Seat Ibiza SportCoupe 1.6 16V Sport

9. 1. 2009
Deli

Agresivna oblika, športno podvozje, 17-palčna atraktivna platišča, sedeži z odličnim bočnim oprijemom in odličen položaj za volanom. Kot naročeno za ljubitelje malih cestnih dirkalnikov? Ne povsem.

Če na trivratno Ibizo gledate zgolj kot na drznejše oblikovno oddaljevanje od petvratne, ste na pravi poti, da se vanjo zaljubite. Če pa želite s SC-jem potešiti tudi svoje vozniške ambicije, vas bo Španka z motorizacijo, ki jo trenutno opisuje njen cenik, peljala žejne čez potok. Motorji 1.2, 1.4, 1.6 (bencinski) pač niso agregati, ki bi navduševali s športnostjo. Pri turbodizlih (1.4 in 1.9) je zgodba še manj vznemirljiva.

Kje je 1.4 TSI s 125 'konji' iz Leona, ki bi v le dobro tono težki Ibizi SC skrbel za pravo zabavo? Ideja o dveh različnih avtomobilih z enako, a prirejeno osnovo, je vsekakor dobrodošla, saj z njo Seat lovi dva tipa kupcev: prve, ki bi Ibizo v svojo garažo parkirali zaradi njene družinske naravnanosti (z večjim prtljažnikom in s štirimi metri skupne dolžine je Ibiza lahko povsem uporaben avtomobil za manjšo družino), in druge, ki jih privlači njena športnost (trše podvozje, manjša uporabnost trivratne karoserije).

Pri Seatu so se odločili posnemati 'Oplovo' idejo o dveh različnih avtomobilih z enako osnovo, le da je trivratna Ibiza v primerjavi s petvratno veliko bolj posebna kot trivratna Corsa v primerjavi s petvratno, kar ima tako prednosti kot slabosti.

Glavna slabost trivratne Ibize je zadnja klop: dostop na zadnja tri sedala (sredinski del je zaradi stopnice pri nogah le pogojno uporaben) je zaradi le enega para vrat težak, povrh vsega je treba za ustrezno umikanje (le! ) sovoznikovega sedeža (da se po umiku vrne v položaj, česar voznikov ne zna) pri opremah Reference in Sport doplačati 155 evrov.

Zadaj se bodo dobro počutili le otroci, saj odrasli zaradi nižje strehe z glavami hitro zadenejo ob strop, vožnja z glavo 'ob strehi' pa (tudi) zaradi tršega podvozja ni prav prijetna … Manj težav je s kolenskim prostorom, ki ga je zadaj dovolj le, če spredaj sedita osebi povprečne rasti.

Davek bolj kupejevske karoserije (SC je za 17 mm nižja in 18 mm krajša od petvratne Ibize) je zadel tudi prtljažni prostor, ki je za zanemarljivih osem litrov manjši od tistega v petvratni Ibizi, kar ne zmanjšuje bistveno njegove relativne uporabnosti. Zadnja klop je deljiva po tretjinah in povečljiva: sedalni del se prekucne naprej, naslonjalo se zloži, nastane pa stopničasto povečan prtljažnik.

Zaradi pomanjkanja druge vrste bočnih vrat je podiranje zadnje klopi oteženo, sive lase pa povzroča tudi odpiranje vrat prtljažnika z dviganjem Seatovega znaka, pri katerem si boste vedno umazali prste. Sedeči spredaj ne boste opazili razlike med tri-in petvratno Ibizo. Prostora je spredaj dovolj, prednja sedeža v opremi Sport sta brez pretiravanja odlična.

Velika vrata so zaradi notranje kljuke, ki je blizu A-stebrička, nerodna za odpiranje, izdatna bočna opora prednjih sedežev pa otežuje izstopanje in vstopanje na tesnih parkirnih prostorih. Tudi zaradi po višini nastavljivega voznikovega sedeža (sovoznikov 'Easy entry' je prav tako nastavljiv v višino) in po globini in višini nastavljivega volana je položaj za volanom odličen.

Zmoti (klasično) predolg gib stopalke sklopke, težave so še z odlagalnimi mesti, ki jih je premalo: v bočnih vratih, pod sedežema (doplačilo72 evrov), žepka na hrbtiščih prednjih sedežev, skromen (neosvetljen) predal pred sovoznikom, majhna polička nad voznikovim levim kolenom in dve mesti za pločevinke ter mini polička pred prestavno ročico. Mesti za pločevinko sta neuporabni, ko želimo pospraviti večjo embalažo (pol litra), saj je nad njima klimatska naprava.

Testna Ibiza je imela še naslonjalo za desno voznikovo roko (z majhnim predalom), za katero je treba doplačati. Naslonjalo je v napoto pri upravljanju ročice ročne zavore. Armaturna plošča je na sredini malenkost zasukana proti vozniku, za dvobarvno je treba doplačati ('design' paket). Izstopa nenavaden radijski sprejemnik (MP3, Bluetooth prostoročno telefoniranje z obvolanskim upravljalnikom), katerega upravljanje bi bilo lahko manj zapleteno.

Ste vedeli, da je Ibizo SC oblikoval Luc Donckerwolke, ki ima na vesti tudi Lamborghinija Gallarda? Je torej SC mali Lambo? S tem 1, 6-litrskim bencinskim motorjem, ki je s 105 'konji' trenutno najmočnejši bencinar v ponudbi, žal ne. Motor je sicer dober partner že pri 1.500/min, a za živahnejšo vožnjo ga je treba priganjati vse do 5.600 vrtljajev, kjer doseže največjo moč.

Pogosto poseganje po prestavni ročici, ki se pomika zelo natančno, je ob takšnih vožnji nujno. Žal je menjalnik le petstopenjski, z zadnjo prestavo, ki je uporabna že od 50 km/h, in s prevelikim hrupom, ki spremlja vožnjo pri avtocestnih 130 km/h (merilnik vrtljajev takrat kaže na 3.500/min). Že pri 90 km/h (peta prestava okoli 2.500/min) je hrup motorja moteč.

Škoda, da motor ni živahnejši, saj je trše podvozje Ibize (trdota ni prehuda in je uporabna za vsakodnevno vožnjo) kot naročeno za dinamično vožnjo, ki tudi z neizklopljivim ESP-jem (izklopljiv je le sistem proti zdrsu pogonskih koles) dopušča zabavno mero igrivosti in daje občutek zanesljivosti.

V primerjavi s petvratno Ibizo se takšna SC s športnim podvozjem manj nagiba, hkrati pa je podvozje tudi nekoliko glasnejše! Volanski sistem je dovolj natančen. Kot že pri testu petvratne Ibize bomo tudi tu ošteli zastopnika, ki pri najbolje opremljeni različici za ESP zahteva doplačilo 411 evrov (v ceno vključena pomoč pri speljevanju v klanec in TCS). Tudi za možnost izklopa sovoznikove čelne varnostne blazine je treba doplačati, prav tako za varnostni zavesi. Še nekaj čudnega se nam je zgodilo na testu: v Ibizino posodo za gorivo, ki po tovarniških podatkih sprejme 45 litrov tekočine, smo nalili 53 litrov goriva!

Mitja Reven, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.291 €
Cena testnega modela: 15.087 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 189 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm? – največja moč 77 kW (105 KM) pri 5.600/min – največji navor 153 Nm pri 3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 16 H (Goodyear Excellence).
Zmogljivost: največja hitrost 189 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – poraba goriva (ECE) 8,9/5,3/6,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.015 kg – dovoljena skupna masa 1.516 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.034 mm – širina 1.693 mm – višina 1.428 mm– posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: prtljažnik 284 l
Naše meritve
T = 1 °C / p = 986 mbar / rel. vl. = 74 % / Stanje kilometrskega števca: 2.025 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,8s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,6s
Prožnost 80-120km/h: 17,3s
Največja hitrost: 190km/h (V.)
poraba na testu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • SC se po uporabnosti in namenu dovolj jasno razlikuje od petvratne Ibize, da pri odločanju med pet- ali trivratno različico ne bi smeli imeti težav. Še vedno pa si želimo, da bi imela motor 1.4 TSI (v kombinaciji z DSG-jem), s katerim bi bila pravi SportCoupe – tako tudi ne bi več mislili, da je SC (v kombinaciji s trenutno Ibizino motorizacijo) le marketinška ideja.

Hvalimo in grajamo
videz
prostornost spredaj
položaj za volanom
prednja sedeža
dobra izdelava
menjalnik (pretikanje)
zadovoljivo udobje
premalo živahen motor
le petstopenjski menjalnik (hrup, poraba …)
omejen pogled nazaj
prostornost (in dostop do) zadnje klopi
odpiranje posode za gorivo s ključem
dolg gib stopalke sklopke
ESP ni serijski