Renault Thalia 1.6 16V Dynamique

5. 9. 2002
Deli

Kdor se malo bolj spozna na oznake v avtomobilističnem svetu, bo vedel, da je črka L pri avtomobilih visokega razreda rezervirana za podaljšane, bolj prestižne izvedbe njihovih zastavonoš.

V primeru avtomobilov visokega razreda je dolžinski prirastek prisoten le v predelu kolen zadnjih potnikov. Torej so dodatni centimetri namenjeni izključno razkošju. No, Renault je podobno kot že nekateri drugi proizvajalci avtomobilov nižjega razreda svojega Clia podaljšal, a je za razliko od predstavnikov visokega razreda prirastek namenil izključno previsu prek zadnjega kolesnega para - prtljažniku. S tem je povečal osnovno pros- tornino na poštenih 510 litrov. In če se čisto na hitro ozremo po Thalii, je to tudi edina prava prednost pred malim Cliom.

Je že res, da je Cliov dolžinski meter dražji kot Thaliin in res je tudi, da je bila Thalia pred kratkim deležna rahle osvežitve, vendar slednja opaznejših prednosti pred manjšim bratom, vsaj na področju tehnike, kljub temu ne ponuja.

Zunaj so spremembe opazne le na nosu, ki so si ga oblikovalci sposodili pri lani prenovljenem Cliu, in tako so Thalio dokončno postavili ob bok Cliu. No ja, vsaj pri pogledu od spredaj, saj so druge zunanje poteze karoserije ostale nespremenjene. Podobno kot zunanjost se je osvežitev dotaknila tudi notranjosti, kjer pa kljub temu še vedno ne premore moderne Cliove armaturne plošče. Ob povsem nespremenjeni armaturni plošči sta v notranjosti s pogledom zapaženi spremembi le premaknjeni stikali za električni pomik prednjih šip (iz okolice prestavne ročice) na oblogo voznikovih vrat in volanski obroč, ki je prenesen iz prenovljenega Clia.

Vse druge, dejansko največje spremembe pa so očem vidne šele na drugi pogled ali celo nevidne. Tako je volanski obroč sedaj nastavljiv po višini, voznik in sovoznik pa imata vsak svojo varnostno blazino, pri čemer lahko sovoznikovo v primeru namestitve otroškega sedeža tudi izklopite. V primeru čelnega trka bodo telesa potnikov zadržali tritočkovni varnostni pasovi, s tem da se prednja dva pohvalita tudi z zategovalnikoma in omejevalnikoma natezne sile.

V primeru naleta od zadaj pa naj bi (! ! ) vratove varovali po višini nastavljivi vzglavniki. Zapisali smo: naj bi! Težavo predstavljajo namreč potniki s telesno višino prek 170 cm, oziroma bolje rečeno, premalo v višino nastavljivi vzglavniki, ki tudi v primeru najvišje namestitve ne zagotavljajo dovolj učinkovite opore glavam.

Preidimo do izbire motorja, ki naj bi poganjal Thalio. V primeru testnega vozila je bil vgrajen moderni 1, 6-litrski štirivaljnik, ki razvije uporabnih 79 kilovatov oziroma 107 »konjev« in 148 njutonmetrov največjega navora. Številke, ki Turka (Thalio izdelujejo v Turčiji) poženejo do 100 km na uro v 10, 5 sekunde in iglo merilnika ustavijo pri vrednosti 190 km na uro. V primerjavi s tovarniško obljubljenimi številkami sicer nekaj slabše vrednosti Thaliinemu podvozju predstavljajo kar nekaj preglavic.

Nad 170 km na uro se ne počuti preveč dobro, saj ga spremljajo živčnost, nestabilnost in preobčutljivost na vsakršne premike volana ali bočne sunke vetra. Sam motor je sicer zelo dober primerek motoroznanstva, a se zdi, da preprosto ne sodi v to vrsto avtomobila. Je preveč poskočen in požrešen. Ne razumite narobe. Poraba je za tako poskočen avtomobil povsem sprejemljiva, toda močno dvomimo, da so običajni kupci Thalie pripravljeni pretočiti tudi prek 10 litrov goriva na 100 kilometrov (izrazita mestna vožnja) ali v povprečju dobrih 9 litrov.

In če na koncu Thalio primerjamo še z njenim najbližjim sorodnikom - Cliom, ugotovimo, da prvotna nizka cena ne kaže pravega obraza. Je že res, da je najcenejši Clio s parom vrat manj, (po imenu) enakim paketom opreme in enakim motorjem 203.000 tolarjev dražji, toda ne smemo pozabiti na njegovo bogatejšo opremljenost. Slednji že v osnovi premore stranski varnostni blazini, (Thalia doplačilo: 70.400) klimatsko napravo (Thalia doplačilo: 203.000 SIT), potovalni računalnik in 15-palčna platišča (Thalia: ni možno doplačati).

Je že res, da je Thaliin prtljažnik s 510 litri enkrat večji od Cliovega z 255 litri, toda pri prtljažniku šteje tudi njegova prilagodljivost. In tu Clio s podaljšanim zadkom (Thalia) povleče ta kratko. Pri Cliu je naslonjalo in sedalo zadnje klopi po tretjinah deljeno in tudi nastala odprtina v vseh pogledih prekaša Thaliin slab izgovor za luknjo.

Clio L oziroma Thalia je torej osvežena in obogatena z novim motorjem ter opremo. V vseh pogledih se je avtomobil vsekakor izboljšal, toda če ste kupec 1, 6-litrskega motorja, se rajši ozrite k manjšemu bratu Cliu. Če pa vam kljub temu bolj ustreza podaljšani zadek, se odločite za motor 1.4 16V, s katerim boste ob enako bogatem paketu opreme privarčevali 120 slovenskih Cankarjev. Ta denar pa lahko potem namenite gorivu (manjši motor hkrati tudi manj potroši) ali kakšnemu kosu opreme s kratkega seznama doplačil.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.048,41 €
Cena testnega modela: 11.147,97 €
Moč: 79kW (107 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 191 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 x 80,5 mm - gibna prostornina 1598 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 79 kW (107 KM) pri 5750/min - največji navor 148 Nm pri 3750/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Siemens) - tekočinsko hlajenje 7,5 l - motorno olje 4,0 l
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,364; II. 1,864; III. 1,321; IV. 1,029; V. 0,821; vzvratna 3,545 - diferencial 4,067 - gume 185/60 R 14 H
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva (ECE) 8,9/5,6/6,8 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1055 kg - dovoljena skupna masa 1490 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1150 kg, brez zavore 525 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4171 mm - širina 1639 mm - višina 1437 mm - medosna razdalja 2472 mm - kolotek spredaj 1406 mm - zadaj 1386 mm - rajdni krog 10,7 m
Notranje mere: dolžina 1520 mm - širina 1390/1360 mm - višina 960/980 mm - vzdolžnica 900-1100/780-560 mm - posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: (normno) 510 l
Naše meritve
T = 12 °C, p = 1019 mbar, rel. vl. = 69 %, Stanje kilometrskega, števca: 1904 km, Gume: Continental ContiEcoContact
Pospešek 0-100km: 10,5s
1000m z mesta: 32,4s ( 160km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,2 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 14,0 (V.)s
Največja hitrost: 190km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,1l/100km
poraba na testu: 9,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 71,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 69dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Podvozje ni doraslo odličnemu motorju in tudi prilagodljivost ogromnega osnovnega prtljažnika je še v povojih. Sicer pa je Thalia povsem spodoben avtomobilček, ki bo svoje uporabnike v primeru agregata 1.6 16V lahko tudi hitro pripeljala na cilj. Kupci motorja 1.6 16V naj se raje odločijo za Clia, kupci Thalie pa naj sežejo vsaj stopničko nižje in se odločijo za motor 1.4 16V, ki je več kot dovolj zmogljiva motorizacija za Thaliine potrebe.

Hvalimo in grajamo
motor
velikost prtljažnika
menjalnik
zmogljivosti
ustreznost motorja
(ne)stabilnost pri večjih hitrostih
slaba prilagodljivost prtljažnika
obdelava prtljažnika
prenizki vzglavniki