Morda se bo komu zdela kombinacija čudna, a glede na to, da v avtomobilu ljudje cenimo različne stvari, morda testna Seat Ateca vseeno ni tako zelo napačna.
Testna Ateca je bila namreč opremljena z vstopnim litrskim trivaljnim motorjem, ki ponuja 115 ‘konj’, ter z opremo Style, ki je sicer tretja po vrsti, a je bilo v avtu še precej dodatne opreme. Tudi zato je bila končna cena avtomobila relativno visoka. Predvsem za nepoznavalca, ki najprej opazi in komentira motor.
Ta je bil, kot rečeno, zgolj litrski trivaljnik, do katerega ima marsikdo še precej mačehovski odnos. Sploh ker se očitno zmanjševanje prostornin (downsizing) ni tako dobro obneslo in se nekatere znamke (tudi skupina Volkswagen) že vračajo k večjim prostorninam. A litrski trivaljnik je pač že narejen in zdaj je, kar je. In je marsikaj. Zgolj litrski motor(ček) motečega trivaljnega zvoka v celoti ne more skriti, a med običajno vožnjo ta nikakor ni moteč. Šele pri odločnem pospeševanju motor razkrije svojo zasnovo, in to mora pač vzeti v zakup vsak voznik, ki se odloči za trivaljni bencinski motor. Po drugi strani pa je res, da je večini vseeno lažje poslušati oglaševanje bencinskega trivaljnika kot ropot dizelskega motorja. Ne nazadnje pa so primerljive tudi zmogljivosti. 115 ‘konj’ je dovolj, da Ateca z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v 11 sekundah in doseže 183 kilometrov na uro največje hitrosti. Še bolj se avto izkaže z voznostjo in lego na cesti, ki je nadpovprečna, kot se za Seat spodobi. Marsikomu se podatki ne zdijo nič pretresljivega, a se je vendarle treba zavedati, da govorimo o osnovnem motorju. In seveda obstajajo tudi ljudje, ki se dinamične vožnje otepajo, hkrati pa ljubijo udobje.
In pri tem je testna Ateca navdušila. Že serijska oprema je bila bogata, doplačilno pa so testno Ateco med drugim ozaljšali kovinska barva, funkcija zaznavanja mrtvega kota z opozorilom ob prečkanju zadaj, brezžični polnilnik pametnih telefonov, notranja osvetlitev LED z izbiro osmih različnih barv, sprednji žarometi LED, tempomat s samodejnim uravnavanjem razdalje do vozila spredaj, kamera za vožnjo nazaj in navigacijski sistem.
Za dodatno opremo (ki je je bilo bistveno več od naštete) je bilo sicer res potrebnih še skoraj 5.000 evrov, a pod črto je bila testna Ateca več kot le dober avtomobil. Pa še dizelskega ropota ni treba poslušati.
Po drugi strani pa je treba vzeti v zakup njeno poreklo. Ne skriva, da izhaja iz skupine Volkswagen, kar pomeni, da je zunanja oblika prijetno sveža, notranjost pa nemško asketska. Črna, nič razburljivega, a ergonomsko vrhunska. Tudi na sedežih se dobro sedi, prav tako prostoren je prtljažnik.
Tako je Ateca lahko dobra alternativa Volkswagnovemu Tiguanu. Tehnika, izdelava in materiali so podobni, oblika tudi, notranjost prav tako. Cenovno sicer ni najcenejša, a v primerjavi s Tiguanom ugodna zagotovo je. Motorno morda res ni primerljiva, pa vendar ima osnovni 1,4-litrski motor v Tiguanu le 10 ‘konj’ več, kar ni bistvena razlika. Kupec se mora torej le odločiti med preverjeno klasiko in prijetno špansko svežino. Če je mlajši, pri odločanju ne bo imel težav. In ne bo izbral napačne!
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI CR 4Drive Start/Stop
Cena osnovnega modela: | 22.617 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 27.353 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.065 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.000/min – največji navor 200 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17. Masi: prazno vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna masa 1.830 kg. |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Zunanje mere: | dolžina 4.363 mm – širina 1.841 mm – višina 1.601 mm – medosna razdalja 2.638 mm – prtljažnik 510 l – posoda za gorivo 50 l. |
Okoliščine meritev: T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 9.646 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,6s ( 128km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,0/12,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,2/14,6s (V./VI.) |
poraba na testu: | 5,2 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 7,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
-
Seat Ateca je lahko vstopnica v svet srednje velikih križancev. Ponuja prijetno obliko, kakovostno in ergonomsko notranjost ter renome, ki ji ga zagotavlja Volkswagnov koncern. Seveda pa je res, da Seati niso več tako poceni, kot so bili, in hkrati imajo Volkswagni v Sloveniji zelo dobro ceno. Zato zadnja zagotovo ni in ne sme biti edino merilo pri izbiri.