Škoda Fabia Elegance 1.9 TDI

17. 5. 2001
Deli
Škoda Fabia Elegance 1.9 TDI

Povprečen voznik si nikoli ne bi mislil, da lahko neka tovarna na cesto postavi takega šprinterja. Fabia TDi je namreč prava raketa, toda tega ji na prvi pogled nikakor ne bi prisodili. Prenovljeni »črpalka-šoba« turbodizelski motor z neposrednim vbrizgom očitno dela čudeže.

Rdeči D in rdeči I namreč pomenita namreč 101 konja in odličen navor (240 Nm), vse skupaj pa je skoraj idealno usklajeno z menjalnikom in celotnim avtomobilom. Na avtocestah ste namreč lahko v trenutku plen policistov z radarji, kajti ničkolikokrat se mi je zgodilo, da sem se nevede približal številki 180 na merilniku hitrosti. Voznika in potnike namreč lahko izredno hitro zavede predvsem dejstvo, da je avtomobil izredno tih.

Pri večjih hitrostih motorja skorajda ne slišite, še najglasnejši je bil kotalni trušč gum. In tudi piš vetra je bil povsem nemoteč, kar še dodatno potrjuje dobro aerodinamiko avtomobila. Saj pravim, vse to so podrobnosti, ki jih običajni opazovalec ne bi pričakoval od avtomobila iz tega cenovnega razreda. Kapo dol.

Menjalnik in motor sta tudi lepo uglašena, saj da motor v skoraj vseh prestavah od sebe vse, kolikor lahko. In kljub prepričljivim zmogljivostim se je poraba dizelskega goriva, pri vožnji po avtocesti in tudi ovinkastih cestah, kjer je do pravega užitka pripomogel ravno optimalno odzivajoč se motor, znašala le nekaj več kot 6 litrov na 100 kilometrov.

Toda notranjost ni bila ravno po mojem okusu, svetlo-temna kombinacija (zgornji del je temen, spodnji pa svetel) deluje na prvi pogled zanimivo, najbolj pripravno pa ni. Umazanija se namreč veliko hitreje pokaže kot pri temnejših vzorcih. In če imate manjše otroke, potem zelo dobro veste, na kaj mislim. Toda okusi (in potrebe) so seveda različni, res pa je tudi, da svetla notranjost optično poveča notranjost avtomobila, kar tudi ni povsem zanemarljivo.

Sicer od Fabie ne morete pričakovati, da boste z njo prevažali neskončno tovora, toda za silo gre tudi na krajših potovanjih. Še posebej zato, ker ima po tretjini deljivo zadnjo klop, ki vas lahko reši marsikatere zadrege. Različica Combi je seveda nekoliko večja in, roko na srce, tudi videti je bolje. Toda seveda je spet vse odvisno od tega, kaj od avtomobila pričakujete (in zahtevate).

Oprema Elegance seveda pomeni, da je bil avtomobil opremljen z vsem potrebnim za udobno in varno potovanje, od sistema ABS+ESC, varnostnih blazin do servovolana in še česa. In zato je ta Škoda pravi volk v ovčji opravi, saj na prvi pogled nikakor ne deluje kot avtomobil, ki se vam na prazni avtocesti lahko »zalepi« v vzvratna ogledala. In verjemite mi, Fabia s tem motorjem je sposobna ravno tega.

Andraž Zupančič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 12.549,76 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 1900/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 185/60 R 14
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 6,4/4,0/4,9 l/100 km (plinsko olje)
Zunanje mere: dolžina 3960 mm - širina 1646 mm - višina 1451 mm - medosna razdalja 2462 mm - rajdni krog 10,5 m
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 10,4s
1000m z mesta: 32,7s ( 156km/h)
Največja hitrost: 185km/h (V.)
Najmanjša poraba: 5,9l/100km
poraba na testu: 6,3 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Fabia 1,9 TDI je presenetila v vseh pogledih. Odlične vozne zmogljivosti in majhna poraba sta njena velika aduta, s ceno pa je vedno tako, da ni nikoli dovolj nizka. Toda upoštevati je treba, da se za ta denar vseeno dobi veliko opreme, ki zagotavlja varno in udobno vožnjo.

Hvalimo in grajamo
odličen motor
udobje
poraba
barvna kombinacija
nezanimiva oblika