Prenova Škodinega Rapida, ki se je zgodila sredi leta, na prvi pogled ni prinesla pretresljivih novosti – a prvi pogled tokrat še zdaleč ne pove vsega.
To, da so dnevne luči zdaj v LED-tehniki, je pravzaprav edina izstopajoča optična novost, toda že malo za njimi se skriva najpomembnejša tehnična novost. Rapid se je namreč poslovil od bencinskih 1,2-litrskih štirivaljnikov in dobil nov litrski trivaljnik. Dva, pravzaprav, a v testnem Rapidu Spaceback se je skrivala močnejša, 110-’konjska’ (81 kilovatov) različica.
Da nas ti novi (ne le Škodini oziroma Volkswagnovi) trivaljni turbobencinci vedno znova pozitivno presenečajo, ste v Avto magazinu verjetno že opazili. V redu, zvok je nekaj, na kar se je treba navaditi (in je po svojem značaju precej blizu hropenju štirivaljnih bokserjev, recimo tistega iz Impreze WRX), a predvsem veseli to, da so prožni že iz najnižjih vrtljajev in zato (tudi zaradi veliko boljše zvočne uglajenosti kot majhni dizli) prijazni do ležerne vožnje. Močneje motorizirani litrski Rapid Spaceback ima šeststopenjski ročni menjalnik, zato je vrtljajev motorja pri avtocestnih hitrostih dovolj malo, da je bila nizka tudi povprečna poraba na našem normnem krogu: okroglih pet litrov je rezultat, ki je le za okoli pol litra višji od tistega, kar bi dosegli z glasnejšim, manj uglajenim in slabše voznim, a kljub temu dva tisočaka dražjim dizlom. Pri Rapidu Spaceback je prava izbira pač novi bencinski motor.
Nov je tudi infozabavni sistem, sicer že znan iz višjepozicioniranih znamk koncerna (in dražjih Škodinih modelov). Deluje odlično, enako pa lahko zapišemo za večino preostale opreme Spacebacka – še zlasti glede na ceno. 15 tisočakov za avto, ki poleg samodejne klimatizacije in dobrega infozabavnega sistema premore tudi večfunkcijski volan, samodejno zatemnitev vzvratnega ogledala, hlajen predal, tempomat, dober zvočni sistem, samodejni vklop žarometov, pakirne senzorje, zatemnjena bočna stekla in še kaj, je dobra kupčija.
Pa ne le zaradi opreme: Rapid Spaceback je tudi prijetno prostoren (ne le v prtljažniku, tudi na zadnjih sedežih) in pravzaprav mu lahko zamerimo edino kabino oziroma nekoliko pusto oblikovanje merilnikov. A to je vendarle ’bolezen’, ki pesti vse Škode, virus pa seveda ni prišel iz Škodine centrale v Mladi Boleslavi, temveč kar iz Wolfsburga.
A morda je tako celo bolje: prav zato je Rapid Spaceback še vedno cenovno prijazen. Če bi hoteli, da bi bil še boljši, bi moral imeti drugo značko na nosu. In potem bi bil tudi dražji.
besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 16.860 EUR € |
---|---|
Cena testnega modela: | 16.860 EUR € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.000–5.500/min – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/40 R 17 V (Bridgestone Potenza RE050 A). |
Zmogljivost: | največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO2 104 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.185 kg – dovoljena skupna masa 1.546 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.304 mm – širina 1.706 mm – višina 1.459 mm – medosna razdalja 2.602 mm – prtljažnik 415–1.381 l – posoda za gorivo 55 l. |
Okoliščine meritev: T = 15 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.722 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,6s ( 131km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,9s (14,1) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,8s (18,8) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |