Škoda Fabia Combi 1.4 16V (74 kW) Luka

31. 8. 2006
Deli
Škoda Fabia Combi 1.4 16V (74 kW) Luka

Avtomobilski proizvajalci poskušajo kupcem na vse načine približati svoje izdelke. Tudi z avtomobilom, kot je Škoda Fabia Luka, ki je vreden svoje cene in v katerem so združili rahlo nadgradnjo srednje ravni opreme in širok izbor motornih kilovatov različnih virov.

Škodina Fabia s svojo prepoznavno, a hkrati zadržano in za marsikoga preveč dolgočasno obliko ne skriva, da izvira še iz prejšnjega stoletja. Čehinja tudi ne taji, da meri na tiste kupce, ki v svoji denarnici zmorejo cenovno ugoden avtomobil, ki pa mu ugodna cena ne sme načeti celostne podobe. Tudi najnovejši test Fabie (Combi) nas je prepričal, da je ta Škoda še vedno na dobrem glasu, ko ugotavljamo, kaj dobimo za vloženi denar.

V primeru testne Fabie Combi z imenom opreme Luka in še nekaterimi njenimi dodatki bi moral kupec pokazati dobre tri milijone tolarjev, kar je morda veliko, a spet ne, če pogledate položene karte.

Luka torej ni nova Škoda, je pa posebna Fabijina oprema, ki se pusti kombinirati tudi z drugimi motorji (z večino teh, glede na izbrano izvedbo) in oblikami karoserije (limuzina, kombilimuzina in kombi) ter velja za nadgradnjo opreme Ambiente. Pri odločanju o nakupu avtomobila oprema ne igra tako majhne vloge, zlasti če je na voljo omejen znesek denarja.

Luka razvaja s štirikrakim volanom, ki je nastavljiv po višini in globini, s sistemom ABS, aluminijastimi šestkrakimi platišči, samodejno klimatsko napravo, centralnim zaklepanjem z daljinskim upravljanjem, (le) dvema varnostnima blazinama, nesnemljivo strešno anteno (priročna zaščita proti kraji, malce manj ugodna rešitev za avtopralnico), prednjima meglenkama, potovalnim računalnikom (njegovo znanje je bogato: povprečna in trenutna poraba goriva, informacije o prevoženem času, povprečni hitrosti in količini goriva, ki je še v posodi), po višini nastavljivim voznikovim sedežem, električnim pomikom prednjih šip …

Čedno je tudi, da sta vzvratni ogledalci v barvi karoserije. Potrebni so le še radijski sprejemnik, morda kovinska barva (kričeče rumena? ) in prtljažna mreža, ki je v črni ’luknji’ tam zadaj nujen pripomoček, če nočete, da se roba med vožnjo seli z enega konca na drugega.

Luko boste poleg zunanjih napisov spoznali tudi po posebnem oblazinjenju notranjosti (armaturna plošča je na voljo v črni ali črno-bež kombinaciji), malenkostno preoblikovani prestavni ročici, usnjenem volanskem obroču in usnjeni ročici ročne zavore. Kombinacija z najmočnejšim hišnim 1, 4-litrskim bencinskim motorjem s 74 kilovati (100 KM) in z opremo Luka z nekaj dodatki ne zahteva več kot tri milijone tolarjev, kar je ugodna cena.

Sicer pusta notranjost, ki jo odlikujeta (nemška) natančnost izdelave in logično postavljeni gumbi, razvaja umirjene potnike in skrbi za njihovo ugodno počutje. Prednja sedeža zagotavljata solidno bočno oporo, zadaj bosta lahko udobno sedela dva, ki merita manj kot 180 centimetrov (če na prednjih sedežih nista dolgina). Prtljažnik ima v osnovi kar 426 litrov prostora, dokaj nizek nakladalni rob in veliko luknjo, ki jo zakrivajo in odkrivajo težka prtljažna vrata.

Zaradi deljive zadnje klopi (tretjina in dve tretjini) se lahko uporabni litri prtljažnega prostora povečajo vse do 1.225 litrov, uporabnost prtljažnika pa povečujejo še 12-voltna vtičnica in stranska predala. Le na zaščitno mrežo ne pozabite, saj je prtljažnik resnično velik in mu v tem avtomobilskem razredu težko poiščemo tekmeca. Tudi karoserijsko podobno oblikovani Peugeot 206 SW mu s svojimi 313 litri ne pride dovolj blizu. V približno enakem krogu kupcev, kot so tisti, ki čakajo na Fabio Combi, so tudi kupci malih limuzinskih kombijev.

Luko smo preizkušali skupaj z najmočnejšo izvedenko 1, 4-litrskega agregata, ki zmore 74 kilovatov (100 KM), za kar pa je treba zavrteti motor vse do 6.000 vrtljajev na minuto. Okroglih 100 ’konjev’ se izkaže za dovolj zmogljivih tudi za hitrejšo vožnjo. Iskrivosti sicer ne pričakujte (kljub stotici), tudi ne silne dinamike, v hribih si boste zaželeli več navora, v tolažbo pa bosta pripravljenost motorja na vrtenje v višje vrtljaje in resnično dober petstopenjski ročni menjalnik. Škoda le, da je tudi pri tem VAG-ovem izdelku stopalka za sklopko tako neskončno dolga, sicer bi bilo veselje do prestavljanja še večje.

Fabia Combi svojo svežino ohranja tudi zaradi dobrega vzmetenja in uravnoteženega podvozja, ki naredi vožnjo udobno, varno in posledično zanesljivo. Najmočnejši motor za Fabio Combi Luka je na testu v povprečju popil 8, 3 litra goriva, ob najmanjši izmerjeni porabi 7, 1 litra in največji 8, 8 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Na žalost Fabia Combi Luka nima ’duše’, ima pa paket in ceno, s katero vabi (predvsem starejše) kupce, ki v avtomobilu ne vidijo predmeta čaščenja, ampak zanesljivo in udobno prevozno sredstvo. Majhna družina bo težko našla uporabnejši avtomobil. Za to ceno.

Mitja Reven

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 11.575,70 €
Cena testnega modela: 12.631,45 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 186 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1390 cm3 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 6000/min - največji navor 126 Nm pri 4400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 14 H (Continetal PremiumContact).
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,6 s - poraba goriva (ECE) 9,0/5,4/6,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1100 kg - dovoljena skupna masa 1615 kg.
Zunanje mere: Mere: dolžina 4232 mm - širina 1646 mm - višina 1452 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: 426-1225 l
Naše meritve
T=29 °C / p= 1019 mbar / rel. vl.: 46 % /Stanje km števca: 1881 km
Pospešek 0-100km: 13,5s
402m z mesta: 18,5s ( 124km/h)
1000m z mesta: 33,7s ( 158km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,6s
Prožnost 80-120km/h: 20,5s
Največja hitrost: 186km/h (V.)
poraba na testu: 8,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,1m
AM meja: 42m
Ocena
  • Enačba je preprosta: umirjeni oblikovalski prijemi, odlična ergonomija (dolgočasno oblikovanega) notranjega prostora, motor, ki nima težav z vrtenjem, za ta avtomobilski razred ogromen prtljažnik in rahla nadgradnja opreme, po kateri kupci radi posegajo. Se splača.

Hvalimo in grajamo
prostornost
velik prtljažnik
zanesljiva lega na cesti
oprema
dolga stopalka za sklopko
majhno desno vzvratno ogledalo
le dve varnostni blazini
pusta notranjost
za avtoradio je treba doplačati