Seat Cordoba 1.9 TDI (74 kW) Signo

3. 4. 2003 | Aljoša Mrak
Deli

Spomlad, ko se začne topiti zadnji sneg, je moj del leta. Skupaj s prebujanjem narave iz zimskega mrtvila oživi tudi moje telo, saj se vanj z višanjem temperature povrne tudi življenje. Najraje bi se kot martinček zvlekel na skalo in srkal to prvo naravno toploto, da napolnim »baterije« za poletje. In če imam takrat ob sebi še avtomobil, ki poživlja telo in duha, potem …

Ko nastopi »moj« letni čas, si želim le, da se lahko s somišljeniki zapeljem do športnih aktivnosti s primernim avtomobilom. Takim, ki ni le skupek plehovja in jeklenih profilov, ampak da ponuja še določen čustveni naboj. Nova Cordoba? Ni slaba ideja.

Špansko-nemška kombinacija je pravi kompromis med nemško tehnično dovršenostjo in španskim temperamentom, med razumom in čustvi. Avtomobil je zrasel na Ibizini osnovi (na platformi, ki si jo delita še Volkswagnov Polo in Škodina Fabia), le da so ga zaradi večjega prtljažnika malce razvlekli v dolžino.

Če smo natančnejši, ima 32, 5 centimetra več od Ibize. Kar pomeni dvoje: prvič, da je prtljažnik sicer velik (vanj smo zlahka stlačili vse naše testne Samsonitove potovalke, torej za kar 278, 5 litra! ), in drugič, da je sedenje na zadnjih sedežih bolj zasilno. Sicer bi 180-centimetrski potnik zdržal nekaj časa, toda o kakšnem pretiranem udobju ne moremo govoriti. Vendar ima prtljažnik hibo, ki vam lahko zagreni življenje. Čeprav je njegova prostornina presenetljivo velika, je odprtina prtljažnika ozka in ima višji spodnji rob, kar pri nalaganju večjih stvari malce para živce. A za športnost človek spregleda tudi visok in zato povsem nepregleden zadek, ki zahteva nekaj privajanja pri vzvratni vožnji.

Ko sem opazoval obliko Cordobinega zadka, sem se moral nasmehniti. Še pred nekaj leti so skoraj vsi oblikovalci izdatno velikost zadnjih luči razlagali kot prihodnje oblikovalske smernice in predvsem, da je to prispevek k varnosti. Nova Cordoba ima zopet manjše luči (in verjemite, s tem ni varnost prav nič ogrožena), da kot športni avtomobil »gleda znova jezno«. Takšnega videza bi morali biti vsi športni avtomobili, če me vprašate …

Poleg oblike karoserije, ki jo najbolj zaznamujejo nizek prednji del, izrazito visoka boka in stopničast zadek, pa k športnosti največ prispeva motor. Turbodizel s 100 KM ima navora za manjši kombi in zmerno porabo majhnega avtomobila. S skupno testno porabo 7, 4 litra je vsekakor dosegel in presegel naša pričakovanja glede varčnosti, z 240 Nm največjega navora pa lahko verjamete, da prav gotovo nismo bili najpočasnejši udeleženec na cesti. Za pravi žig športnega avtomobila mu manjka le še zvok, ki bi vsaj namigoval na dinamičnost!

Kot smo že napisali pri testih (dveh) Ibiz, se človek zaradi okroglih merilnikov in razgibano oblikovane notranjosti v avtomobilu dobro počuti. Najprej sem bil nad kakovostjo izdelave navdušen in prijetno presenečen: noben del plastike ni škripal, vsi predali so se normalno odpirali. Toda po nekaj dneh so me začeli motiti ostri robovi v odprtih predalih, na katere me še zdaj spominja praska na levi roki, in volanski obroč, ki je bil premaknjen za en zob preveč v levo. Dve malenkosti, ki sicer pokvarita dober vtis avtomobila.

Podvozje je kompromis, zato zahteva vsakič nekaj odpovedovanja. Za hitrejšo vožnjo je malo premehko, za udobno nedeljsko vožnjo pa pretrdno. Skupaj z menjalnikom in motorjem pa je prava kombinacija, saj motor poskrbi za obilo navora, menjalnik za hitro in tekoče delovanje, podvozje pa za zanesljivo lego. Če ste dinamičen voznik, boste morda morali zamenjati gume (naše zimske so po nekaj hitreje odpeljanih ovinkih začele odpovedovati) ali namestiti trše blažilnike; če pa ponavadi zapeljete na izlet še družinico, s serijskimi ne boste razočarani.

Tudi oprema, recimo štiri varnostne blazine, climatronic, radio s CD-predvajalnikom, tempomat, električno pomična stekla itd., vas bo razvajala. Malce privajanja zahteva le daljinska ključavnica, saj ko na kontaktnem ključu pritisnete na gumb prvič, odklenete le voznikova vrata, šele z drugim pritiskom pa še preostala. Po speljevanju pa se avtomobil nato vsakič znova samodejno zaklene. Če želi sovoznik iz avtomobila, mora kljuko na vratih povleči dvakrat: prvič vrata le odklene, drugič pa jih odpre. Sistem smo že videli v drugih avtomobilih, vendar pri njih za odpiranje vrat ni treba dvakrat povleči kljuke, ampak le enkrat!

Na koncu lahko čisto odkrito priznam: ko pri Cordobi združite prijetno obliko z bogato opremo, ji opravičim tudi kakšne manjše napake. In se z njo prav rad zapeljem s prijatelji na športne aktivnosti.

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič, Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 15.345,46 €
Cena testnega modela: 17.256,91 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 192 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 1800-2400/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/55 R 15 H
Zmogljivost: največja hitrost 192 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,1 s - poraba goriva (ECE) 6,4/4,0/4,9 l/100 km (plinsko olje)
Mase: prazno vozilo 1188 kg
Zunanje mere: dolžina 4280 mm - širina 1698 mm - višina 1441 mm - medosna razdalja 2460 mm - kolotek spredaj 1419 mm - zadaj 1408 mm - rajdni krog 10,6 m
Notranje mere:
Prtljažnik: normno 485 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 11,2s
1000m z mesta: 33,0s ( 159km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,6 (IV.)s
Največja hitrost: 195km/h (V.)
Najmanjša poraba: 5,6l/100km
poraba na testu: 7,4 l/100km
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Napake med testom: premaknjen volanski obroč
Ocena
  • Cordoba združuje dinamičnost Ibize in velik prtljažnik. Zaradi dobrega kompromisa med videzom, serijsko opremo in uporabnostjo se je že prejšnja serija dobro prodajala tudi na naših tleh. Verjamem, da se bo tudi nova, sploh s sodobnim turbodizelskim motorjem.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba goriva
velikost prtljažnika
bogata oprema
menjalnik
rdeča osvetljitev števcev
majhna odprtina prtljažnika
nepreglednost pri vzratni vožnji
zaklepanje vozila po speljavanju
prostor na zadnjih sedežih
ostri robovi predalov