Vsakič znova ugotavljam, kako prijeten je Leon, vendar tudi, kako mačehovsko se obnašajo do njega.
Težava pri Seatu je, da ne skupina Volkswagen ne domači zastopnik natanko ne vesta, kaj bi s to špansko znamko. Zato tudi nimajo neke strategije za Leona, ni primernega oglaševanja in s tem ne dosežejo potencialih kupcev.
No, čeprav počasi že pričakujemo novega Leona (v taki obliki vztraja že od leta 2005, pred dvema letoma pa je bil le rahlo oblikovno osvežen), pa ima aktualni še veliko adutov med svojimi blatniki. Seveda ne bomo poslušali pesimistov, da bi bil naslednik zaradi krize prestavljen ali celo odpovedan. Ker si tega ne zasluži.
Prvi adut je dobesedno med prednjima blatnikoma. Pri Volkswagnu so mu posodili 1,6-litrski in 77-kilovatni TDI, ki se je bolj ali manj že izkazal v številnih avtomobilih nemške družine. Zaradi skromnejše (dizelske) prostornine potrebuje malce več plina pri speljevanju, česar se tankočuten voznik takoj privadi, malce več vaje pa je potrebno pri speljevanju v klancu.Takrat – če ne drugega – trpijo ušesa in sklopka, ki jo je treba vsaj deloma žrtvovati, da uspešno priplezate na vrh. Sploh je to očitno, če je avtomobil poln veseljakov in njihove prtljage.
Še vedno sem navdušen, koliko prostora ponuja ta enoprostorska oblika Leona. Zadaj bodo lahko sedeli tudi odrasli, če le ne bodo vse punce doooolgonoge, prtljažnik pa zmore sprejeti več, kot bi od avtomobila take velikosti pričakovali. Statistika sicer pravi, da je v zlati sredini avtomobilskega razreda, toda pravokotna oblika prostora in visoko odpiranje vrat prtljažnika omogočata, da izkoristite vsak centimeter.
Zvočna izolacija dobro opravlja svoje delo, čeprav je turbodizelček slišen predvsem ob mrzlem zagonu. Povprečje je bilo 6,4 litra, kar spet ni najboljše, še zdaleč pa ne najslabše med primerljivimi avtomobili. Skesano priznamo, da smo pač morali preizkusiti bolj športno podvozje, zato smo med ovinki pogosto tiščali poln plin. Zaradi športne naravnanosti podvozja je malce trpelo udobje, vendar pa je lega na cesti tako dobra, da se je motor popolnoma izgubil; bil je skratka prešibak in premalo divji, da bi se lahko enakovredno kosal s predimenzioniranim podvozjem.
Odličen servovolan in dolgo nevtralno podvozje sta bila dovolj, da smo tudi dobrih 100 turbodizelskih 'konjičkov' ožigosali za športne. Če pa bi jih bilo še 50 ali 100 več, bi bilo šele zabavno. Minus smo dali tudi menjalniku. Da ne bo nesporazumov: prehodi med zobniki so hitri in natančni, da ga je pravi užitek upravljati, vendar pa ima samo pet stopenj. Če bi imel še šesto prestavo ali – še bolje – menjalnik DSG, bi bilo veselje med vožnjo še večje.
Če je v vas vsaj malo dinamike, vam bo tale 1,6-litrski motorček premalo; če pa želite uporaben in varčen avtomobil, je morda pravi čas, da se oglasite v salonu in jih pobarate za večji popust. Saj prihaja novi, kajne?
besedilo: Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič
Cena osnovnega modela: | 17805 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 19484 € |
Moč: | 77kW (105 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,6 s |
Največja hitrost: | 185 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,4l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 4.400/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–2.500/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Pirelli P Zero Rosso) |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 5,6/3,9/4,5 l/100 km, izpust CO2 119 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.365 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.315 mm – širina 1.768 mm – višina 1.458 mm – medosna razdalja 2.578 mm – posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | 340–1.165 l |
T = 21 °C / p = 1.050 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 7.227 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 18s ( 123km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,4s (4) |
Prožnost 80-120km/h: | 16s (5) |
Največja hitrost: | 185km/h (5) |
poraba na testu: | 6,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,5m |
AM meja: | 40m |
-
Dobro opremljen Leon z 1,6-litrskim motorjem TDI stane že skoraj 20 tisočakov. Veliko, skoraj preveč. Toda za ta denar dobimo nekaj športnosti (podvozje, sedeži, volanski sistem), varčnosti (motor), med hvalimo se je znašel tudi menjalnik – čeprav bi bil šeststopenjski boljši. Ima vse, vendar nekako ne najde svojega prostora na trgu. Predrag, premalo oglaševan ali zgolj spregledan?