Renault Master Furgon 2.5 dCi 120

18. 1. 2010
Deli

88 kilovatov iz 2, 5-litrskega turbo­dizla je dovolj, da je spomin na okroglo nalepko z rdečo obrobo in številko 80 naravnost smešen.

Se spomnite? Lahka gospodarska vozila so imela na zadnjem delu vozila nalepke, ki so voznikom za njim sporočale, da se ne smejo voziti hitreje od 80 kilometrov na uro, tudi po avtocesti ne. Izpita B-kategorije takrat še nisem imel, a sem že pomagal razvažati, nakladati in razkladati tovor in veste, kakšen dolgčas se je bilo cijaziti tistih 80, včasih 'na šverc' tja do 100 kilometrov na uro po Sloveniji?

Na to sem se spomnil med upravljanjem testnega Masterja. Res, da je bilo tokrat tovora le za kakšnih 300 kilogramov, in ne več kot tono in pol, kolikor zmore prepeljati (masa praznega vozila je 1.969, največja dovoljena skupna masa pa tri tone in pol), a s takim dostavnikom se kaj hitro zgodi, da je marsikateri osebni avtomobil na cesti v napoto.

Neke strašne revolucije v zadnjih letih dostavna vozila niso doživela. Oblikovalci na nekaj let osvežijo sprednjo masko in luči, dodajo na bok in zadek kak nov prelom pločevine in v notranjost kakšen predal.

Master ima v vratih enega majhnega in enega ogrom­nega, ki požre tri plastenke, velike liter in pol, levo od volana enega manjšega (za 'coffee to go') pa dve odprtini za radio (? ) in en velik predal nad njima, na sredinski konzoli še en predal za dve veliki plastenki (saj ne, da bi v predale tlačili le pijačo, a tako si boste najlažje predstavljali volumen), en odprt in en s ključavnico zaprt predal pred sopotnikom, dva na stropu in še v desnih vratih enako kot v levih, na armaturki pa je še sponka za pripenjanje dokumentov (dobavnic, seznama strank, računov …).

Aja, pa še predal pod desno, sopotnikovo klopjo. Skratka, odlagalnih mest v kabini je dovolj.

Če pustimo ob strani trdo in robustno plastiko, ki takšna pač mora biti, je bil voznikov sedež ena redkih stvari, ki bi jo radi pograjali. Zdi se premehak in slabo podpira hrbtenico, tako da je hrbet usločen kot v starem fotelju. Glede na to, da presedene ure za (položnim) volanom takega dostavnika navadno niso kratke, bi si po našem mnenju vozniki zaslužili več.

Motor ima v vseh izvedenkah enako prostornino, a različno največjo moč – izbiramo lahko med 100-, 120- in 150-'konjskim' dCijem. Testni je imel vgrajen motor iz zlate sredine in se je izkazal za dovolj močnega za razvažanje s hitrostjo v zakonskih omejitvah, a ga nismo nikoli polno obremenili.

Če boste vozili težak tovor, bo dodatnih 30 'konjev' verjetno prišlo prav. V šesti prestavi pri 120 kilometrih na uro brni z le 2.500 vrtljaji, zato je poraba zmerna. Merili smo jo dvakrat in obakrat izračunali na desetinko enako porabo 9, 2 litra na sto kilometrov. Menjalnik se hladen rahlo upira pretikanju v drugo in tretjo prestavo, občutek je sicer delavsko dober.

In tovorni prostor? Uporabno oglat, s štirimi serijsko vgrajenimi pritrdilnimi sponkami, z 10, 8 kubičnega metra prostornine (srednja medosna razdalja, povišana streha) in s polico nad kabino z nosilnostjo 80 kilogramov.

Master je sicer na voljo v treh medosnih razdaljah in treh višinah s prostornino tovornega prostora od 8 do 13 kubičnih metrov, omislite pa si ga lahko tudi z odprtim tovornim delom, z dvojno kabino (za dodatne štiri potnike v drugi vrsti), kot potniškega (za devet potnikov) in celo kot mini avtobus za prevoz 16 oseb.

Pohvalo si zaslužijo odlična dvodelna ogledala, ki odlično pokrijejo dogajanje za in ob vozilu, saj je treba vedeti, da zaradi odsotnosti šipe v drugi vrsti bočni pogled pred prehitevanjem ne koristi dosti.

Preglednost je zaradi velikih šip, oglate oblike in visokega položaja voznika dobra, delo kakovostno opravljajo tudi brisalniki, ki obrišejo skoraj celotno površino, le v hladnih jutrih je potrebno nekaj kilometrov oziroma minut delovanja motorja, da se notranjost segreje in odrosi. Velik dizel, pač.

Zvočniki so za poslušanje novic o zastojih na cestah dovolj dobri, na dober zvok glasbe pa lahko pozabite, še posebej pri večjih hitrostih, ko tišino v kabini zmoti hrup vetra.

Toliko od nas po nekaj manj kot tisoč prevoženih kilometrih, in če pod črto zaključimo – stroj služi svojemu namenu. In če vas zanima, trenutno pri Renaultu ponujajo 2.000 evrov akcijskega in še 1.000 evrov popusta, če se kupec odloči za Renault financiranje, tako da cena prav takega Masterja pade na 20.410 evrov.

Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič, Matevž Hribar

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.650 €
Cena testnega modela: 23.410 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 17,9 s
Največja hitrost: 161 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2.463 cm? – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja sprednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/65 R 16 C (Dunlop SP LT60-8).
Zmogljivost: največja hitrost 161 km/h – pospešek 0–100 km/h 17,9 s – poraba goriva (ECE) 10,7/7,8/8,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.969 kg – dovoljena skupna masa 3.500 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.399 mm – širina 2.361 mm – višina 2.486 mm – posoda za gorivo 100 l.
Prtljažnik: 10,8 m3
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1029 mbar / rel. vl. = 50 % / Stanje kilometrskega števca: 4.251 km
Pospešek 0-100km: 16,0s
402m z mesta: 19,5s ( 115km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,3/13,2s
Prožnost 80-120km/h: 20,1/17,0s
Največja hitrost: 148km/h (VI.)
poraba na testu: 9,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,5m
AM meja: 45m
Ocena
  • Se sprašujete, v čem je Master boljši ali slabši od sorodnih modelov z imeni Ducato, Boxer, Movano? Velikih razlik med dostavniki, ki so si celo na pogled zelo podobni, ni – ostajata pa pripadnost znamki in razvejenost servisne mreže, pri kateri pa je Renault med boljšimi.

Hvalimo in grajamo
velik uporaben tovorni prostor
dovolj močan, nepožrešen motor
robustna izdelava
preglednost
odlagalni prostori v notranjosti
(pre)mehki sedeži