Sem in tja v naše uredništvo zaide kaka glava, ki jo zanima, ali je neki avtomobil za nas dober. In po navadi ta glava odide še bolj zmedena, kot je bila, saj pride k nam z nekim prepričanjem, ki pa ga naše besede po pravilu postavijo na glavo.
Vsakomur, ki meni, da o novi Laguni ni vredno razmišljati, svetujemo, da pri odločanju za nakup družinskega kombija francozinjo vrne na 'borzo', saj se sicer lahko zgodi, da bo kdo kaj zamudil. Če se vrnemo k testu Lagune 2.0 dCi 150 s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki smo ga objavili v AM 09/2008 ? predvidevali smo, da bi bila kombinacija z enakostopenjsko avtomatiko še boljša. In ta predvidevanja je zadnji test potrdil!
Naključje je hotelo, da smo se z Laguno odpeljali do nemškega Nürburga. Po dobrih 900 prevoženih kilometrih smo prišli do prve ugotovitve: prednja sedeža sta odlična za dolga potovanja, saj po skoraj pol dneva sedenja v avtomobilu nismo čutili bolečin in večje utrujenosti.
Zahvala gre predvsem dobremu sedalu, pri katerem je oblikovalcem in inženirjem uspelo najti ravno pravšnjo mero med oprijemljivostjo (trdoto) bokov in mehkobo sedalnega dela in naslonjala. (Ne)posredni 'krivci' za spočitost pa so bili še drugi.
Najprej pametna kartica, ki zagotavlja preprostejše odklepanje in zaklepanje ter zagon motorja z gumbom in brez uporabe klasičnega ključa (kartico imate lahko ves čas v žepu), potem samodejna parkirna zavora (ki popusti takoj, ko voznik stopi na stopalko za plin, zaradi česar ne obremenjuje voznika z zategovanjem in popuščanjem ročice) in tempomat. Veliko zaslug gre tudi samodejnemu menjalniku.
Ta se izkaže predvsem z mehkobo pretikanja ne glede na razmere (povsen pohojena stopalka za plin, malo obremenitev …), razočara pa le tisto manjšino, ki si zaželi 'dirkaškega' zanosa. Tega ne ponujata ne menjalnik ne ves preostali DNK Lagune.
Niti v ročnem načinu, v katerem voznik s potiskanjem ročice proti sebi (prestava navzdol) ali v drugo smer (navzgor) sam izbira prestave.
Menjalnik ponuja samo po eno nastavitev delovanja v obeh režimih (ročnem in samodejnem), torej ni izbire med recimo športnim in komfortnim.
K zadovoljstvu nad menjalnikom je pripomogel tudi 'soplesalec', 2, 0-litrski turbodizel s 110 kilovati (obstajata še šibkejša 96- in močnejša 127-kilovatna različica), s katerim sta posrečen par: motor ima dovolj moči in navora, da lepo steče že nad prostim tekom, pravo zalogo moči pa postreže od približno 2.000/min navzgor, ko boste morali že pošteno paziti, da ne prekoračite omejitve hitrosti (kot nalašč se tu ponuja omejevalnik hitrosti).
Nič omahljivosti ni zaznati niti pri napredovanju igle merilnika v rdeče polje ? da ne bi ogrozili zdravja turbodizla, elektronika pri okoli 5.000/min sama pretakne v višjo prestavo. Slabost nekaterih samodejnih menjalnikov je v neodločnosti. Tega, da bi se menjalnik pri vožnji v klanec ali v katerem drugem primeru 'motil' pri izbiri prave prestave, pri Laguni ni zaznati.
Po pričakovanju samodejnež motorju odščipne nekoliko živahnosti (v primerjavi z ročnim menjalnikom), a je moči še vedno dovolj. Zmanjka je le pri velikih hitrostih (okoli 200 km/h), ki pa jim takšna Laguna kljub zanesljivemu podvozju, katerega majhna stopnja mehkobe bo presenetila marsikaterega lastnika Lagun prejšnjih generacij, in dobri stabilnosti v hitrih (odprtih) avtocestnih ovinkih, pravzaprav ni namenjena (prestavna razmerja, aerodinamika …).
To dokazuje tudi izmerjena poraba goriva: pri zelo hitri vožnji s hitrostjo okoli 200 km/h je Laguna Grandtour v povprečju zahtevala več kot 14 litrov na 100 prevoženih kilometrov, naše najmanjše izmerjene porabe goriva ob običajni vožnji (podeželje, mesta, avtoceste) pa so se gibale med 8, 4 in 10, 2 litra.
Vendar pa Laguna ni popolna. V notranjosti, kjer smo že pohvalili sedenje, lahko močnejša sončna svetloba včasih ponagaja in poslabša čitljivost barvnega zaslona, kar postane moteče pri vožnji z navigacijo, podobno je tudi z vidljivostjo lučk na nekaterih gumbih dvopodročne klimatske naprave (zaradi močnejšega sonca se ne vidi, ali je funkcija vklopljena ali ne).
Poleg tega je premalo odlagalnih mest, slabost (zgolj za prednja potnika) pa je še odlagalno mesto za pijačo, ki se izvleče iz armaturne plošče, saj moti tok zraka iz sredinskega zračnika in povrhu vsega ne drži čisto vseh 'aperitivov': nekatere pločevinke in plastenke so preozke, druge predebele. Toda te nevšečnosti odlično kompenzirajo drugi atributi Lagune Grandtour.
Prvi v vrsti je velik, s predali in kljukicami založen ter odlično obdelan prtljažnik z ravnim dnom, povečljiv s preprostim pritiskom na gumb (s pritiskom na gumb ob sedežu ali potegom vzvoda pod rolojem se po tretjinah deljivo naslonjalo zadnje klopi samodejno prekucne naprej) in dostopen prek klasičnih vrat prtljažnika ali prek odpiranja le steklenega dela.
Praktičen je tudi rolo, ki se pomakne naprej le s pritiskom, razveseljujejo pa še zadostno število stropnih luči in 12-voltnih vtičnic, dvosmerni potovalni računalnik, izbira notranjih materialov ter varnost, ki je bila ocenjena s petimi Euro NCAP-ovimi zvezdicami in h kateri pripomorejo štiri varnostne blazine in varnostni zavesi.
Mitja Reven, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 29.500 € |
Cena testnega modela: | 37.030 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,0 s |
Največja hitrost: | 205 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/mi |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 16 V (Michelin Energy). |
Zmogljivost: | največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,0 s – poraba goriva (ECE) 9,6/5,7/7,1 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.480 kg – dovoljena skupna masa 1.997 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.801 mm – širina 1.811 mm – višina 1.445 mm – posoda za gorivo 66 l. |
Prtljažnik: | 510–1.593 l |
T = 15 °C / p = 990 mbar / rel. vl. = 47 % / Stanje kilometrskega števca: 14.800 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 131km/h) |
1000m z mesta: | 31,5s ( 168km/h) |
Največja hitrost: | 205km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 40m |
Napake med testom: | odstopljena ploščica na sovoznikovih vratih (pod stikalom za upravljanje šipe) |
-
Vložek 1.500 evrov v nakup samodejnega menjalnika se izplača, če ob pametnem ključu, tempomatu in dobrih sedežih iščete še dodatno stopnjo udobja in brezskrbnosti.