»Dragi potniki, dobrodošli na Ibizi, prečudovitem otoku zabave, sonca in morja. Odpnite si pasove, hvala za zaupanje, želimo vam lepe počitnice in ne pozabite: na Ibizi traja zabava 24 ur na dan! «
Tako vas pozdravijo, ko pridete na španski otok Ibiza. Ta je v poletnih mesecih preplavljen z mladimi turisti, ki pridejo na ta otok z enim samim namenon: divje se zabavati. Tako kot so divji španski ritmi flamenca, kot so divje bikoborbe in kot so divji rallyji, kjer je Seat uveljavil svoje ime.
Ne vemo, ali Špancem srce bije kaj hitreje kot nam, toda ob pogledu na novo Ibizo, ki se z dirkanjem spogleduje kakor Carmen s svojimi ljubimci, ne moremo ostati ravnodušni. Seat ni naključno najbolj športna znamka v Volkswagnovem koncernu. Pravzaprav želijo, da ko ljudje pomislijo na Seat, v njihovih glavah preskoči: aha - športni avtomobili, rally, dirke, temperamenten avto.
Nova, bolj športna zunanjost
Nova Ibiza torej ne skriva svojih ambicij, že od daleč jo boste prepoznali v množici, saj v času, ko videvamo vedno več avtomobilov z ostrimi robovi, prav izstopa z oblimi linijami. Karoserija je oblikovana povsem nanovo (platforma je sicer enaka kot pri Škodi Fabii in novem VW Polu), bolj aerodinamično. Izbočena, rahlo navzgor razpotegnjena žarometa, ki se nadaljujeta v zaobljena blatnika, in izbočen osrednji del pokrov motorja obljubljajo športen značaj. Zato je ta avtomobil namenjen tistim, ki želijo pritegniti nekaj več pogledov mimoidočih. Skratka vsem, ki jih ne moti, če izstopajo, in ki cenijo domiselno oblikovane avtomobile.
Spogledovanje s športnimi avtomobili nova Ibiza naznanja tudi s trikotno zaobljenimi vzvratnimi ogledali in z dvignjeno bočno linijo, ki se konča dokaj visoko na zadku avtomobila. Vse to sicer prinaša atraktivno podobo, majhne zadnje šipe, a žal tudi slabo preglednost nazaj.
Bočni pogled nazaj na levo ali desno stran tako zakrivata zad- nja stebrička, pogled nazaj prek rame (na primer pri vzvratni vožnji) pa visok prtljažnik. No, pa smo spet pri tem, kaj je za nekaj dobro in kaj ne. Ker je višji, je prtljažnik tudi večji od tistega v stari Ibizi (za 17 litrov), kar lahko pomeni tudi en (resda ne ogromen) kovček prtljage več, ko se odpravite na pot. Če se še malo pomudimo pri novi zunanjosti in ko smo že pri zadku, nikakor ne moremo mimo zadnjih luči, ki so umetniško delo in se jih ne bi branil tudi kak dirkalni Porsche.
V notranjosti je zgodba pri novi Ibizi podobna. Oblikovalci so dobro opravili svojo nalogo, ki so jo dopolnili tudi pri sestavljanju avtomobila. Kakovost izdelave je za ta razred solidna, nekaj špranj v naleganju plastike pa smo vseeno našli. Občutek za volanom je dober. Sedeži so sicer trdi, a obljubljajo dolgo življenje. Z oprijemom pa je tako, da v našem primeru, ko je Ibizo poganjal 1, 4-litrski štirivaljnik s 75 KM, ki so si ga sposodili iz VW Golfa, ni bilo težav, saj so bile zmogljivosti avtomobila umirjene. Da ne rečemo celo, da na papirju z močjo 75 km obljublja več.
Ob kakšnem močnejšem motorju v nosu pa bi le potrebovali več oprijema. Ker je bila testna Ibiza v trivratni različici, naj še zapišemo naše opažanje o dostopanju na zadnjo klop. Potrebne je kar nekaj gibčnosti, saj se sedež ob naprej prekucnjenem naslonjalu ne zapelje naprej. Zato predlagamo petvratno različico vsem, ki uporabljate zadnjo klop tudi za sedenje. Zadaj se sedi sicer dokaj udobno, prostora za kolena je dovolj (tudi za odrasle potnike), moti le občutek utesnjenosti, saj sta stranski šipi majhni in nameščeni precej visoko. Toda to je pač cena športnega videza avtomobila.
Spredaj pa občutka utesnjenosti ne boste doživeli. Prostora je presenetljivo veliko tako v širino, višino kot tudi v dolžino. Tu veliko odtehtata v vse smeri nastavljiv (trikraki) volan in tudi po višini nastavljiv voznikov sedež. Ibizi (oprema Stella) le malce zamerimo pusto notranjost.
Je že res, da so rdeče osvetljeni merilniki ponoči videti tako, kot se za športni avtomobil spodobi. A kaj, ko smo ves čas pogrešali avtoradio (seveda to danes ni težava za primerno doplačilo), kakšno odlagalno poličko več za drobnarije in preprosto držalo za pločevinke (vse skupaj že malce »smrdi« po Volkswagnovi skoposti pri opremljanju notranjosti).
Dobro, žejo si boste morali pogasiti na počivališčih ob cesti, kakšno pesmico pa znate zažvižgati tudi sami, da v Ibizi ne bo preveč dolgčas.
Odlične zavore, dober menjalnik, povprečen motor.
Veliko bolj razveseljivo je odlično delovanje polsamodejne klimatske naprave, ki si jo nastavljate z ličnimi (dovolj velikimi) vrtljivimi gumbi, zrak iz vrtljivih okroglih rež pa boste po svojih željah usmerili skoraj kamorkoli boste želeli. Tako učinkovit sistem prezračevanja je lahko zgled tudi večjim avtomobilom.
O prestavni ročici tudi vse dobro: je preprosto oblikovana in učinkovita, povsem po vzoru iz Golfa GTI. Dobro sede v dlan, gibi so dovolj kratki in natančni, da je pretikanje v užitek. Pravzaprav je tudi menjalnik povsem kos nalogi in preseneča z dobro razporejenimi prestavnimi razmerji, da ni težko najti prave kombinacije med prestavo, pritiskom na stopalko za plin ter vrtljaji (pri tej Ibizi je treba pogosto poseči po prestavni ročici). To je še posebej razveseljivo ob dejstvu, da motor ni ravno športnik, kot bi si morda kdo mislil ob pogledu na zunanjost Ibize.
Motor sicer zmore marsikatero nalogo, tudi v klance in z odraslimi potniki, a ostaja zelo povprečen. Povprečna je tudi poraba. Pri priganjanju sicer naraste na 8 ali 9 litrov, testno povprečje pa je naneslo 7, 9 litra na 100 prevoženih kilometrov. Glede na to, da podvozje dopušča dinamično vožnjo in Ibizo postavlja med bolje vodljive avtomobile z zanesljivo lego na cesti, bi bil tisti s 100 KM primernejši. Seveda le, če vam je spogledovanje s športno vožnjo všeč. Kdor ne uživa ob nadziranju odnašanja zadka, kar Ibiza vsekakor omogoča, bo zadovoljen tudi s tem motorjem.
V vsakem primeru pa navdušijo zmogljive zavore, kar pomeni tudi več varnosti. Naše meritve so pokazale, da Ibiza zavira od 100 km na uru do 0 km na uro v zavidljivih 44 metrih, in to brez pomoči ABS-a. To je že zelo blizu športnim avtomobilom »GTI«. Ob serijskih sprednjih varnostnih blazinah je torej očitno, da so pri Seatu veliko pozornosti namenili varnosti. Varni zabavi, to pa je danes moderno tudi na Ibizi, na otoku namreč, da ne bo pomote. Kajti tako kot vsi popotniki se tudi »žurerji« z Ibize radi vrnejo živi in zdravi. Fiesta Espana z Ibize je lahko tudi lep spomin v turobnih zimskih dneh. Do naslednjega leta in nove Ibize.
Peter Kavčič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8.488,43 € |
Cena testnega modela: | 10.167,20 € |
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,2 s |
Največja hitrost: | 174 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,4l/100km |
Garancija: | 1 leto splošne garancije brez omejitve kilometrov, 12 let za prerjavenje |
Obvezno zavarovanje: | 251,92 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 367,22 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 76,5 x 75,6 mm - gibna prostornina 1390 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,6 m/s - specifična moč 35,8 kW/l (48,7 KM/l) - največji navor 126 Nm pri 3800/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 4,0 l - akumulator 12V, 60 Ah - alternator 70 A -uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,455; II. 2,095; III. 1,387; IV. 1,026; V. 0,813; vzvratna 3,182 - prestava v diferencialu 3,882 - platišča 6J x 14 - gume 185/60 R 14 82H, kotalni obseg 1,74 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,6 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 174 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,2 s - poraba goriva (ECE) 8,8/5,2/6,4 l/100 km (neosvinčeni bencin OŠ 95) |
Voz in obese: | kombilimuzina - 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,32 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1034 kg - dovoljena skupna masa 1529 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 800 kg, brez zavore 450 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3960 mm - širina 1646 mm - višina 1451 mm - medosna razdalja 2462 mm - kolotek spredaj 1435 mm - zadaj 1424 mm - najmanjša razdalja od tal 139 mm - rajdni krog 10,5 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1540 mm - širina (komolci) spredaj 1385 mm, zadaj 1390 mm - višina nad sedežem spredaj 900-970 mm, zadaj 920 mm - vzdolžnica prednji sedež 890-1120 mm, zadnja klop 870-630 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 45 l |
Prtljažnik: | normno 260-1016 l |
T = 25 °C - p = 1012 mbar - rel. vl. = 71 % - Stanje kilometrskega števca: 40 km - Gume: Firestone Firehawk 700 | |
Pospešek 0-100km: | 14,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 36,2s ( 133km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 15,0 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 24,8 (V.)s |
Največja hitrost: | 173km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 7,6l/100km |
Najvišja poraba: | 8,3l/100km |
poraba na testu: | 7,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,3m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 67dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Ocena tri je z 242 točkami na zelo majavih nogah. Za Ibizo 1.4 16V Stella lahko rečemo, da izstopa s svojo zunanjostjo, z voznimi lastnostmi in menjalnikom, medtem ko preslaboten motor in skopa opremljenost razočarata. Ibiza je namreč športna le do prvega pospeševanja.
-
Zunanjost (11/15)
Nad zunanjo podobo avtomobila smo navdušeni.
-
Notranjost (87/140)
Prostornosti je povprečno veliko, nadpovprečno dober pa je položaj za nastavljivim volanom in učinkovit sistem prezračevanja.
-
Motor, menjalnik (21 /40)
Podpovprečen motor je glavni krivec, da Ibiza tu ni dobila več točk.
-
Vozne lastnosti (62 /95)
Vozne lastnosti (predvsem zanesljiva lega na cesti) se lahko (skoraj) postavijo ob bok zunanjemu (športnemu) videzu.
-
Zmogljivost (15/35)
Pospeški in največja hitrost so dolgočasno povprečni.
-
Varnost (22/45)
Kar zadeva vgrajeno varnost, je Ibiza povsem povprečna, izstopa le (za avtomobil brez ABS) kratka zavorna pot.
-
Gospodarnost
Glede na to, da nova ni prav poceni in da bi bila poraba lahko tudi manjša, smo Ibizi ponovno dali oceno »povprečno«.