Škoda Octavia 4×4 Combi SLX

24. 3. 2000
Deli

Povedati ji, da jo imam rad. Zapeti pesem pred množico ljudi. Kupiti kondom. Se na delovnem mestu postaviti zase. Jo povabiti na zmenek. Nastopiti v dramski točki . . Morda na glas povedati, koliko veljam?

Sramežljivost je baje lepa čednost. Kaj pa nasprotno? Tam iz Wolfsburga prihajata Bora in Passat. Tudi kot kombija. Tudi štirikolesno gnana. In z zvenečimi imeni: Syncro, 4-Motion.

Iz Mlade Bolesave prihaja Octavia. Tudi Combi. Tudi s štirikolesnim pogonom. S skoraj identičnimi tehničnimi značilnostmi. A s preprostim imenom: 4×4. A?

Gospodu Piechu je treba čestitati, saj neverjetno zvito krmari barko, na kateri vozi le nekaj platform, a toliko modelov, ki se med seboj nič ne tepejo. Ali pač? Pa pustimo statistiko. Škoda, kakršna je bila testna, je avtomobil, na katerega je vredno »vreči oko«.

Dolžinski razred je tisti, ki ga tudi v naši mali deželici počasi, a vztrajno že uvršča med družinske. Karoserijska oblika je ona, ki se kar uspešno bori z limuzinskimi kombiji v pogledu uporabnosti, prostornosti in končne ekonomije. In mehanika, katere večina delov nosi pečat ali odlitek »VW«, je porok za kakovost in zanesljivost. Paketu se na koncu, ko mu obesijo zeleno-črno-belo značko, reče Škoda, in vse manj je ljudi, ki jih to moti.

Pri nakupu avtomobila se posebej varčni Slovenci vse bolj oziramo na dve stvari: koliko stane sam avtomobil in kako mu potem, ko enkrat sežemo v nogavičko, pada vrednost na trgu rabljenih. Zdi se, da je prav Škoda v tem trenutku eden najboljših kompromisov med obema meriloma, in če že Škoda, potem Octavia. Če Octavia, potem Combi.

Ni lahko kar povprek trditi in navajati dejstva, ki niso dokazana ali sploh niso dokazljiva, ampak pri Avto magazinu smo prepričani, da je prav Octavia Combi najbolj skladno oblikovana Škoda. No, (še vedno) moti na oko prekratka medosna razdalja, in, no, tudi nova Fabia ni slaba. Pa kljub temu . .

Klasična oblika izkazuje tesno koncernsko sorodstvo. Oblika je še najbliže podobno velikim Volkswagnom, se pravi korektna, brez pripomb, a morda s premalo stilističnimi idejami. Najbolj izrazen je seveda prednji del, ki z zdaj značilno Škodino masko in s preprostima pravokotnima žarometoma učinkuje suvereno; kot da avtomobil sam natanko ve, koliko velja.

Resnica ni daleč: zdaj, odkar je Octavia tudi 4×4, je trditev, ki jo je nekoč izrekel stanovski kolega, da gre za najboljšo (prostorsko in mehansko) izkoriščenost te platforme, še dodatno potrjena. Več bi najbrž iz nje težko iztržili.

Pogon gre zdaj tudi k zadnjemu kolesnemu paru prek sredinske Haldexove sklopke, kar pomeni, da se navor na zadnji kolesi prenese le, ko se razmere (beri: torni količnik) pod prednjima kolesoma poslabšajo. Rešitev prinaša dobre in slabe lastnosti. Takšna Škoda ima še boljšo lego na cesti in točka, kjer utegne pogon odpovedati, je nedvomno više na zasneženi ali blatni strmini. In trebuh avtomobila je zdaj 20 milimetrov dlje od tal.

Toda vedite, da zraven vozite nekaj dodatnih kilogramov, kar vpliva na zmogljivosti in malenkostno tudi na porabo. In na prtljažnik. Ta sicer ostaja približno enakih mer, le da je zaradi dodatnih diferencialov nekoliko nižji; od dna do stropa je zdaj »le« še 830 milimetrov. Sicer pa je prtljažnik še vedno brezhibno obdelan, osvetljen, skoraj ravnih površin na bokih, z dodatno 12-voltno vtičnico, s kljukami za pripenjanje in z rezervnim kolesom pravih mer na dnu.

Žal je pomanjšanih mer po novem desno zunanje ogledalo, ampak na to se voznik sčasoma bolj ali manj privadi.

Teže je z motorjem, za katerega sicer velja, da je prijeten v počasnejših vožnjah in zato prijazen do voznika, saj v nizkih in v srednjih vrtljajih streže z dovolj navora, pa tudi precej tih je, je pa v tej kombinaciji opazno preslaboten za hitrejša potovanja in še manj pripraven za prehitevanja na cestah zunaj mest.

Čeprav tudi Octavia ni povsem brezhibno izdelan avtomobil, še vedno velja, da ponuja odlično kombinacijo udobja in ergonomije. Tudi tisti, ki radi sedijo nizko, bodo videli na merilnike in volanski obroč je izdatno nastavljiv v vse smeri. Potniški prostor ponuja vrsto (nekaj tudi, žal, le pogojno) uporabnih predalčkov in predalov, in ko vse skupaj položite na tehtnico, ostaja dejstvo, da Škoda Octavia tudi kot 4×4 velja za smotrno kombinacijo med avtomobilom in njegovo ceno.

Še vedno pa ostaja odprto vprašanje sramežljivosti: zakaj preprosto ime 4×4? Zakaj ne Syncro, zakaj ne 4-Motion? Da ob tem avtomobilu (in njegovi ceni) Volkswagni ne bi preveč zbledeli? Sicer pa ni pomembno; kdor je brez predsodkov in tehnično podkovan, se gotovo ozira za Škodami. S tole različico je obseg potencialnih kupcev še večji.

Vinko Kernc

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 15.218,59 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,2 s
Največja hitrost: 173 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, dizelski z neposrednim vbrizgom, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5× 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 19,5 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 210 Nm pri 1900/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva, elektronsko vodena visokotlačna rotacijska črpalka (Bosch) - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 6,3 l - motorno olje 4,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa (sredinski diferencial tipa Haldex) - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,780; II. 2,060; III. 1,310; IV. 0,920; V. 0,720; vzvratna 3,600 - diferencial 3,6470 - gume 195/65 R 15 V (Sava Eskimo S2), EDS
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,2 s - poraba goriva (ECE) 7,3/4,8/5,7 l na 100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1423 kg - dovoljena skupna masa 1955 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 500 kg, brez zavore 1500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4511 mm - širina 1731 mm - višina 1473 mm - medosna razdalja 2512 mm - kolotek spredaj 1516 mm, zadaj 1492 mm - rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: dolžina 1550 mm - širina 1430/1410 mm - višina 930-980/940 mm - vzdolžnica 870-1120/850-600 mm - posoda za gorivo 63 l
Prtljažnik: (normno) 448/1412 l
Naše meritve
T = 12 °C, p = 1025 mbar, rel. vl. = 81 %
Pospešek 0-100km: 14,0s
1000m z mesta: 36,0s ( 143km/h)
Največja hitrost: 172,km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,1l/100km
poraba na testu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Ocena
  • Škoda Octavia prihaja po korakih; najprej je bila kombilimuzina, potem kombi, vmes je tudi motorno pridobivala in zdaj je tu še stalni štirikolesni pogon. Kombinacija je, izvzemši slabotnost motorja, odlična, s ceno vred. Odličen avtomobil za vse, ki nimajo predsodkov in ki niso navezani na katero od drugih avtomobilskih znamk.

Hvalimo in grajamo
pogon, mehanika
lega na cesti
prtljažnik
oprema
poraba goriva
položaj za volanom
motor v nižjih vrtljajih
preslaboten motor
majhno desno zunanje ogledalo
nenatančna izdelava plastike v notranjosti