Seat Cordoba 1.6 Vario Signo

25. 8. 2000
Deli

Polo in Cordoba si nista več tako zelo podobna. Stilno se počasi razhajata. Njune značilnosti (različnosti) so prepoznavno poudarjene, tako da ju je mogoče hitro ločiti tudi na pogled.

Tehnično sta seveda še vedo potomca istih staršev, le da je njun izvor čedalje bolj zabrisan. Seat si počasi spet ustvarja svojo podobo. Po zunanjosti je čedalje bolj podoben samemu sebi, po mehaniki pa je enak, kot si je večina Volkswagnovih avtomobilov. Pa to ni nič slabega. Počutje v Cordobi Vario je zelo dobro. Upoštevati je treba njeno velikost (majhnost), zato ne pričakujte prostorskega razkošja, vendar pa je prostor izredno dobro izkoriščen.

Ergonomija je preverjena in preskušena ter bo takoj ustrezala marsikomu. Po lanski prenovi notranjosti pa se zdi Cordoba še bolj prijazna in uporabna. Čeprav nekoliko šepajo pri končni obdelavi in sestavljanju nekaterih delčkov, pa so materiali izbrani tako, da lahko zadovoljijo tudi zahtevnejše.

Prostornost je seveda odlika kombijevsko oblikovanih karoserij. Prilagodljivost prtljažnika pa tista vrednota, ki pride velikokrat presneto prav. Še posebej, če je to edini avtomobil pri hiši. Cordoba ima sicer pretirano visok spodnji rob prtljažnika, tako da je odprtina zato manjša, vendar je še vedno veliko večja kot pri limuzinskih različicah.

Mrežice v prtljažniku in tretjinsko zlaganje zadnje sedežne klopi pa so spet tista uporabna zadeva, ki razveseljujejo lastnika. V mrežice pospravimo drobnarije, de se ne vozijo po prtljažniku, s prilagajanjem števila sedežev in količine prtljage pa dosežemo želeni kompromis.

Spet koncernski (preskušen! ) motor ima dve prednosti: je dovolj prožen in dovolj močan. S porabo se da malce barantati. Težka noga seveda pomeni večjo porabo. Toda s poskočnostjo in iskrostjo bo marsikdo bolj zadovoljen kot pa s pol litrčka manjšo porabo.

Mogoče nekoliko moti le občutljivost pedala za plin, ki z naglimi pospeški in pojemki voznika postavlja v slabo luč, čeprav pri tem ni čisto nič kriv. Nekoliko več pozornosti bi lahko posvetili tudi zavoram, ki sicer dajejo dober občutek, le zavorna pot je nekoliko predolga. Manjka jim učinkovitosti. Toliko boj učinkovito je podvozje, ki z zanesljivostjo in dobro vodljivostjo nekoliko popravi vtis.

S Cordobo Vario lahko pridobite nekoliko temperamenta, naj bo španskega ali mediteranskega, kakršnegakoli že hočete. Dobite pa tudi solidno velik mali avtomobil. Vam je španščina prijaznejša od nemščine? Mogoče bo to odločilno!

Igor Pucihar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 9.681,15 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,5 s
Največja hitrost: 167 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4 -valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno/vzdolžno - vrtina in gib 76,5 × 86,9 mm - gibna prostornina 1598 cm3 - kompresija 9,8 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 4600/min - največji navor 135 Nm pri 2800-3600/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,3 l - motorno olje 3,5 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,455; II. 2,095; III. 1,448; IV. 1,098; V. 0,851; vzvratna 3,385 - diferencial 3,588 - gume 185/60 R 14 (Dunlop SP Winter Sport M2)
Zmogljivost: največja hitrost 167 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,5 s - poraba goriva (ECE) 10,0/5,7/7,3 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1069 kg - dovoljena skupna masa 1529 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 800 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 4163 mm - širina 1640 mm - višina 1433 mm - medosna razdalja 2443 mm - kolotek spredaj 1429 mm - zadaj 1394 mm - rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: dolžina 1450 mm - širina 1370/1370 mm - višina 910-1000/910 mm - vzdolžnica 820-1060/900-660 mm - posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: (normno) 390-1250 l
Naše meritve
T = 14 °C, p = 1018 mbar, rel. vl. = 57 %
Pospešek 0-100km: 13,5s
1000m z mesta: 35,5s ( 143km/h)
Največja hitrost: 169km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,6l/100km
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 55,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Ocena
  • Namesto nemške zadržanosti v obliki Pola Varianta se lahko odločite za španski temperament v obliki Cordobe Vario. Če verjamete! Stilno sta si res malce različna, tehnično pa ne toliko. Tako eden kot drugi pa sta dobra izbira, ko iščemo soliden majhen avtomobil, ki mora biti hkrati tudi prostoren in uporaben. Seat Cordoba Vario je torej soliden mali veliki avtomobil s temperamentnim izvorom in dokaj zanesljivo osnovo. Tiste nekaj nesolidnosti pri sestavljanju je pač treba vzeti v zakup.

Hvalimo in grajamo
prostornost
živahen motor
vodljivost
volanski obroč
mrežice v prtljažniku
dolga zavorna pot
kakovost končne obdelave
visok rob v prtljažniku
nadzor nad pedalom za plin