Seat Ibiza 1.2 TSI Style

24. 5. 2016
Deli

Včasih se zdi, da avtomobile z bencinskim motorjem kar malo zanemarjamo. Po krivici, seveda. Vsi namreč takoj pomislimo na nižjo porabo dizlov in smo odločeni. Morda kar malce prenaglo.

Dober bencinski motor lahko ogromno odtehta. Nižji stroški vzdrževanja in nižja osnovna nakupna cena so absolutno argumenti, ki nam preprečujejo, da bi zamahnili z roko in pogledali stran. Osnovna Ibiza Loco stane namreč 11.299 evrov z opremo Style, taka, kot smo jo imeli na testu, a brez dodatkov, pa 12.804 evrov.

Za ta denar dobite predvsem solidno prostoren majhen avto, ki bo zadostil potrebam tudi manjše družine. Prostornost na prednjih in zadnjih sedežih je v resnici presenetljiva. No, petčlanska družina se bo sicer malo stiskala, a dva odrasla in dva otroka prepelje z lahkoto tudi kam zelo daleč, pa mišice ne bodo otrdele. V prid ji štejemo, da ima tudi solidno velik prtljažnik in po tretjini deljivo zadnja klop, ki se lahko podre (zloži) v povsem vodoravno lego. S polno posodo za gorivo se boste lahko peljali vsaj od 550 do 650 kilometrov daleč.

Poraba ni pretirana, računate lahko, da se bo gibala med šestimi in sedmimi litri na 100 kilometrov, odvisno pač od teže vaše noge in ceste, po kateri se vozite. Med vsakodnevno vožnjo v službo in nazaj, ki vsebuje avtocesto in mestno vožnjo, se je testno povprečje ustavilo pri porabi 6,6 litra. Na normnem krogu pa je poraba še malce padla in se ustavila pri 6,4 litra. Najvišja izmerjena poraba je bila sicer 7,4 litra, a v njej je skrita tudi nekoliko bolj dinamična vožnja, ki je s to Ibizo presenetljivo prijetna. Avto namreč svoje dinamične linije in moderne modne dodatke uspešno dopolnjuje z motorjem, ki nas je navdušil s prožnostjo.

Iz nizkih vrtljajev se namreč prebudi hitro in ponudi pospešek, ki je že zelo blizu tistim v turbodizelskih izvedbah. Razlog za to tiči predvsem v povsem spodobnem navoru (160 Nm) za to prostornino, ki ga doseže med 1.400 in 3.500 vrtljaji na minuto. Štirivaljni motor ne razganja od moči, saj zmore 90 'konjev', a je izvrsten dokaz, da za dinamično vožnjo več kot moč pomeni dober navor. Kje se pri vsem tem skriva žurerka iz naslova? V imenu, seveda, Ibiza je bila in je še vedno otok za mlade, željne najbolj nore zabave. Poleg imena pa je nekaj žurerke tudi v notranji opremi ali, natančneje, v sistemu za zabavo, saj predvaja glasbo iz kakovostnega avdiosistema, všeč pa so nam bili vsi pripomočki, ki med vožnjo zabavajo in pomagajo k bolj sproščeni poti na cilj.

Slavko Petrovčič foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 12.804 €
Cena testnega modela: 14.297 €
Moč: 66kW (90 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 832 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.400/min – največji navor 160 Nm pri 1.400–3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R 15 T (Semperit Speed Grip 2).
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 116 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.089 kg – dovoljena skupna masa 1.580 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.061 mm – širina 1.693 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.469 mm – prtljažnik 430–1.165 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 3 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 9.082 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,0s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,9s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 22,6s (V)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Ocena
  • Dinamičen in moderen videz zunanjosti se sicer nekoliko umiri, ko se usedemo v malenkost pusto notranjost, toda dinamika se zgodi že v trenutku, ko speljemo. Bencinski motor, ki na papirju ni mišičnjak, navduši z navorom, prožnostjo in vsakodnevno uporabnostjo.

Hvalimo in grajamo
videz
prtljažnik
prožen motor
solidna oprema
voznost, natančen volan
glasen motor
pogrešali smo pomoč pri parkiranju
pusta (temna) notranjost