S Tino čez bankino #19: Ilka Minor, edina sovoznica v svetovnem prvenstvu WRC

28. 11. 2017 | Tina Torelli
Deli

Če bi morala jutranjo kavo zamenjati za kaj bolj zdravega, bi izbrala krog z reli dirkalnikom ... Na sovozniškem sedežu!  V tem primeru bi, če bi le lahko, najraje oblekla kombinezon Ilke Minor, saj punca bere zapiske najboljšim relistom sveta.

 

Na začetku je bila zatrapanost v reli dirkača

Ilka Minor, letnik 1975, osebna trenerka in ekstremna športnica iz Celovca, se je v sovozniški biznis podala takoj po srednji šoli, takrat torej, ko sem jaz še razmišljala, kako bi čim bolj upočasnila svoje življenje s študentskim življenjem. Ilka se je takrat zaljubila v reli dirkača, se udeležila njegovega prvega relija kot njegova punca in bila priča nesreči, v kateri se je Achim Mörtl zaletel v drevo. Njegov sovoznik se je prestrašil, reli obesil na klin in na Mörtlov sovozniški sedež je sedla najstnica.

Ilka postane najbolj iskana sovoznica na svetu

Ko se je par razšel (osebno in profesionalno), je bila Ilka že zelo iskana sovoznica. V svoj dirkalnik jo je povabil Manfred Stöhl. S Citroënom Xsaro WRC sta leta 2005 osvojila svoje prve stopničke na Cipru, v cilj sta pripeljala takoj za Loebom, ki je vozil isti, a tovarniški dirkalnik. Tisto leto sta Ilka in Manfred še enkrat stala na stopničkah, bila sta tretja na reliju v Avstraliji. Naslednje leto sta s Peugeotom 307 WRC Stöhl osvojila četrto mesto v prvenstvu in kar trikrat stala na stopničkah.

125 WRC dirk in SMS stoletja

Ilka ima za seboj osem sezon v svetovnem prvenstvu v reliju, odpeljala je 125 dirk, se večkrat polomila, a nikoli popustila. Reli je njena edina droga, drugih ni nikoli poskusila, pove. Leta 2009, za Božič, je prejela SMS, v katerem jo je Henning Solberg spraševal, ali bi bila njegova sovoznica v sezoni 2010. "To je bil najlepši SMS, kar sem jih kdaj koli prejela," prizna Ilka. "Kako sem odgovorila, je jasno."

V letih 2012 in 2013 je Ilka pokazala neverjeten pogum, saj je sprejela ponudbo ruskega dirkača Evgenyja Novikova, ki je bil znan kor "crash pilot". Bila sta uspešna, dosegla sta precej četrtih mest, preboj na stopničke pa jima ni uspel. Nekaj relijev je Ilka Minor odpeljala tudi v kokpitu Mikke Hirvonena, dokler je češki dirkač Martin Prokop lansko leto ni povabil na reli Dakar. "Ta ponudba je bila sanjska, nisem dolgo razmišljala" pravi Ilka. "Čeprav nisva posegla po vrhu, je bila celotna izkušnja je nekaj najbolj neverjetnega, kar se mi je dogodilo v vsej moji karieri. Všeč mi je življenje v bivaku, všeč mi je te vrste napor, rada stisnem zobe, Dakar je nora pustolovščina."

In po takšni beri voznikov, s katerim je Ilka sodelovala in še sodeluje, si ne morem kaj, da je ne bi vprašala, v čem je Andreas Aigner, njena aktualna 'stranka', poseben oziroma drugačen. 

Vsak reli dirkač ima povsem svoj stil vožnje. Henning npr. je bil Mr. Holywood, če ni letel po zraku, ni bil srečen. Ob Novikovu, ki so se ga vsi bali, sem se počutila povsem varno, ima izjemen instinkt. Andreas ima dva obraza, a ne v negativnem smislu - izven proge je najbolj umirjena oseba, kar jih je, na progi pa je druga oseba, močno zavira in v ovinkih je neizprosen. 

Kateri reli je najtežji za sovoznika oziroma zate?

Rekla bom, da je vsak reli na asfaltu zelo težak, fizično zelo naporen. Po treh dneh, kolikor traja event, si povsem uničen. Na asfaltu namreč nate delujejo močnejše G sile, gume primejo. (Smeh). Zato imam rada makadam, mehkejši je, bolj ženski. 

Zakaj si v resnici rada sovoznica?

Zame reli pomeni delo z ljudmi, tu je pa še tehnika, ki me fascinira - imam namreč tehnično izobrazbo. Po 23-ih letih te službe se še vedno čudim, kako v reliju fantastično sodelujeta človek in tehnika ... In kam vse to gre. Reli je zame kompleksna ljubezenska zgodba.

Post scriptum 

Bivši svetovni prvak v kategoriji PWRC Andreas Aigner je z Ilko Mino letos odvozil štiri od sedmih relijev v Avstriji in je avstrijsko državno prvenstvo zaključil na četrtem mestu. A dirkač, ki je nekoč veljal za odkritje Loebovega kova, ni izgubil želje po hitrosti, drsenju in vožnji na meji, nasprotno, za naslednjo sezono ima velike ambicije. Pogovori z novimi sponzorji, med drugim tudi z uspešnim slovenskim podjetjem na področju telematike CVS mobile, že potekajo, zato za naslednje leto ne skriva velikih ambicij - s pomočjo ene najbolj iskanih sovoznic na svetu Ilke Minor cilja na svetovno prvenstvo v reliju.

Reli šova Santa Domenica pa kljub nekoliko sfiženi sezoni in mnogo večjim ambicijam Aigner ne bi zamudil za nič na svetu - tu je bil že lansko leto, s svojim lastnim dirkalnikom BMW 650i, letos pa se je na makedam Svete Nedelje vrnil z mnogo močnejšim dirkalnikom. Škoda Fabia R5 je v prvenstvu WRC2 že tri leti nepremagljiva, a nastop na Santa Domenici je bil kljub preizkušeno vrhunskemu dirkalniku svojevrsten test tudi za Aignerja, saj se je z R5 dirkalnikom prvič v svoji dirkaški karieri podal na makedam.

Rezultat, ki sta ga Andreas Aigner in Ilka Minor zabeležila na shakedownu, drugo mesto za Madžarom Petrom Rango, se je obdržal do konca. V knjige dirke Rally Show Santa Domenica se je avstrijska posadka s slovenskim dirkaškim timom ter madžarsko tehnično podporo (Eurosol) vpisala kot drugouvrščena. Na reliju, na katerem je nastopilo kar 135 dirkalnikov, od teh trije WRC avtomobili in enajst R5 specialk, je to rezultat, na katerem je mogoče graditi prihodnjo sezono.

Tina Torelli
foto: Miha Fabijan, World Rally Media, osebni arhiv Ilke Minor