Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi (131 kW) GT

12. 9. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Mogoče bo zvenelo klišejsko, vendar je Laguna z zadkom Grandtour, opremo GT, motorjem dCi in aktivno zadnjo premo namenjena aktivnim očetom. Pa ne le za volanom.

Da karavanska Laguna z oznako 2.0 dCi GT spada med tiste avtomobile, ki iščejo aktivne očete, ki uživajo za volanom, ni presenečenje. Aktivno zadnje podvozje, ko zadnji kolesi poskrbita za večjo okretnost na prepolnih parkirnih prostorih in zanesljivejšo lego pri hitrejših ovinkih, poskočen turbodizelski motor dCi (131 kilovatov! ) in šeststopenjski ročni menjalnik kar čakajo, da izzovejo asfalt. Več kot je ovinkov, bolj se vozniku smeji, in več kot je umirjene vožnje po avtocesti, manj bencinskih uslužbencev boste spoznali.

Toda dinamika v življenju se ne začne za volanom, ampak je to kar način življenja. Zato kombijevski zadek s kar 508 (oziroma s preklopljenimi zadnjimi sedeži skoraj 1.600 litrov! ) kar kliče k temu, da vanj dobesedno vržete kolo, otroški skiro in ženine rolerje ter se odpeljete nekam, kjer boste na 'lastni' pogon prevozili nekaj kilometrov.

Če je osnovnega prostora premalo, z enim gumbom preklopite naslon in dobite povsem ravno dno prtljažnika. Pri iskanju primernih lokacij pomaga turbodizelski motor, ki – če ga peljete umirjeno – porabi okrog sedem litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Na testu smo imeli povprečje 8, 7 litra, kar pomeni 900 kilometrov dometa z eno posodo za gorivo.

In čeprav ima Laguna Grandtour že serijsko ročni šeststopenjski menjalnik, od dvolitrskega turbodizla nikar ne pričakujte, da bo malo porabil. Čeprav mu diši plinsko olje in čeprav se kiti z najnovejšo tehnologijo (neposredni vbrizg, skupni vod, najnovejše turbopuhalo s hladilnikom polnilnega zraka), zato se prebudi že pri 1.500 vrtljajih in brez omahovanja poskoči do številke 4.000 na merilniku vrtljajev, ni najbolj skromen.

Široke gume na 18-palčnih kolesih in teža praznega avtomobila 1.683 kilogramov pač nista najbolj v pomoč niti ošiljenemu nosu niti sicer uglajenemu turbodizlu, ki je prav gotovo eden od adutov tega avtomobila. Razveselili se boste tudi odlične opremljenosti (oprema GT pomeni tudi pametno kartico, tempomat, omejevalnik hitrosti, parkirna tipala, športne sedeže z alkantaro, samodejno klimatsko napravo, šest varnostnih blazin, potovalni računalnik, ksenonske žaromete), manj pa dejstva, da ESP ni izklopljiv.

Izklopite lahko le sistem za preprečevanje zdrsavanja (Traction Control), vendar le do 40 km/h, ko se sistem samodejno znova vklopi. To je nedvomno v prid varnosti, a pri Avto magazinu ne razumemo, zakaj ne pustijo vsaj pri najbolj športni različici GT možnost izbire vozniku. Tako lahko le slutite, kako deluje štirikolesni volan pri pretiravanju (simulacija presenečenja zaradi ostrejšega ovinka od pričakovanega), čeprav ga boste najbolj občutili pri majhnih hitrostih.

Pri dinamični vožnji boste lahko uživali v vrhunski legi, ko zaradi popolnoma nemoteče sledljivih zadnjih koles sprednji ne silita iz ovinka, čeprav ima Laguna GT kar 400 Nm navora pri 2.000 vrtljajih. Da, še enkrat lahko mirne vesti dvignemo palec za motor (če ste le pristaš turbodizlov, sicer je tudi dvolitrski prisilno polnjeni bencinski motor pravi cukrček) in aktivno podvozje.

Če ste živahnejši voznik, si boste želeli le bolj natančen in hiter menjalnik, predvsem pa nižji položaj za volanom. Aha, pa še spodaj porezan volanski obroč spada bolj v rubriko 'glejte me' kot 'vrtite me', vsaj če ste hitri z rokami.

Nekaj pripomb smo imeli še očetje, ki imamo manjše otroke, saj v testnem avtomobilu kljub odlični opremljenosti nismo zasledili dodatnega notranjega ogledalca (za pregled nad drugo vrsto sedežev) in zavesic, ki pomagajo uspavati naše malčke. Za Grandtoura bi to lahko bila že serijska oprema, vsekakor pa to velja za najbolje opremljeno različico GT!

Aktiven avtomobil za aktivne očete bi bil kar pravi naslov, če upoštevamo tehniko te Lagune Grandtour z oznako GT. Poskočen motor z zavidljivim dometom, aktivno podvozje, sledljivi žarometi, velik in uporaben zadek . . Če ljubite ovinke, prehitevalni vozni pas in aktivni prosti čas, potem Laguno z oznako dvojni GT vsekakor uvrstite na seznam želja pri naslednjem nakupu svojega jeklenega konjička.

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 33.200 €
Cena testnega modela: 34.680 €
Moč: 131kW (178 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 217 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 131 kW (178 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 18 W (Bridgestone Potenza RE050A).
Zmogljivost: največja hitrost 217 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – poraba goriva (ECE) 8,1/5,4/6,3 l/100 km, izpust CO2 177 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.683 kg – dovoljena skupna masa 2.113 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.803 mm – širina 1.811 mm – višina 1.445 mm – posoda za gorivo 66 l.
Prtljažnik: 508–1.593 l
Naše meritve
T = 27 °C / p = 1.290 mbar / rel. vl. = 22 % / Stanje kilometrskega števca: 13.253 km
Pospešek 0-100km: 9,0s
402m z mesta: 16,6s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,0/13,1s
Prožnost 80-120km/h: 8,3/9,9s
Največja hitrost: 217km/h (VI.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,5m
AM meja: 39m
Ocena
  • Bomo zelo jasni: Laguna GT z opremo GT je boljša, kot bi ji pripisali na prvi pogled. Zaradi štirikolesnega volana in poskočnega dvolitrskega turbodizla? Tudi. Z družinskim zadkom pa je tudi uporabnejša, čeprav jih na cesti ni veliko.

Hvalimo in grajamo
motor
oprema
štirikolesni volan
sledljivi žarometi
tempomat in omejevalnik hitrosti
velikost in enostavna prilagodljivost prtljažnika
Traction Control je izklopljiv le do 40 km/h
nima dodatnega notranjega ogledalca in zavesic (otroci)
visok položaj za volanom
menjalnik bi lahko bil hitrejši
porezan volanski obroč