Boj za obstanek v svetu avtomobilske industrije že dolgo ni več lahek. Kupci so iz leta v leto izbirčnejši. Avtomobili so čedalje kakovostnejši. Pravih razlik med neposrednimi tekmeci skorajda ni več opaziti. In kaj imajo avtomobilski proizvajalci v svetu togih okvirjev sploh še na izbiro?
Večina se jih najraje oprime preprostejše možnosti. Prepusti se toku dogajanj, poskrbi za korekten izdelek in upa na krog zvestih kupcev. Obstaja pa tudi druga pot. Resda bolj tvegana, ampak če je ideja prava, je uspeh zagotovljen.
Vzemimo za primer Renault. Njegova ideja o velikoprostorskem vozilu Espace je pred davnimi leti povzročila pravo revolucijo. Danes tem vozilom pravimo limuzinski kombiji in so na cestah nekaj povsem običajnega. Tudi Twingo, mali mestni enoprostornež, je nadvse uspešen projekt, ki še ni našel pravega tekmeca.
Nič manj prodoren ni bil na svojem pohodu Scénic. Torej bi lahko sklenili, da enoprostorska zasnova skoraj zagotovo prinese uspeh. Pa vendar ni tako. Avantime, najprestižnejši, najbolj dodelan in nasploh najnaprednejši Renaultov enosprostorec, je kristalno čist primer.
Toda z njim se pri Seatu niso hoteli ubadati. V enoprostorsko zasnovo verjamejo že dolgo in tudi v prednosti, ki jih prinaša. Zato pa ne verjamejo v družinsko umirjene oblike. In takšno vizijo enoprostorskega avtomobila so predstavili že leta 2000 na pariškem avtomobilskem salonu. Konceptu so vdahnili izrazito športno obliko, ga poimenovali Salsa Emotion, danes pa se z le nekaterimi oblikovalskimi popravki vozi po cestah z imenom Altea.
V obliko Altee se najverjetneje ni treba podrobno poglabljati. Da je napredna, sporočata že brisalnika, pospravljena v A-stebrička, da je športna in všečna, pa široki boki, reže za zajemanje zraka v obliki satovja in ne nazadnje tudi dvojna izpušna cev, ki se konča ravno, čeprav je v nosu trubodizelski motor. In če vam to ni všeč, raje nehajte brati. V notranjosti se namreč vse skupaj nadaljuje v povsem podobnem slogu.
Voznikovemu delovnemu okolju so se tokrat izredno posvetili, kar bo zagotovo všeč mladim. če se sprehodimo od zgoraj navzdol, najprej opazimo okrogle merilnike, vtisnjene v armaturno ploščo. Tisti za vrtljaje motorja je nekoliko manjši in povsem na sredini.
Levo od njega sta merilnika za količino goriva v posodi in temperature hladilne tekočine (poleg je še zaslon potovalnega računalnika), desno pa merilnik hitrosti z asimetrično razporejenimi številkami. Volanski obroč s 370 milimetri premera ima tri krake, je izdatno nastavljiv in v paketu opreme Stylance odet v usnje. Povsem pri dnu so tri stopalke, ki so ravno prav oddaljene med seboj, leva noga pa ima odlično oporo.
Presenetljivo dobra sta tudi prednja sedeža, ki telo objameta vse do višini vratu, športnih ambicij tega avtomobila pa ne skriva niti sredinska konzola. Je prav neverjetno široka, približana rokam pod blagim naklonskim kotom, v nasprotju s preostalo plastiko na armaturni plošči, ki spominja na ogljikova vlakna, pa je, tako kot plastika okoli merilnikov, obarvana v svetlo barvo s kovinskim odtenkom.
Vsebina na njej je standardna. Dva zračnika, klimatska naprava, v testnem primeru samodejna in dvostezna, ter zmogljiv avdiosistem s CD-predvajalnikom. Moramo pa pograjati berljivost zaslonov obeh komponent v nočnem času, saj je rdeče ozadje premočno, črn izpis črk in številk pa preslaboten.
Prostor pod konzolo je odprt z manjšim predalčkom in dvema držaloma za pijačo. Tam je tudi prestavna ročica, za njo pa zopet izrazito športno ukrojen sredinski greben z nekaterimi stikali. Greben se strmo dvigne in konča v opori za roko.
V notranjosti slednje se seveda skriva predal. Teh v Altei ne primanjkuje - so v vratih, pod sedežema, pred sovoznikom, ob zadnji klopi in še kje. čeprav so vsi majhni in neoblazinjeni, so dovolj uporabni. Manj razveseljivo pa je, da so robovi nekaterih plastičnih delov v notranjosti neobdelani in zato prav nevarno ostri.
Ampak to boste temu Seatu hitro oprostili. Zlasti takrat, ko se boste zazrli v prostor zadaj. Preden se napotimo tja, pa najprej rešimo bistveno vprašanje, komu je Altea sploh namenjena. Kupcem Tourana in sedmih sedežev zagotovo ne. Tega Altea ne ponuja in dvomim, da bi vas po tej plati zadovoljila. Če razmišljate o Golfu, pa le dobro premislite.
Klop zadaj je nameščena višje, kar pomeni, da je tak tudi položaj sedenja. Prostora je dovolj celo za odrasle potnike. Naslon je deljiv in nastavljiv po naklonu, z zlaganjem sedalnega dela zadka pa lahko dobite povsem ravno dno, če to želite. Prtljažnik ima namreč predelno ploščo, kar pomeni, da jo je mogoče tudi odstraniti in ga tako poglobiti.
Ni pa to vse, kar ponuja. Deljiv je tudi po dolžini, kar omogoča manjša predelna stena, ob njegovih bokih sta dva predala, našli pa boste tudi mrežo za pritrjevanje tovora, pod prtljažno polico, ki onemogoča pogled nepridipravom, pa še eno polico, namenjeno shranjevanju manjših predmetov in drobnarij.
Ampak pustimo uporabnost Altee in se raje lotimo še vožnje z njo. Da sta njena voznikov prostor in oblika izrazito športna, smo že ugotovili, ne pa tudi, kako se Altea vede na cesti. V nosu je bil tokrat 1, 9-litrski turbodizelski agregat, kar bi lahko označili za precej družinsko izbiro. To pomeni, da motor svoje delo opravlja povsem spodobno, vendar športne živahnosti od njega ne pričakujte.
Za kaj takšnega si je treba omisliti zmogljivejši stroj. Se pa odkupi s kultiviranostjo in varčnostjo. Pri tem mu precej pomaga tudi petstopenjski ročni menjalnik s prestavnimi razmerji, ki so preračuna tako, da vožnja po avtocestah ni mučna. Kljub temu pa boste, če ste pravi voznik, tudi Alteo s tem motorjem lahko prisilili v hitreje odpeljane ovinke.
Podvozje se temu ne upira in poslušno sledi voznikovim ukazom. Več neposrednosti in komunikativnosti bi si želeli le od volanskega mehanizma. Se vam pa zato odkupi športno majhen volanski obroč. Stopalke in opora za levo nogo so odlične, menjalnik presenetljivo tekoč, da nad vašim početjem ves čas bdi izklopljiv TCS, pa ugotovite šele, ko je hitrost v ovinku resnično (pre)velika, lega vozila pa povsem na meji zdrsa.
To pa so stvari, o katerih pri enoprostorcih nismo mogli prav pogosto pisati, kajne? In predvsem stvari, zaradi katerih se je marsikdo, ki je kolebal med limuzinskim kombijem in kombilimuzino, raje odločil za slednjo. Kot kaže, pa ne bo več tako. Vsaj ne pri Seatu, saj jim je uspelo prednosti enega in drugega avtomobilskega razreda združiti v en sam avtomobil. In k temu lahko dodamo le, da gre za res dobro idejo.
Drugo mnenje
Peter Humar
105-konj skega motorja ne razganja od moči, zato ne zmore povsem slediti dobremu podvozju. Če se mi je zdel isti motor za umirjen značaj Volkswagnovega Tourana dobra izbira, bi se Altei bolj podala poskočnejša dvolitrska različica s 140 ’konji’. Dodatna dobra plat Altee je njena cena, ki je med sebi enakimi ena ugodnejših.
Vinko Kernc
Nekdo je rekel: Takšen bi moral biti Golf! No, za tehnika je Altea tako ali tako Golf, sicer pa, hvala bogu, da je Golf Golf in da je lahko Altea takšna: eden najbolj svežih avtomobilov v tem razredu, zato zelo privlačen in (zlasti v primerjavi s hišnimi tekmeci) in precej ugoden nakup. Le Touranove prostornosti ne pričakujte.
Aljoša Mrak
Zelo všečna zunanjost in notranjost, izredno konkurenčna cena, poskočen in varčen motor. Moti me le majhen prtljažnik (čeprav ima kar nekaj priročnih predalov) in elektrohidravlični servovolan, ki na spolzki podlagi ne daje vozniku dovolj informacij. A če potegnem črto: avtomobil, vreden tehtnega razmisleka!
Matevž Korošec
Foto Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.470,87 € |
Cena testnega modela: | 19.950,76 € |
Moč: | 77kW (105 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,3 s |
Največja hitrost: | 183 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,4l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, mobilna garancija |
Menjava olja vsakih | 15.000 km |
Servisni pregled na | 15.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 232,52 € |
---|---|
Gorivo: | 5.848,77 € |
Gume (1) | 2.513,77 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | (5 let) 12.852,61 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.057,25 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.998,25 € |
Skupaj | 26.982,22 € (strošek na km: 0,27 €) |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 77 kW (105 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s - specifična moč 40,6 kW/l (55,2 KM/l) - največji navor 250 Nm pri 1900/min - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu črpalka-šoba - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,778; II. 2,063; III. 1,348; IV. 0,967; V. 0,744; vzvratna 3,600 - diferencial 3,389 - platišča 6J × 16 - gume 205/55 R 16, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 45,3 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,3 s - poraba goriva (ECE) 6,7/4,5/5,4 l/100 km. |
Voz in obese: | limuzinski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, štiri prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1480 kg - dovoljena skupna masa 2000 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1400 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1768 mm - kolotek spredaj 1534 mm - zadaj 1523 mm - rajdni krog 10,9 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1480 mm, zadaj 1500 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l). |
T = 20 °C / p = 1010 mbar / rel. vl. = 46 % / Gume: Michelin Energy/ Stanje kilometrskega števca: 825 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,3s |
---|---|
402m z mesta: | 18,3s ( 121km/h) |
1000m z mesta: | 33,7s ( 153km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,1 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 13,2 (V.)s |
Največja hitrost: | 183km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6,9l/100km |
Najvišja poraba: | 9,7l/100km |
poraba na testu: | 8,0 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 69,3m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,4m |
AM meja: | 42m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 67dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 69dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 65dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Altea je nedvomno poskrbela za povsem nov veter v razredu limuzinskih kombijev. Zaradi tega je nekoliko utrpel prostor v prtljažniku, ampak to bo marsikdo rad spregledal.
-
Zunanjost (15/15)
Alteja je v razred limuzinskih kombijev prinesla precej športne svežine, ki smo jo ves čas pogrešali.
-
Notranjost (109/140)
Prostornost in oblika potniškega prostora si zaslužita visoke ocene. Manj to velja za velikost prtljažnika in končno obdelavo plastičnih delov.
-
Motor, menjalnik (34 /40)
Sodoben turbodizelski motor in 5-stopenjski ročni menjalnik. Kombinacija, zahteva nekoliko daljša prestavna razmerja.
-
Vozne lastnosti (79 /95)
Podvozje je odlično. To sta dokazala že Touran in Golf, je pa res, da je lahko za ljubitelje udobne vožnje pretrdo.
-
Zmogljivost (26/35)
Šibkejši turbodizelski motor je namenjen predvsem zadovoljevanju družinskih potreb. Zlasti v kombinaciji s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom.
-
Varnost (38/45)
Nima varnostnih zaves in nima dodatka ESP, pa ima vse drugo, kar lahko pričakujete v takšnem avtomobilu.
-
Gospodarnost
Majhna poraba, sprejemljiva cena, povprečna garancija in oblika, ki bo všečna tudi takrat, ko bo Altea že v letih.