že vse druge informacije o temperaturi, radio sprejemniku in količini goriva v posodi ter izpis potovalnega računalnika in posebnosti (aktivirana samodejna parkirna zavora . . ).

Ura je prikazana v skrajnem desnem delu zaslončka navigacijskega sistema, a žal morata biti izpolnjena dva pogoja, da jo voznik sploh vidi, kar je zelo redko: zunaj ne sme biti presvetlo, navigacijski sistem pa mora biti vklopljen. Električne vtičnice so tri, ob poplavi odlagalnih prostorov nam je manjkal vsaj en kakovosten.

Mobilni telefon, diktafon ali kaj podobnega lahko odložite na poličko pod merilniki, oblečeno z gumo, vse drugo pa v velik pomičen (! ) dvojni predalnik med prednjima sedežema, v predala pod sedežema, v vrata, v štiri predale pod tepihi pred sedeži, v poličko pred prestavno ročico ali v prostor za dve pijači pod njo, v poličko nad voznikovim levim kolenom ali v predal pred sovoznikom. Hmm, kam sem že dal parkirni listek?

Ne skrbite, čeprav je Grand zrasel prek 4, 5 metra, je zaradi strmo odrezanega zadka in velikih šip pregleden, da s parkiranji ali z raziskovanjem parkirnih hiš ne bi smeli imeti težav. Lahko si omislite tudi parkirna tipala, ki v testnem Scenicu niso delovala najbolje, saj se je sprednjim preprosto zmešalo in so kot besna vpila, ko smo v križišču stali tudi več kot meter in pol za vozilom pred nami. Hvala bogu je mogoče izklopiti sprednja in zadnja tipala ločeno.

Na cesti Grand Scenic stoji prepričljivo. Nagibanja ni preveč, ESP se, če je izključen, samodejno vključi nad 50 km/h. Grand ni športnik, gre v drugo skrajnost – udobje je vrhunsko, še posebej če vemo, da je zadaj poltoga prema. Če iščete prostoren družinski avtomobil, ki zagotavlja udobje z veliko začetnico, Grand Scenica vsekakor ne spreglejte. Mogoče vam bo žal.

Zadek, ko avto ni naložen, pri vožnji čez prečne neravnine malce zaniha, ob bolj naloženem pa je slika bolj opogumljajoča, čeprav se Grand tudi prazen pelje zelo zanesljivo, le občutek je boljši pri polnem zadku. Volan bo bolj domač tistim, ki imajo radi lahkotno sukanje. Ročica menjalnika je priročno blizu, pretikanje je natančno, je pa še nekaj prostora za izboljšave pri pomikanju iz ene reže v drugo.

Verjamemo, da gre lahko še bolje. 1, 9-litrski 96-kilovatni turbodizel se je na testu izkazal z zelo konstantno in ugodno porabo goriva: dobrih osmih litrov. Ob hladnem zagonu je glasen, ko pa se ogreje na delovno temperaturo, ga boste slišali le še ob priganjanju, to pa se ne bi smelo dogajati prav pogosto, saj je navora in moči dovolj v srednjih vrtljajih.

Tam do okoli 1.800/min je dCi tipičen dizel: malce okleva, potem pa pljune v roke in zagrabi za delo. 130 dCi, kot tudi uradno rečejo tej različici 1.9 dCija, je ena izmed najprimernejših motorizacij za to karoserijo. To je potrdil tudi s prožnostjo na meritvah, kjer se je izkazal tudi z zelo kratko zavorno potjo.

Priporočamo, da izberete opremo s pametnim ključem, saj ni lepšega, kot se usesti v avtomobil, ki se sam odklene, pritisniti na gumb za zagon motorja, se odpeljati, pritisniti na gumb za ugašanje motorja in preprosto izstopiti. Grand Scenic se zaklene sam, serijsko pa tudi sam poskrbi za zateg ročne zavore.

Seznam serijske opreme si oglejte na strani o tehničnih podatkih (na koncu testa), povejmo le še, da je Grand Scenic lahko opremljen tudi z režama USB in AUX za priklop glasbenih predvajalnikov ali USB-ključka, vse šipe bočnih vrat so pomične električno, prav tako stranski ogledalci, sovoznikov sedež se serijsko poklopi v mizico (bi peljali kaj daljšega? ), klima je bila v testnem Grandu dvopodročna, radio ima Bluetooth vmesnik. Res je privilegij imeti avtomobil, ki se tako potrudi biti del družine.

Dušan Lukič: Iz oči v oči

»Da je Grand Scenic nov, je jasno že navzven – sploh pa navznoter. Novi merilniki (pravzaprav LCD-zaslon, na katerega se izrisujejo merilniki) so odlični. Pregledni, prilagodljivi, čitljivi. Sprva tako navdušijo, da človek za nekaj časa prezre minuse: motor, ki je v nizkih vrtljajih mrtev, potem pa preveč živčen, pa nerodno sedenje in preveč oddaljen volanski obroč. Po drugi strani je tudi novi Scenic med ovinki sicer precej majav, a hkrati zelo udoben na slabi cesti. Popolnoma družinski, s prtljažnikom vred. Izberite kak boljši (bencinski) motor pa ne boste zgrešili.«

Mitja Reven, foto:? Aleš Pavletič

Renault Grand Scenic1.9 dCi (96 kW) Privilege

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.800 €
Cena testnega modela: 25.590 €
Moč: 96kW (131 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Garancija: 2 leti splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na 30.000 km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.344 €
Gorivo: 8.610 €
Gume (1) 964 €
Obvezno zavarovanje: 3.280 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.490 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 26.408 € (strošek na km: 0,26 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 80 × 93 mm – gibna prostornina 1.870 cm? – kompresija 16,6 : 1 – največja moč 96 kW (131 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,6 m/s – specifična moč 51,3 kW/l (69,8 KM/l) – največji navor 300 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – hitrosti v določenih prestavah pri 1000/min: I. 8,47; II. 15,71; III. 23,5; IV. 30,54; V. 39,45; VI. 47,89 – platišča 7J × 17 - gume 205/55 R 17 H, kotalni obseg 1,98 m.
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,8/5,5 l/100 km, izpust CO2 145 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo ob prestavni ročici) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.493 kg – dovoljena skupna masa 2.153 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.300 kg, brez zavore: 740 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.845 mm – kolotek spredaj 1.536 mm – zadaj 1.539 mm – rajdni krog 11,3 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.480 mm, v sredini 1.480, zadaj 1.260 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, sredinski sedež 450, zadnji sedež 430 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).7 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × nahrbtnik (20 l).

Naše meritve

T = 26 °C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 24 % / Gume: Continental ContiPremiumContact2 205/55/R 17 H / Stanje kilometrskega števca: 1.213 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,9s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8/10,7s
Prožnost 80-120km/h: 10,6/12,7s
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,1l/100km
Najvišja poraba: 8,2l/100km
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 62,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,4m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 600dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Napake med testom: okvara parkirnih tipal spredaj
Ocena skupaj (340/420)
  • Grand Scenic je v naših očeh eden najbolj družinskih avtomobilov na trgu zdaj.

  • Zunanjost (12/15)

    Dobro izdelan in eden lepših limuzinskih kombijev.

  • Notranjost (108/140)

    Meter pokaže, da je v prejšnji številki preizkušena Toyota Verso radodarnejša s prostorom, a Grand bolj prepriča z materiali in natančnostjo izdelave.

  • Motor, menjalnik (52 /40)

    K udobju naravnan paket, a brez nagnjenja k tehnični podhranjenosti.

  • Vozne lastnosti (55 /95)

    Na cesti stoji zanesljivo, stabilen je tudi pri velikih hitrostih.

  • Zmogljivost (30/35)

    Motor je dovolj prožen in zmogljiv, da se boste premikali brez dvomov o hitrosti.

  • Varnost (49/45)

    Pohvale kratki zavorni poti. Konkurenca ponuja kakšno varnostno blazino več.

  • Gospodarnost

    Ugodni poraba goriva in nabavna cena ter zgolj povprečno jamstvo.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 2/5
Hvalimo in grajamo
oblika
prostornost
prilagodljivost druge sedežne vrste
lahkotno vstopanje in izstopanje (prvi dve vrsti sedežev)
številčna odlagalna mesta
bogata serijska oprema
udobje
zanesljiva lega na cesti
uporabnost
velik prtljažnik (pet sedežev)
varčen motor
razmerje med ceno in kakovostjo
štrleča ključavnica prtljažnika
povečan prtljažnik brez ravnega dna
rezervna guma je pod zadkom (umazanija)
pogojna uporabnost šestega in sedmega sedeža
neudoben srednji sedež v drugi vrsti
ura (vidljivost )