Škoda Octavia 1.9 TDI SLX

28. 2. 2000
Deli

Kakorkoli obračamo, stvari nikakor ni mogoče spremeniti. Konec se nezadržno bliža. Pa v tem ni še nič tragičnega, razen tega, da se bodo (bomo) nekateri prav s težkim srcem poslovili od zvestega sopotnika (sopotnice). Od »naše« nezahtevne, ubogljive in zvesta sopotnice, supertestne »Škodičke«. Sliši se kot osmrtnica, pa je vse prej kot to.

Škoda Octavia je seveda še v odlični kondiciji. Razen tega, da je že krepko zapeljala v svojo zadnjo petino težke preizkušnje, ki ji pri AM rečemo supertest ali prevoženih 100.000 kilometrov, ji nič bistvenega ne manjka. Ima nekaj prask, preživela je že pet rednih servisov, no, tudi kakšen izredni je bil vmes, vendar bolj zaradi naše (človeške) zmotljivosti.

Enkrat smo se na parkirišču zataknili za vrata in zvili tečaje, zaradi zamrznjene ključavnice so se po petih sekundah odprla vsa okna in poslušnost so odpovedali mehanizmi za pomik šip, odtrgali smo plastično zaščito pod dnom motorja, opraskali smo streho, ko smo nakladali bicikle na prtljažnik …

Ne bom rekel, da smo grdo ravnali z njo, prizanašali pa ji tudi nismo prav nič. In ona? Kot da ni nič! Kot da je ravno v najlepšem obdobju svojega življenja. Sopiha in prede prav tako ali še bolje kot na začetku. Za tako stanje je prav gotovo pomembno redno obiskovanje servisa, menjava olja, filtrov in drugih pomembnih vitalnih delov (na primer zobati jermen pri 40.000 km).

Tudi na meritve smo jo pognali, našo supertestnico, vendar že po občutku (to so potrdile tudi merilne neprave) bistvenih razlik med merjenji ni. Avto deluje brezhibno že kar lepo število kilometrov.

Seveda se moramo za dobro vzdrževan avto zahvaliti predvsem dobremu servisu pri ljubljanski Autoemoni, ki na našo prošnjo še ni odrekel sodelovanja, delo pa so vedno opravili presenetljivo hitro in korektno. Tudi menjava poletnih gum za zimske (tokrat so na Octavio namestili gume Barum Polaris) je kljub gneči in paniki ob prvem obilnem sneženju potekala brez zapletov. Poleg tega so opravili tudi preventivni pregled vseh tekočin in vitalnih delov.

Za nagrado je Škodička dobila na zadnjo šipo nalepko, da je preventivni pregled uspešno prestala in je dobro pripravljena na zimo.

Na redni servis pri 72.000 kilometrih nas je zopet opozoril računalnik, ki namesto prevoženih kilometrov ob zagonu motorja izpiše »service inspect«. To je seveda dobrodošlo v okoliščinah, kot so bile naše, ko rednih pregledov nismo opravljali točno na prevoženih 15.000 kilometrov, ampak zaradi daljših poti raje malo prej kot pozneje.

Naslednji pregled potem ni več točno na predvideno število kilometrov, temveč se premakne glede na stanje števca. Časovna omejitev enega leta pri nas tako ali tako ne pride v poštev! Skratka, avtomobil sam ve, kdaj mora na servis.

Kot da ni nič! Kot da je ravno v najlepšem obdobju svojega življenja.

Servisni pregled na 72.000 kilometrov je stal 66.456 tolarjev in je poleg olja, čistilca olja, tekočine za umivanje šip zajel še zamenjavo zaščite spodnjega dela motorja, prednjih zavornih ploščic in dveh žarnic. Zadnje pozicijske in tiste za osvetljavo tablice.

Tista za osvetljavo tablice prav gotovo nima lahkega življenja, saj so jo morali zamenjati ob vsakem servisnem pregledu, vmes pa smo jo zamenjali tudi že sami. Zamenjali smo tudi že nekaj brisalnikov, vendar nobeni novejši niso več brisali šipe tako dobro, kot so jo prvi. Smo imeli le smolo ali smo nasedli robi dvomljive kakovosti, ki ti jo v sili ponujajo na vsakem bencinskem servisu! ?

Toliko za zdaj! Končni obračun se bliža in v zadnjem, obširnejšem poročilu bodo stvari že veliko bolj jasne. Naj namignem, da bo vmes potrebnih nekaj posegov na podvozju in tudi zavorni koluti ne bodo več tako zanesljivi kot novi. Sedežne prevleke so sicer še dobro ohranjene, so pa zaščitni tepihi toliko bolj dotrajani. Kaj se je in kaj se bo še zanimivega zgodilo, pa si preberite po zadnji petini našega supertesta, ki se nezadržno izteka. Verjetnost, da gre kaj narobe ali da se kaj pokvari, je čedalje večja. Toda, ali se bo res?

Igor Pucihar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.417,78 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,7 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, dizelski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 x 95,5 mm - gibna prostornina 1896 ccm - kompresija 19,5 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 210 Nm pri 1900/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva, elektronsko vodena visokotlačna rotacijska črpalka (Bosch), turbinski polnilnik na izpušne pline, hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 6,3 l - motorno olje 4,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,300; II. 1,944; III. 1,308; IV. 0,917; V. 0,717; vzvratna 3,060 - diferencial 3,647 - gume 195/65 R 15 T (Barum Polaris)
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,7 s - poraba goriva (ECE) 6,7/4,1/5,1 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka od ene do druge skrajne lege
Mase: prazno vozilo 1285 kg - dovoljena skupna masa 1795 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4511 mm - širina 1731 mm - višina 1429 mm - medosna razdalja 2512 mm - kolotek spredaj 1516 mm - zadaj 1492 mm - rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: dolžina 1640 mm - širina 1420/1420 mm - višina 900-960/900 mm - vzdolžnica 890-1100/560-830 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: normno 528-1328 l
Naše meritve
T = 12 °C - p = 1026 mbar - rel. vl. = 82 %
Pospešek 0-100km: 13,9s
1000m z mesta: 35,5s ( 148km/h)
Največja hitrost: 179km/h (V.)
Najmanjša poraba: 4,8l/100km
poraba na testu: 6,77 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 50,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Ocena
  • Pri 72.000 kilometrih in ob rednih servisnih pregledih Škoda Octavia 1.9 TDI SLX deluje tako, kot da je v najlepših letih svojega življenja. Stroški servisiranja so v mejah normale, stroški goriva pa so ob skromni porabi in kljub podražitvi plinskega olja še vedno pohvalni. Večji posegi v Škodino notranjost pa tudi v četrti petini supertesta niso bili potrebni. Vse čestitke!

Hvalimo in grajamo
poraba
zmogljivosti
prostornost, prilagodljivost
vozne lastnosti
udobje
čriček v armaturni plošči
nenatančen merilnik zunanje temperature
izpostavljena zaščita dna motorja
hrup motorja