Seat Ibiza ST 1.4 (63 kW) Style

15. 12. 2010 | Tomaž Porekar
Deli

Seatova Ibiza je zdaj na trgu že več kot leto dni, zdaj pa lahko postrežejo še tistim, ki so si veliko obetali od različice z večjim prtljažnikom. Tej karoserijski različici običajno rečemo kombi, pri Seatu pa ima oznako ST.

Oznako ST kakšni kombijevski različici običajno dajo bolj v 'šport' zazrti tržniki, ki si želijo, da bi takšne avtomobile kupovali sodobni, mladi in lepi, tisti, ki z njim 'športajo', odhajajo na rekreacijo, elegantna mesta ali kaj drugega, kar je 'kul'. Realnost se s temi tržniki včasih poigra in avtomobilski kupci so lahko tudi drugačni. To velja tudi za Seatovo Ibizo ST. Je sicer dovolj slogovno nova, da je lahko marsikomu všeč, in vsekakor ni klasičen kombi.

Oblikovno se seveda vključuje v novo Seatovo usmeritev, ki jo je prav z Ibizo začel Luc Donkerwolke, pred Seatom tudi glavni oblikovalec Lamborghinijev. Precej bolj poševen zadek vsekakor elegantno zaključuje osnovi dodatek, večji prtljažnik. Ibiza ST bo tako namenjena tistim, ki se nočejo odpovedati manjšim meram avtomobila in hkrati želijo imeti dovolj prostora (lahko bi se nam tudi zapisalo, da je idealna za vse, ki se hočejo s svojim avtomobilom vključiti v sodobne ­tokove, manj je več – torej 'downsizing').

V slabem letu dni se je pri Ibizi na slovenskem trgu zgodilo še nekaj: cenovno so Ibizo bolje umestili v konkurenčno ponudbo in ­posamezne različice tudi opremsko precej obogatili v primerjavi s tistim, kar so najprej ponujali. Žal se še vedno niso odločili za eno od najpomembnejših sprememb, kar smo v našem testu Ibize SC odločno kritizirali –

da avtomobil celo s tako bogato in drago opremo nima sistema ESP. Naj konkurenca še naprej dela!

Pri opremi Style je Ibiza ST še kar zadovoljivo založena z uporabnimi dodatki (če pozabimo na ESP). Tu so še samodejna klimatska naprava (ki hladi tudi predal pred sovoznikom), radio s CD-predvajalnikom (s prepoznavanjem MP3 in priključkom Aux-in ter šestimi zvočniki), meglenke, ki se pri vožnji v ovinke spremenijo v luči za stransko osvetljevanje, dvoje ogrevanih, zložljivih zunanjih ogledal ter kromirani strešni letvi.

A vprašanje opreme je lahko tudi vprašanje za tisti trenutek, ko se zares odločamo za ­nakup avtomobila, saj se (kar ne velja samo za Seat) ponudba lahko celo dnevno spreminja. O tem smo se lahko zgovorno prepričali kar na internetnih straneh Seata, ki v trenutku našega poizvedovanja niso odgovorile na vse nejasnosti glede seznama serijske in dokupljive opreme …

Ibiza ST je za potnike povsem primerno prevozno sredstvo, morebiti bosta le večjega voznika in sovoznika motila prednja sedeža, za katera se zdi, da sta pot v Ibizo našla iz nekega manjšega modela. Tudi prtljažni prostor je dovolj velik in primeren, seveda je v pomoč prevozu več prtljage predeljena zadnja klop (2 : 3). Osnovni prtljažnik je podoben kot pri tekmecu Cliu Grand Tour, kdor pa si išče ­podoben avtomobil z možnostjo prevoza več prtljage, se bo moral ozreti po Škodi Fabii Combi, kjer je že osnovni prtljažnik zmogljivejši – za 50 litrov.

Ibiza ST je zasnovana na enaki platformi kot nekoliko novejši brat iz koncerna, VW Polo. A je prilagojenost vzmetenja in blaženja malenkost drugačna, predvsem pa se zdi, da so konstruktorji podvozju Ibize namenili manj gumijastega uležajenja in je tako malo manj učinkovito pri preprečevanju prenosa udarcev in hrupa s ceste v kabino in k potnikom. Pohvali pa se lahko z zelo dobro lego na cesti, zato se naša zamera glede ESP ­nanaša le na morebitne res najbolj kritične trenutke pri vožnji.

1, 4-litrski bencinski motor je kot vmesni motor namenjen običajnim, skromnejšim potrebam. Glede varčnosti porabe je predvsem odvisen od teže voznikove noge in pričakovanja, kaj z Ibizo ST lahko dosežemo. Pri zmerni vožnji zadovolji z dokaj solidno porabo in tudi še z dovolj moči. Če si zaželimo nekoliko dinamičnejše vožnje, pa je treba motor bolj priganjati v vrtljaje. Tedaj postane glasnejši in požrešnejši. Naša delna poraba goriva se je tako lahko gibala celo med 6, 8 in 10, 2 litra goriva na 100 km. Malce večja je bila zagotovo tudi zaradi nekaj 'šminke' – večjih in širših koles. Običajna so 15-palčna.

Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 12.356 €
Cena testnega modela: 12.711 €
Moč: 63kW (85 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,4 s
Največja hitrost: 177 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.390 cm? – največja moč 63 kW (85 KM) pri 5.000/min – največji navor 132 Nm pri 3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R 15 H (Bridgestone B250).
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,4 s – poraba goriva (ECE) 8,0/4,7/5,9 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.055 kg – dovoljena skupna masa 1.570 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.227 mm – širina 1.693 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.469 mm –prtljažnik 430–1.164 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 24 °C / p = 1.001 mbar / rel. vl. = 51 % / Stanje kilometrskega števca: 7.236 km
Pospešek 0-100km: 13,0s
402m z mesta: 18,9s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,3s
Prožnost 80-120km/h: 23,2s
Največja hitrost: 177km/h (V.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 41m
Ocena
  • Ibiza ST je zagotovo najelegantnejši majhen kombi. Tisti, ki z njim nameravajo prevoziti več, priporočamo dizelski motor.

Hvalimo in grajamo
primerno velik prtljažnik
prijetna oblika
dobra prilagodljivost notranjosti
motor soliden za nezahtevno vožnjo
lega na cesti
ESP le za doplačilo
glasen in požrešen motor v visokih vrtljajih
ne verjemite spletni strani za Ibizo ST