Subaru Forester 2.0 D CVT Sport Unlimited

15. 10. 2016 | Aljoša Mrak
Deli

Subaruja Foresterja, po naše poimenovanega gozdarja, ni treba posebej predstavljati. Ima vse, po čemer so Subaruji znani: bokserski (turbodizelski) motor za samosvoj zvok, simetrični štirikolesni pogon za terenske vragolije in trpežnost, ki je merilo celo za japonske avtomobile. Toda odslej ima še več!

Najprej boste opazili agresivni sprednji del avtomobila, potem pa še LED-tehnologijo pri dnevnih lučeh in na svetilih zadka. Čeprav so pri Subaruju ohranili vse značilnosti starih, preverjenih prednikov, gozdar še vedno pritegne marsikateri pogled. Sploh tako dobro opremljen, kot je bil testni. Čeprav smo pri Subarujih dolgo čakali na primeren info-zabavni vmesnik, je bil sistem Starlink kar pravi odgovor.

Deluje dobro, saj niti poletna sončna pripeka ne moti pogleda, s telefonom se rad poveže in navigacija opravlja svoje delo več kot zadovoljivo. Glasba tudi zaradi zvočnikov Harman-Kardon lepo uspava otroke, dodatno gretje sprednjih sedežev pa lepo topi maščobo na zadnjici. Saj ne, bi bilo pa lepo, kajne, punce? Vrata prtljažnika so električno pomična, po tretjini deljiva zadnja klop omogoča preklope naslonjal tudi prek gumba v prtljažniku, za pomoč pri vzvratni vožnji pa še kako prav pride dodatna kamera. Sploh pri terenski vožnji. Čeprav ima tudi Forester stalni simetrični štirikolesni pogon, zato ga lahko takoj ožigosamo kot klenega hribolazca, vozniku namesto klasičnih delnih zapor diferencialov pomaga elektronika. Poimenovali so jo XMODE in po potrebi učinkuje na delovanje motorja, stabilnostnega sistema in seveda menjalnika. Pomaga pri trakciji tako na hrib kot tudi pri spuščanju, ko po navadi tudi izkušeni vozniki dobimo velike oči.

Brez bojazni, Forester je še vedno odličen terenski avtomobil, ki s primernimi gumami zmore bistveno več, kot bi si vi upali. No, malce moramo opozoriti še na menjalnik, v našem primeru neskončnostopenjski CVT, ki so ga pri Subaruju poimenovani Lineartronic. To je prvi CVT, s katerim bi zlahka preživel, čeprav nisem ravno ljubitelj te načelno dognane tehnike, ko v vsakem trenutku zagotavlja primerno prestavno razmerje. Razlog za boljšo voljo so elektronsko prednastavljene prestave, ki simulirajo delovanje klasičnega samodejnega menjalnika, hkrati pa zmanjšujejo hrup in milijo tisti neprijetni občutek, da sklopka drsi. No, pri Subaruju so tudi po zaslugi boljše zvočne izoliranosti to posebnost tako omejili, da vsaj pri normalni vožnji ni več moteča. Druga pesem pa je pri polnem plinu, takrat bi še vedno raje imeli dober samodejni menjalnik. Motor je pregovorno dober, beri z veliko navora, pri porabi pa bi lahko bil malce manj žejen.

Naše testno povprečje z zelo umirjeno vožnjo je bilo 7,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, na normnem krogu pa nam je povprečje uspelo znižati za 1,4 litra. Lahko bi bilo bolje – kot bi lahko bili boljši sedeži, saj z razmeroma ravno sedalno površino in usnjeno prevleko kar kličejo k temu, da vam sovoznica v dinamičnem desnem ovinku pristane v naročju. Kar po svoje ne bi bilo slabo, če bi potem ovinek tudi varno zvozili. Subaru Forester ostaja klen na terenu, hkrati pa je bolj prijeten tudi v mestni džungli. Spremembe, ki jih je doživel zadnji čas, so pričakovane, vendar prijetne in dobrodošle.

Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 41.990 €
Cena testnega modela: 42.620 €
Moč: 108kW (148 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.702 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – bokserski – turbodizelski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 108 kW (148 KM) pri 3.600/min – največji navor 350 Nm pri 1.600–2.400/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa –menjalnik CVT – gume 225/55 R 18 V (Bridgestone Dueler H/L).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,3 l/100 km, izpust CO2 163 g/km.
Voz in obese: prazno vozilo 1.645 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg.
Mase: dolžina 4.595 mm – širina 1.795 mm – višina 1.735 mm – medosna razdalja 2.640 mm – prtljažnik 505–1.592 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 11.549 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 17,9s ( 125km/h)
poraba na testu: 7,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena
  • Ne skrbite, Forester še vedno ponuja vse tehnične posebnosti, ki ga delajo drugačnega, hkrati pa sledi trenutnim modnim trendom. Skratka: je na pravi poti, od vas pa je odvisno, ali bo ta makadamska ali asfaltna.

Hvalimo in grajamo
simetrični štirikolesni pogon
turbodizelski bokserski motor
sistem XMODE
cena
poraba goriva
neskončnostopenjski Lineartronic
sedeži s premajhno bočno oporo