Renault Scenic 1.6 16V Expression

11. 4. 2007
Deli

Se sprašujete, kaj bi lahko bilo pri Scenicu povezano s številko šest? Osvojenih zvezdic na testu NCAP je pet, prav tako sedežev v notranjosti in vrat na karoseriji. Šest je pri modelu s tem motorjem prestav.

Lanske prenove, ki jo je doživel Scenic, se niso lotili le oblikovalci, ampak tudi inženirji, in kadar si ti zadajo za cilj izboljšanje motornih zmogljivosti, je to ponavadi videti približno takole: v roke vzamejo motor, ga predelajo oziroma zdaj to še raje storijo z elektroniko, mu povečajo moč in ga znova vstavijo v avto. To je ena možnost. Obstaja pa druga, ki so se je lotili inženirji pri Scenicu. Namesto motorja so v roke vzeli menjalnik, v njem našli dovolj prostora za dodaten zobnik in na ta način motorju spremenili značaj.

Največje slabosti enoprostorcev so, da so težji od svojih kombilimuzinskih osnov, da se v njih navadno vozi več oseb in da povrh vsega spredaj nosijo še večjo čelno površino. Povedano z drugimi besedami: delo, ki ga morajo v njih opravljati prostorninsko majhni bencinski motorji, je lahko precej kruto, pa čeprav imajo dovolj moči. Težava je, da to moč izkoriščamo le v višjih vrtljajih, to pa pomeni več hrupa v notranjosti, večjo porabo goriva in posledično tudi večjo obrabo vitalnih delov motorja.

Renaultovi inženirji so to elegantno rešili z novim menjalnikom. Ker je prestav več, so prestavna razmerja krajša, kar pomeni več prožnosti v nižjem delovnem območju motorja in na drugi strani doseganje največje hitrost pri manjšem številu motornih vrtljajev. In tako se ta Scenic tudi obnaša. Na zavitih cestah dovolj prožno, da ni treba pred vsakim ovinkom pretikati v prestavo nižje, ob prehitevanjih zadovoljivo poskočno in na avtocestah spodobno tiho, da hrup, tudi pri največji hitrosti, ni pretirano moteč.

Scenic s tem motorjem že zdaj igra močno vlogo pri doseganju dobrih prodajnih rezultatov in očitno jo bo po novem še bolj. Dejstvo je, da je postal bolj konkurenčen oziroma da so razlike med njim in podobno zmogljivim modelom z dizelskim motorjem tako še manjše.

Bese­di­lo: Matevž Korošec, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.550 €
Cena testnega modela: 21.190 €
Moč: 82kW (112 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,8 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski - gibna prostornina 1.598 cm3 - največja moč 82 kW (112 KM) pri 6.000/min - največji navor 151 Nm pri 4.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 H (Goodyear Ultragrip6 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,8 s - poraba goriva (ECE) 10,3/6,3/7,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.320 kg - dovoljena skupna masa 1.925 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.259 mm - širina 1.810 mm - višina 1.620 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 406-1840 l
Naše meritve
T= -2 °C / p= 1021 mbar / rel. vl.: 54 % /Stanje km števca: 11.167 km
Pospešek 0-100km: 12,3s
402m z mesta: 18,1s ( 123km/h)
1000m z mesta: 33,3s ( 154km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,7/15,6s
Prožnost 80-120km/h: 16,1/23,2s
Največja hitrost: 180km/h (V.)
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
AM meja: 42m
Ocena
  • Scenic si je že davno prislužil naziv enega bolj zaželenih družinskih enoprostorcev. Jasno, tudi zaradi imidža tovarne in visoke stopnje varnosti, ki jo Renault vgrajuje v svoje avtomobile. S šeststopenjskim menjalnikom, ki je od prenove na voljo z 1,6-litrskim bencinskim motorjem, pa bo ta model postal še bolj priljubljen, saj s svojimi karakteristikami zdaj ogroža tudi podobno zmogljive dizle.

Hvalimo in grajamo
šest prestav v menjalniku
avtu primerne vozne zmogljivosti
udobje in oprema
visoka stopnja varnosti
dno v zadku ni ravno (zloženi sedeži)
sedeži zadaj so odstranljivi, ne da pa se jih poglobiti
ne najboljši položaj sedenja