Vstop v srednji avtomobilski razred se ponavadi začne pri 1600 kubičnih centimetrih. Tudi v Laguni. Premalo? Nikakor, Laguna 1.6 16V zadovolji vsa pričakovanja.
Najprej varnostna: Laguna je prvi avtomobil, ki je na preizkusu EURO NCAP dobil pet zvezdic za vgrajeno varnost svojih potnikov. Odlično, še zlasti, če upoštevamo eminentno druščino, ki so jo testniki pred tem pognali v oviro in med katero ni manjkalo tudi večjih in prestižnejših avtomobilov.
Karoserija je torej preračunljivo zmečkljiva in dovolj trdna, da ob morebitnem trku skupaj z drugimi vgrajenimi varnostnimi dodatki dobro ščiti potnike. ABS seveda sodi v serijsko opremo, ravno tako šest varnostnih blazin, ki se skupaj z zategovalniki varnostnih pasov programirano in trku prilegajoče odpirajo. Za zadnje bočne varnostne blazine je sicer treba doplačati, znesek pa ni pretiran, tako da nakup vsekakor svetujemo.
Lagunina armaturna plošča, še posebno s pokritim delom sredinske konzole, na katerem je avtoradio, deluje kar malce preveč plastično in puščobno, ampak ker se nad kakovostjo uporabljenih materialov in nad izdelavo nismo mogli pritoževati, je celoten vtis v notranjosti dobil zelo pozitivno oceno.
Podobno velja za udobje v vožnji. Sedeži bi sicer morali biti večji in bolj oprijemljivi, ampak skupaj z uglajenimi vzmetmi dovolj dobro dušijo cestne neravnine. No, 1, 6-litrski motor, ki se trudi pod motornim pokrovom, nikakor ni namenjen športni vožnji. Z 12, 3 sekunde do 100 km/h je na naših meritvah pospeševal 8 desetink slabše od obljubljenega tovarniškega podatka. Ker pri speljevanju z mesta torej ne boste gubali asfalta, smo bili bolj zadovoljni s prožnostjo s 107 konjički obdarjenega agregata.
148 Nm je med vožnjo dovolj zmogljivih, da je Laguna poskočna tudi v višjih prestavah in tudi na našem standardnem preizkusu se je uvrstila v razredno povprečje. Motor je dovolj uglajen, da steče mirno in sodeluje do rdečega območja. V bolj »severnih« vrtljajih je sicer glasen in se ne počuti tako dobro, ampak priganjanja za normalno vožnjo, če avtomobil ni ravno polno obtežen, niso potrebna. Laguna je lahko varčna, če voznik z desno nogo ne pretirava: povprečno smo porabili 8, 2 litra na sto kilometrov, najmanj pa celo 6, 8 litra.
Zadovoljni smo tudi s ceno. Vsa potrebna serijska oprema, varnostna in tudi tista, ki skrbi za udobje, je na voljo za štiri milijone tolarjev. Moderen in prostoren avtomobil za družinsko uporabo je gotovo vreden tega denarja.
Boštjan Jevšek
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.017,19 € |
Cena testnega modela: | 18.324,99 € |
Moč: | 79kW (107 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 195 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,2l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1598 cm3 - največja moč 79 kW (107 KM) pri 5750/min - največji navor 148 Nm pri 3750/min - motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 195/65 R 15 H (x) |
---|---|
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 9,9/5,7/7,2 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Mase: | prazno vozilo 1305 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4579 mm - širina 1749 mm - višina 1429 mm - medosna razdalja 2743 mm - rajdni krog 11,5 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 70 l |
Prtljažnik: | (normno) 430 l |
Pospešek 0-100km: | 12,3s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,1s ( 153km/h) |
Največja hitrost: | 195km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6,8l/100km |
poraba na testu: | 8,2 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
Tudi z osnovnim, 1,6-litrskim motorjem Laguna ni »podhranjen« avtomobil. Seveda se boste morali odreči dirkaštvu med ovinki, drugače pa lahko zadovolji vse potrebe. Poraba je ugodna, varnost takšna kot v veliko dražjih Lagunah, izdelava kakovostna, cestne manire zelo dobre. Vredno premisleka.