Smart City Coupé CDI Pure

30. 5. 2002
Deli

To, kar se nama je zgodilo, je bila ljubezen na prvi - dotik. Moje srce je osvojil takoj, ko me je dobrohotno povabil v svoje naročje in me nekaj dni nežno, a odločno vozil po ovinkih življenja. Meni je bil takoj všeč. Ker je tako drugačen.

Nevarno je privlačen zaradi svoje obvladljivosti (ja, res drži, da z njim parkirnega prostora ne iščete, ampak ga najdete! ) in hkrati zavidljivo pameten. Smart ni namreč »pol avta«, kot mu nekateri pravijo - v času najinega druženja se je izkazal za avto in pol!

Če sem na primer (bog mi odpusti! ) kdaj po žensko čakala na zeleno luč (beri: si popravila rdečilo na ustnicah oz. polakirala kakšen noht) ali izkoristila takšen trenutek, da dahnem komu kaj lepega v telefon, ter pri tem seveda prikupno zmedena pozabila prestaviti v prvo, nisem zaslišala za seboj histerične simfonije trobljenja! ? Avtomobilček ima samodejni menjalnik in tehnika je poskrbela namesto mene - gladko sem speljala.

A čeprav je Smart brihten za dva, jih že od rojstva dobiva po glavi - da je le malo večji nakupovalni voziček na motorni pogon, avtomobilček iz zabaviščnega parka ali žepni avto tako drobcenih razsežnosti, da bi ga raje peljal na popravilo k urarju kot k avtomehaniku …

Toda strup je v majhnih stekleničkah, pravijo. Morda sicer res drži, da je Smart še najprimernejši za dve osebi (ali celo samo za eno - še posebej, če ima ta, tako kot jaz, neko čudno in neozdravljivo (? ) deformacijo, da je treba na vsako pot od doma »za vsak primer« vzeti 7 kufrčkov). Skratka, utesnjen ni! Sama sem se denimo vanj zelo udobno stlačila s svojima dvema metroma nog in z vso pripadajočo kramo … In potem je ta hecno priškrbljeni avtomobilček postal moja mala velika »Sport Billy« torbica.

Smart je skoraj za polovico manjši kot običajen avtomobil - pa saj že ptiči (sicer za nekatere moške tolažeče) čivkajo, da ženske ne »padamo« na velikost, ampak na dobro tehniko … In Smart jo ima - prefinjeno tehniko osvajanja ženske - s krhkim videzom, za katerim pa se skriva odločen značaj (100 potegne za šalo, tako da veste! ) in tisti jekleni šarm moškega, ki se zaveda, da ženska želi biti ponosna nanj.

In dame, če se do zdaj razvajanja še niste dovolj naužile, Smart je tisto, kar ste od nekdaj potrebovale v svojem življenju. Kot nam lahko ljubeča (in ljubljena) oseba pomaga postati to, kar si želimo, boste tudi ve v njegovi lupinici dobile poleg občutka varnosti potrditev, da ste ne le lepe in občudovanja vredne kot ženske, ampak tudi strašno pametne in spretne voznice, ki nikdar nimajo težav z vzvratnim parkiranjem.

Ah, ja, moj Brihtko … Kot uigrana ljubimca sva se predajala strasti hitre in zelo zanesljive vožnje. In pri tem, oh in ah! , doživljala asfaltne vrhunce ob divjih pospeških, s katerimi sva razdevičila mestno džunglo … Če nekateri trdijo, da je avto danes statusni simbol, je Smart to in še več - je seksualni simbol.

Ko sem ga vzela že skorajda za svoj fetišistični objekt, pa se mi je naenkrat zazdelo, da je moje erotiziranje simpatičnega kupčka premišljeno in estetsko sestavljene pločevine že rahlo sprevrženo. Takrat sem pomislila, da …, no …, bi morda preusmerila svoj libido na kakšno, čeprav malce mehkejše (toda ni vedno vse le v trdoti …), toda zato bolj živo bitje. Nekaj akrobatskih spretnosti, malce iznajdljivosti in gibčnosti in … khm . . samo to vam rečem - Smart ima odlično vzmetenje. Še kaj več o tem pa - kdaj drugič.

Nina Orel

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.373,66 €
Cena testnega modela: 2.749.575 €
Moč: 30kW (41 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 19,8 s
Največja hitrost: 135 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,4l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve kilometrov; 6 let garancije za prerjavenje, 1 leto brez omejitve kilometrov mobilne garancije »smartmove Assistance«
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 177,35 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 217,83 €
Tehnični podatki
Motor: Motor: 3-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen zadaj prečno - vrtina in gib 65,5 × 79,0 mm - gibna prostornina 799 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 30 kW (41 KM) pri 4200/min - srednja hitrost bata pri največji moči 11,1 m/s - specifična moč 37,5 kW/l (51,1 KM/l) - največji navor 100 Nm pri 1800-2800/min - ročična gred v 4 ležajih - 1 odmična gred v glavi (veriga) - po 2 ventila na valj - blok in glava iz lahke kovine - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 0,8 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 4,5 l - motorno olje 3,2 l - akumulator 12V, 61 Ah - alternator 50 A - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja zadnja kolesa - enokolutna suha sklopka - 6-stopenjski robotizirani menjalnik s sekvenčnim načinom pretikanja, položaji prestavne ročice N-R-(+/-) - prestavna razmerja I. in VI. 3,380; II. in V. 2,450; III. in VI. 1,760; vzvratna 3,155 - prestava v diferencialu za I., II. in III. prestavo 3,667, prestava v diferencialu za VI., V. in VI. prestavo 1,353 - platišča spredaj 3,5J × 15 - gume spredaj 135/70 R 15 T, platišča zadaj 5,5J × 15 - gume zadaj 175/55 R 15 T, kotalni obseg 1,73 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 43,6 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 135 km/h - pospešek 0-100 km/h 19,8 s - poraba goriva (ECE) 3,9/3,1/3,4 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: kombikupe - 3 vrata, 2 sedeža - samonosna karoserija - Cx = 0,37 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj DeDionova os, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo, ABS, EBV, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 4,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 805 kg - dovoljena skupna masa 990 kg - vleka prikolice ni predvidena - obremenitev strehe ni dovoljena
Zunanje mere: dolžina 2500 mm - širina 1515 mm - višina 1549 mm - medosna razdalja 1812 mm - kolotek spredaj 1285 mm - zadaj 1354 mm - rajdni krog 8,7 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do sedežnega naslonjala/pokrova prtljažnika) 940/1400 mm - širina (komolci) spredaj 1250 mm - višina nad sedežem spredaj 990 mm - vzdolžnica prednji sedež 900-1130 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 22 l
Prtljažnik: (normno) 150-260 l
Naše meritve
T = 20 °C, p = 1020 mbar, rel. vl. = 83 %, Stanje kilometrskega števca: 455 km, Gume: Continental ContiEcoContact EP
Pospešek 0-100km: 24,0s
1000m z mesta: 42,8s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,8 (IV.) / 15,5 (V.)s
Prožnost 80-120km/h: 24,1 (V.) / 26,0 (VI.)s
Največja hitrost: 135km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 4,3l/100km
Najvišja poraba: 7,1l/100km
poraba na testu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 84,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 49,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 69dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 69dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 73dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 72dB
Napake med testom: kapljanje goriva (napako so odpravili v enem dnevu)
Ocena skupaj (253/420)
  • V bogatejših državah, kjer je Smart tretji avtomobil v družini, ima lažje življenje, saj je, namenjen izključno mestu, odličen: zaradi okretnosti in nezahtevnosti, ko gre za parkirni prostor. Toda že kot drugi avtomobil se ne znajde dobro, saj je njegova uporabnost (prostorsko in po zmogljivostih) preveč omejena. Razočara z izbranimi materiali in uporabnostjo notranjosti!

  • Zunanjost (14/15)

    Izdelava karoserije je švicarsko natančna, videz pa samosvoj, prikupen in večini všečen.

  • Notranjost (79/140)

    Malček ima veliko prostora za dva in je tudi znotraj natančno izdelan, podpovprečni pa so materiali, notranja uporabnost in merilniki.

  • Motor, menjalnik (30 /40)

    Motorček je zelo dober, živahen in mirnega teka, nad prestavnimi razmerji v menjalniku ni pripomb, le delovanje menjalnika je podpovprečno: počasno in cukajoče.

  • Vozne lastnosti (51 /95)

    Do voznika je prijazen, še posebej izstopa prestavna ročica z odličnimi gibi. Zelo podpovprečni pa so lega na cesti, stabilnost ter vodljivost. Sicer se giblje okrog povprečja.

  • Zmogljivost (16/35)

    Tudi ob upoštevanju mestne namembnosti so pospeški opazno preslabi, celo krepko slabši od obljubljenega.

  • Varnost (33/45)

    Ima le dve varnostni blazini in zelo slabo zavira, pri zaviranju pa je zelo nemiren. Aktivna varnost je zelo dobra.

  • Gospodarnost

    Lahko porabi zelo malo goriva, ima spodobno jamstvo in dobro drži ceno kot rabljen, a je v osnovi zelo drag.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
videz, imidž
majhnost, okretnost
opaznost
izvirna oblika notranjosti
notranja prostornost
sedeža
gibi prestavne ročice
poraba goriva
cena
cenen videz notranjosti
notranji materiali, stikala
skopa osnovna oprema
premalo prostora za drobnarije
mrtvi koti
počasen menjalnik, počasno speljevanje, pretikanje
neudobno vzmetenje
podpovprečne zmogljivosti