Nekdaj so bile avtomobilske limuzine v glavah ljudi odsev razkošnega življenja. Vsi boljši avtomobili so bili limuzine. Človek, ki se je vozil z limuzino, je nekaj pomenil. Vozil se je v »velikem slogu«. No, že nekaj časa ni več tako, povprečni uporabnik avtomobila gleda predvsem na uporabnost avtomobila in na globino svoje denarnice. A želja po limuzini pri nekaterih ostaja. Tem je Škoda ponudila novo Fabio Sedan. Limuzino za malo denarja.
To je tudi bistvo Škodine limuzine. Škoda namreč že proizvaja zelo uspešno prodajano limuzino - petvratno Octavio. A je ta precej dražja od Fabie. Komur je Octavia (cenovno) nedostopna, ima torej na voljo podaljšano Fabio. In ne bi verjeli, če ne bi videli na lastne oči: Fabia Sedan zares zbuja v ljudeh pravi občutek in izvablja besede: »Oho, kako je ta nova limuzina lep avtomobil …«. To so opažanja, ki smo jih zabeležili med testom.
Škodinim oblikovalcem je torej uspelo. Kaj pa limuzina še ponuja poleg svojega videza? Zelo dober motor, recimo. Koncernski 1, 9-litrski Tdi je prava stvar za ta avtomobil. Ta pripomore k dobrim zmogljivostim ob nizki porabi dizelskega goriva. Lenobnosti ali nizke hitrosti Fabii res ne moremo očitati.
Tudi menjalnik je povsem primeren temu avtomobilu in glede njega nimamo pripomb. Zato se Fabia Sedan brez težav vozi vštric z večjimi in dražjimi avtomobili. Tudi po zaslugi dobro uglašenega podvozja. Priznamo, da smo bili med vožnjo po avtocesti in med zelo hitrimi ovinki kar malce presenečeni.
Škoda je ostala zadovoljivo mirna in v zaželeni smeri. Hkrati se nihče izmed potnikov ni pritoževal nad pretrdim ali premehkim vzmetenjem. Tu so našli dober kompromis, saj vožnja ni utrujajoča. Na zares dolgih potovanjih, ko je treba sedeti nekaj ur na avtomobilskem sedežu, pa ji zamerimo neudobno zadnjo klop. Njeno naslonjalo je zelo pokončno, če pa merite več kot 180 centimetrov, pričakujte občasna dotikanja stropa z glavo. Za kolena je prostora na srečo ravno prav.
Nekaj pripomb imamo še glede limuzinskega zadka. Zaradi majhnih vrat prtljažnika bo pri nalaganju prtljage ali kakšnih bolj »štorastih« predmetov potrebne nekaj spretnosti, kar pa je tako ali tako pogosta sitnost pri limuzinah. Edina slabost, vredna omembe, je še slaba preglednost nazaj, malo na račun zadka, malo pa zaradi (pre)majhnih vzvratnih ogledal, še posebej desnega stranskega ogledala.
Sicer pa ni večjih ovir, da tega avtomobila ne bi vzljubili. Če so vam všeč limuzine in se lahko na račun tega odrečete bolj prilagodljivemu prtljažniku osnovne izvedbe Škodine Fabie, ob opremi Comfort in z motorjem 1.9 Tdi ne boste napravili napake.
Peter Kavčič
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.737,78 € |
Moč: | 74kW (101 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,6 s |
Največja hitrost: | 185 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,0l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 1800-2400/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu črpalka-šoba - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 5,0 l - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,780; II. 2,060; III. 1,300; IV. 0,900; V. 0,700; vzvratna 3,600 - diferencial 3,160 - gume 185/60 R 14 (Goodyear Eagle NCT 5) |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,6 s - poraba goriva (ECE) 6,5/4,1/5,0 l/100 km (plinsko olje) |
Voz in obese: | 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1200 kg - dovoljena skupna masa 1690 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 450 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4222 mm - širina 1646 mm - višina 1449 mm - medosna razdalja 2462 mm - kolotek spredaj 1419 mm - zadaj 1408 mm - rajdni krog 10,5 m |
Notranje mere: | dolžina 1620 mm - širina 1395/1395 mm - višina 920-1000/920 mm - vzdolžnica 880-1000/685-885 mm - posoda za gorivo 45 l |
Prtljažnik: | normno 438-789 l |
T = 23 °C - p = 1029 mbar - rel. vl. = 69 % | |
Pospešek 0-100km: | 11,3s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,2s ( 156km/h) |
Največja hitrost: | 185km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,9m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 58dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Škoda Fabia Sedan 1.9 Tdi Comfort je limuzina za ljudi, ki so radi elegantni. Pa čeprav bodo za avtomobil odšteli ne previsoke denarce. Izvedba z opremo Comfort, ki ima vse, kar imajo tudi veliki (le v malce cenejši izvedbi), in z motorjem 1.9 Tdi, je zadetek v polno. Še posebej za ljudi, ki se veliko vozijo. Ima sicer nekaj pomanjkljivosti, a nobene tragične. Zato je končni vtis dober. Seveda, če so vam všeč limuzine.