Proizvajalci dostavnih vozil nimajo potrebe po tako pogosti menjavi modelov kot v svetu osebnih avtomobilov, saj je na lestvici pomembnosti funkcionalnost daleč pred všečnostjo zunanje oblike.
Tako novi (lahki) dostavniki na trg prihajajo kvečjemu za desetletje ali celo daljšo dobo, vmes jim namenijo le 'fejslift' – da ponudba ostane sveža in da kupci nimajo občutka, da so kupili staro robo. Vživite se v kožo uspešnega podjetnika in si pod svojo pisarno predstavljajte parkirano vrsto Masterjev prve generacije, tiste, ki jo danes lahko mirne duše označimo, da je grda ko smrt.
Ne gre – tudi dostavni vozni park je del celostne podobe podjetja, zato se spodobi, da po 13 letih pri nas na tem področju sila priljubljen Renault (v sodelovanju z Oplom in Nissanom) pokaže nekaj novega.
Navzven se največja sprememba kaže na prednjem delu: podolgovate, navpično postavljene luči so večje, reže za hlajenje motorja prav tako, Renaultov logotip je bolj izpostavljen. Proti praskam in manjšim trkom odporna plastika zavzema večji del in ima vdelani tudi stopnici za lažje pranje prednje šipe. Oblika celotne karoserije je, kakršna je (škatlasta pač), za nekaj popestritve so poskrbeli z novimi zadnjimi lučmi.
Notranjost daje vtis, da so snovalci iskali predvsem dodatna odlagalna mesta (in jih tudi našli). V kabini smo jih našteli 23 pa še en ogromen predal je pod sovoznikovim sedežem. Uporabna stvar je držalo za mapo, ki se izvleče iz sredine armaturne plošče in za katero boste doplačali 70 evrov. Priporočamo!
Volan je žal nastavljiv le po višini, pa še to zelo omejeno. Sedeži za voznika in dva potnika so bili oblečeni v usnje ali usnju podoben umetni material, ki potniški kabini pričara videz prestižnosti (zakaj že? ) in olajša čiščenje polite kave, a ko smo se po dolgi poti iz Primoštena proti domu začeli tipati po zadnjicah in stegnih, nam je postalo jasno – material očitno zelo slabo diha. Torej – ne priporočamo!
Ko boste iskali zaslon radijskega sprejemnika (ali mobilnega telefona, saj je bil testni avtomobil opremljen z modrozobo povezavo), poškilite navzgor, na sredino stropa. Tam je poleg črno-belega zaslona tudi stikalo za vklop vseh štirih smernikov, zaslon za prikaz dogajanja za vozilom pri vzvratni vožnji pa so skrili kar v voznikov senčnik.
V potniškem delu smo pogrešali samodejno dviganje in spuščanje desne šipe ter v sončnem vremenu bolje viden digitalni del merilnikov, ki skrbi za obveščanje o servisnih intervalih, prevoženih kilometrih, porabljenem gorivu v litrih in porabi goriva v litrih na sto kilometrov, povprečni hitrosti in dosegu.
Doseg je zaradi kar 105-litrske posode za gorivo svetla plat Masterja, saj z varčnim pritiskanjem na plin ter s praznim tovornim prostorom mirno prevozite dobrih tisoč kilometrov brez ustavljanja na bencinski črpalki. Poraba goriva na testu se je namreč gibala od 9, 7 pa do 11, 7 litra na sto kilometrov.
Turbodizelski motor je čistokrvni delavec, saj je uporabno območje v nižjem območju vrtljajev, že pri štirih tisočakih pa nadaljnje vrtenje prepreči nežna blokada. Takega motorja res nima smisla priganjati, saj hitrost 130 km/h doseže že pri 2.500 vrtljajih, dosti hitreje pa niti ne gre – potegne do 140 km/h. Menjalnik ima šest stopenj in je tak, kakršnih smo vajeni iz podobnih vozil: s kar dolgimi in ne preveč natančnimi gibi.
Razlog v omejeni največji hitrosti ter nekoliko večji porabi se skriva na strehi, kjer je bil dodatno nameščen aluminijasti prtljažnik s 100-kilogramsko nosilnostjo. Ta nedvomno ustvari dodaten aerodinamični upor, a je prišel prav, ko je bilo treba za čas dvodnevne dirke iz tovornega prostora na streho pospraviti nepotrebne stvari.
Vtis, ki ga je naredila sicer dobra (robustna, segmentu primerna) izdelava, je pokvarilo puščanje vode v tovorni del. Nekdo je bil površen pri nameščanju strešne galerije …
Tovorni prostor se pohvali s stojno višino (edino tako je tudi prav! ), ima zaščitno in protizdrsno leseno dno (290 EUR) in zadostno število močno pritrjenih kavljev za pripenjanje, na primer, motocikla, ki vas bodo stali dodatnih 70 evrov.
Dobra plat prav tako dolgega Masterja, kot je bil testni, je možnost parkiranja na običajnih parkirnih mestih. Če je spredaj dovolj prostora, da se kolesi dotakneta robnika, zadnji del sploh ne bo štrlel iz zarisanega mesta.
Matevž Hribar, foto: Matevž Hribar
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 23.580 € |
Cena testnega modela: | 29.448 € |
Moč: | 92kW (125 KM) |
Največja hitrost: | 145 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.298 cm3 – največja moč 92 kW (125 KM) pri 3.500/min – največji navor 310 Nm pri 1.250-2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/65 R 15 C (Goodyear Cargo). |
Zmogljivost: | največja hitrost 145 km/h – pospešek 0–100 km/h: ni podatka – poraba goriva (ECE) 9,6/7,3/8,1 l/100 km, izpust CO2 215 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.890 kg – dovoljena skupna masa 3.500 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5.548 mm – širina 2.070 mm – višina 2.502 mm – medosna razdalja 3.682 mm – prostornina tovornega dela 10,8 m3 – posoda za gorivo 105 l. |
T = 16 °C / p = 1.116 mbar / rel. vl. = 38 % / Stanje kilometrskega števca: 6.591 km | |
Pospešek 0-100km: | 16,6s |
---|---|
402m z mesta: | 20,5s ( 110km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,1/14,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 18,4/22,5s |
Največja hitrost: | 145km/h (VI.) |
poraba na testu: | 11,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,9m |
AM meja: | 43m |
Napake med testom: | puščanje vode v tovornem delu |
-
Kakorkoli obrnemo, novi Master ni nikakršna revolucija. Je izboljšan in olepšan dostavnik, ki bo espejevcem in deoojevcem služil vsaj tako dobro kot njegov predhodnik.