Škoda Roomster 1.4 Style

27. 9. 2007
Deli

Bravo, Škoda. Vse, ki ste mladi po srcu in prisegate na uporabne, a hkrati všečne avtomobile, je Roomster zagotovo že navdušil.

Da ne bo pomote, Roomster ni popoln. Ko vstopate k prednjima sedežema, je dobro biti previden. Rob vrat je namreč v višini, ki je ravno pravšnja, da s čelom zadenete vanj. Zadaj vas lahko zmoti sedež v sredini, ki je v nasprotju s preostalima dvema ožji in ni vzdolžno pomičen. Torej ga lahko le zložite in odstranite. In če boste vozili samo tovor, vas bo zmotilo tudi dno, saj ni povsem ravno. Tako gledano, je Roomster povsem povprečen avtomobil. Še en v množici, kjer že najdemo Kangooja, Berlinga in Partnerja ali pa Oplovo Merivo na drugi strani.

Vseeno pa tudi v družbi teh ne ostane neopažen. Prvi trije so, recimo temu preveč tovorni, Meriva je bolj usmerjena k potnikom, prav vsi štirje pa so od Roomsterja tudi nekoliko krajši. Ob tem ne smemo spregledati Roomsterjeve oblike, ki na koncu, vsaj v očeh nežnejšega spola, odigra odločilno vlogo. Pod tem poglavjem so Škodini oblikovalci zelo dobro opravili nalogo in priznati moramo, da so na cesto postavili avto, ki je ljudem všeč. Še posebej mladim. To pa je že lahko pravi namig za uspeh.

Manj posrečena se zdi motorna paleta. Vsaj glede na to, kaj vse najdemo na koncernskih policah. Med tremi bencinskimi agregati so v ponudbi resda tudi trije dizelski, ki bi glede na čelno površino Roomsterja veljali za najprimernejše, žal pa manjša dva na papirju ne obljubljata prav veliko, skupaj z večjim (1.9 TDI) pa se povrhu vsega uvrščata še v sam vrhu cenovne lestvice. Večina bo tako raje posegla po bencinskih motorjih in zdi se, da najpogosteje prav po 1, 4-litrskem. Že zato, ker ga najdemo v sredini ponudbe.

Tehnično gledano gre za dobro preverjen agregat, ki ga že vrsto let srečujemo v koncernskih modelih. V in na njem ne boste razen 16-ventilske tehnike našli ničesar, kar bi lahko označili za sodobno. Vseeno pa lahko napišemo, da se motorček obnaša spodobno, in če od njega ne zahtevate preveč, tudi zadovoljivo zmogljivo. Še posebej, če se bosta v Roomsterju večinoma vozila le dva in njuna prtljaga.

A tudi sicer situacija ni brezizhodna. Za 800 evrov več dobite podobnega Roomsterja z 1, 6-litrskim motorjem v nosu, ki postreže s 14 KW večjo močjo in 21 Nm večjo zalogo navora. Sliši se dovolj. Ob tem pa pritegne tudi podatek, da se pri ceni obveznega zavarovanja to prav nič ne pozna.

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.278 €
Cena testnega modela: 18.134 €
Moč: 63kW (86 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,0 s
Največja hitrost: 171 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.390 cm3 – največja moč 63 kW (86 KM) pri 5.000/min – največji navor 132 Nm pri 3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 15 H (Bridgestone Turanza ER300).
Zmogljivost: največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,0 s – poraba goriva (ECE) 8,9/5,6/6,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.155 kg – dovoljena skupna masa 1.670 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.205 mm – širina 1.684 mm – višina 1.607 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 405-1.555 l
Naše meritve
T=21 °C / p= 1.070 mbar / rel. vl.: 44 % /Stanje števca: 1.204 km
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 19,0s ( 119km/h)
1000m z mesta: 34,9s ( 147km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 22,4 (V.)s
Največja hitrost: 171km/h (V.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 42m
Ocena
  • Roomster je všečen in uporaben avto. Kot nalašč torej za mlade. Večjih napak, ki bi mu jih zamerili, skoraj ni. Še največja je motorna paleta, saj se prostorninsko manjši motorji zdijo nekako podhranjeni, večji pa predragi. 1,4-litrski bencinski, ki ga najdemo v sredini, sicer spada med dobro preverjene koncernske motorje, a bo zadovoljil predvsem tiste, ki uživajo v umirjeni vožnji.

Hvalimo in grajamo
prikupna oblika
uporabnost
materiali v notranjosti
položaj za volanom
tridelno povečljiv prtljažnik
sedež v sredini (ozek in ni vzdolžno pomičen)
motorna ponudba
dno zadaj ni povsem ravno
povprečne zmogljivosti motorja