Seat Leon Cupra 290 2.0 TSI Start/Stop

7. 9. 2016 | Aljoša Mrak
Deli

Pravo naravo najhitrejšega Seata na svetu sem doživel s prijateljem, ki ga avtomobili sploh ne zanimajo.

Bil je mrak, zato je ob najinem snidenju najbrž spregledal visokozmogljive 19-palčne Pirellijeve pnevmatike širine 235/35, dva zaključka izpušne cevi, oznako 290 na zadku in rdeče zavorne kolute z napisom Cupra. To še nekako razumem, ne morem pa doumeti, da se je usedel v izrazito školjkaste sedeže ter se zastrmel v LED-osvetlitev (spredaj tudi s samodejnim sistemom preklopa med dolgimi in kratkimi lučmi, zadaj in celo nad registrsko tablico), hkrati pa verjel moji razlagi, da se peljeva s čisto navadnim Leonom.

Očitno je bil mrak kriv tudi za to, da ni videl mojega hudomušnega nasmeha, ko sem si ga privoščil, medtem ko je bil on z mislimi verjetno že pri večerni pijači. Saj sem dejal, da ga avtomobili sploh ne zanimajo, kajne? Potem ko sem končno dojel, da iz moje male šale ne bo kruha, sem vseeno potipal, ali mu je avtomobil všeč. »Zelo lepo se pelje, v bistvu je kar udoben. Tudi jaz bi ga imel s petimi vrati, saj je tako veliko bolj vsakodnevno uporaben,« je žlobudral, jaz pa sem bil vedno bolj obupan, da nanj najhitrejši Seat na svetu ni naredil takega vtisa kot name, ki tehnične podatke vseh teh vročih poldirkalnikov znam na pamet. Seveda je sledila lekcija. Ni bilo treba veliko, le v drugi prestavi vztrajati na stopalki za plin, ko motor pri 4.000 vrtljajih iz umirjenega delovanja poblazni.

Mislim, da je bil šok za kolega kar velik, saj mu je takoj pripisal domačo predelavo (tuning) in vsaj 500 'konjev'. »Nima toliko, v bistvu jih še 300 nima,« sem bil končno zadovoljen z njegovo pozornostjo. Potem ko sva že sedela v Stari Ljubljani s hladnim sokom v roki (saj verjamete, da ni bilo pivo, kajne?), sva obdelala tekmece: od razgrajaških Honde Civic Type-R in Renaulta Megana RS do glasnega VW Golfa GTi, od vrhunskega Forda Focusa ST do Peugeota 308 GTi ter Opel Astre OPC. V bistvu je med temi vročimi žemljicami postala kar gneča. Seat Leon Cupra se uspešno kosa z vsemi, predvsem po zaslugi močnega motorja (v primerjavi z Golfom GTi, s katerim si deli tehniko), dobrega ročnega menjalnika (bi bil DSG boljši?) in delne zapore diferenciala za boljšo trakcijo.

Moj prijatelj se ne boji hitre vožnje, a je vseeno izbulil oči, ko sem pohodil plin do konca. Šele potem je videl, da na merilniku hitrosti številčnica sega do 300, da je volanski obroč športen in spodaj porezan, da ima nekaj aluminijastih dodatkov (sprednji pragovi in stopalke) ter da sva se najprej vozila v programu Comfort (udobno), nato pa v programu Cupra (po slovensko poimenovanem tudi »uaauuuu«). Šalo na stran, poleg teh dveh voznih programov lahko izberete še Sport in Individual, kjer posamezne parametre delovanja tehnike prilagodiš svojim željam in potrebam, vsi pa dobro opravljajo svoje poslanstvo.

Info-zabavni vmesnik je spet blestel, sistem samodejnega preklopa med zasenčenimi in dolgimi lučmi je vrhunski (tudi po zaslugi serijskih LED-žarometov), pametni tempomat je vreden svojega denarja (516 evrov doplačila) in pritrdišča Isofix so res uporabna, ne pa nočna mora kot pri nekaterih tekmecih. Mogoče bom Seatu Leonu Cupri naredil krivico, saj bom napisal, da bolj razvaja z udobjem (za tako močan avtomobil s športnim podvozjem, da bo jasno) kot z dirkaškimi vložki. Za dirkališče so boljši Megane, Civic ali Focus. Toda prav to, da je lahko vsakodnevna ovčka ali občasni volk, je njegova največja odlika. Pa še lep je, kajne? Le cena se z dodatno opremo že nevarno bliža tisti, ki jo ima Ford Focus RS.

Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 30.778 €
Cena testnega modela: 35.029 €
Moč: 213kW (290 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.978 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največja moč 213 kW (290 KM) pri 5.900–6.400/min – največji navor 350 Nm pri 1.700–5.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/35 R 19 Y (Pirelli P-Zero).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6.7 l/100 km, izpust CO2 156 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.890 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.271 mm – širina 1.816 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.631 mm – prtljažnik 380 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 16 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.433 km
Pospešek 0-100km: 6,9s
402m z mesta: 14,8s ( 169km/h)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Ocena
  • Odpeljati otroka v vrtec? Zmore, celo presenetljivo udobno. Pospremiti ženo na poslovno večerjo? Zlahka, ker mu elegantna modra obleka pristaja kot ulita. Dvigniti adrenalin v voznikovi krvi po hitri kombinaciji preglednih ovinkov? Jaaa!!!

Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik, delna zapora diferenciala
vsakodnevna uporabnost
školjkasti sedeži
pritrdišča Isofix
premalo glasen motor v programu Cupra
premalo izrazita notranjost
cena