Subaru je v zadnji, zdaj že nekdanji generaciji z nekoliko nenavadno potezo iz svoje evropske ponudbe odstranil Imprezo. Z novo generacijo je napako popravil in Imprezo spet prodaja tudi pri nas, a je tokrat njena umestitev v ponudbo nekoliko drugačna.
Namesto precejšnjega kančka športnosti, ki smo ga vedno povezovali s Subarujevim modelom spodnjega srednjega razreda, Impreza po novem poudarja predvsem avtomobilsko varnost. To ne nazadnje potrjuje naslov najbolj varnega avtomobila, ki ga je Impreza skupaj s tehnično identičnim Subarujem XV lani osvojila v statistiki organizacije EuroNCAP.
K varnosti vsekakor pripomore Subarujeva nova bolj trdna globalna platforma, pri kateri so inženirji dosegli kar 40 odstotkov boljše odvajanje uničevalne energije med trkom kot v prejšnji generaciji Impreze. Platforma je omogočila tudi vgradnjo zadnje generacije Subarujevega sistema za aktivno varnost Eyesight, za katerega smo že v Levorgu ugotavljali, da deluje zelo učinkovito.
A žal so v Subarujevem tržnem oddelku pri odločitvi za odmik od športnosti šli nekoliko predaleč. Impreza je namreč v novi generaciji na voljo samo z 1,6-litrskim bencinskim bokserskim štirivaljnikom, ki deluje le v kombinaciji z neskončnostopenjskim menjalnikom Lineartronic CVT. Kot pravijo pri Subaruju, so motorju namenili korenito osvežitev, a v bistvu gre za precej preizkušen izdelek, ki smo ga spoznali že v nekaterih drugih Subarujevih modelih. Z največjo močjo 114 'konjev' sicer povsem zadovoljivo opravi z družinskimi vožnjami po vsakdanjih opravkih. Tedaj je lahko tudi precej gospodaren, kar dokazuje normna poraba, a veliko večja skupna testna poraba je potrdila vtis, da lahko kombinaciji tega motorja in menjalnika CVT, če si želimo več vozne dinamike, hitro naložimo nekoliko preveč zahtevno opravilo. Predvsem med pospeški menjalnik izniči precej motorne moči in za doseganje vozne hitrosti je potrebno veliko časa, da se vrtljaji motorja in menjalnika uskladijo. V skoraj 14 sekundah, kolikor jih tako motorizirana Impreza potrebuje do 100 kilometrov na uro, voznik vsekakor izgubi željo po športni vožnji.
Rečemo lahko, da je to res škoda, saj nova platforma ni prinesla le višje stopnje varnosti, ampak tudi večjo vzvojno trdnost in manjše nagibanje karoserije, bolj natančen in odziven volan, izboljšane zavore, nižje težišče in še kaj. K temu prištejmo še znano učinkovit simetrični štirikolesni pogon in prepričani smo lahko, da gre za avtomobil z odličnimi voznimi lastnostmi. Povsem nerazumljiva se zato zdi Subarujeva odločitev, da pri nas v redno ponudbo ni uvrstil tudi Impreze z močnejšim dvolitrskim motorjem, čeprav obstaja. (Na predstavitvi je bilo sicer rečeno, da bo to različico mogoče dobiti, vendar le po posebnem naročilu in z dolgo čakalno dobo, ki bo najverjetneje odvrnila zainteresirane.) Močnejša Impreza bi vsekakor bila veliko bolj dinamičen avtomobil, kar smo se lahko prepričali v začetku leta na predstavitvi novega Subaruja XV. Tega od Impreze tehnično dejansko razlikuje le višja karoserija in torej nekoliko višje težišče.
A vse ni le v motorju in menjalniku in za novo Imrezo lahko rečemo, da gre za zelo privlačno oblikovan in zasnovan avtomobil, seveda v skladu s Subarujevo družinsko usmeritvijo. To velja tudi za notranjost, kjer v osnovnem paketu ne manjka opreme, o najbolje opremljeni Imprezi s paketom Style Navi pa sploh lahko rečemo, da ji nič ne manjka, vključno s sodobno povezljivostjo. Dovolj udobni in prostorni so sedeži, prtljažnik prav tako ne razočara.
Se torej nakup Subaruja Impreze zdi smiseln? Seveda, če iščete avtomobil z njenimi posebnostmi. S kombinacijo solidnega bencinskega motorja, samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona v svojem avtomobilskem razredu skoraj nima pravega tekmeca.
Prodaja: | Subaru Italia |
---|---|
Cena testnega modela: | 26.490 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 19.990 € |
Cena testnega modela s popusti: | 26.490 € |
Moč: | 84kW (114 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,8 s |
Največja hitrost: | 180 km/h |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, možnost podaljšane garancije za dodatni 2 leti ali 50.000 km |
Servisni pregled na | 15.000 km / 12 |
Redni servisi, delo, material: | 1.300 € |
---|---|
Gorivo: | 8.444 € |
Gume (1) | 1.148 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 8.073 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.675 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 5.740 € |
Skupaj | 27.380 € (strošek na km: 0,27 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – bokserski – bencinski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 78,8 × 82,0 mm – gibna prostornina 1.600 cm3 – kompresija 11,0 : 1 – največja moč 84 kW (114 KM) pri 6.200/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,9 m/s – specifična moč 52,5 kW/l (71,4 KM/l) – največji navor 150 Nm pri 3.600/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva v sesalni vod |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – brezstopenjski menjalnik CVT – prestavna razmerja 3,600–0,512 – diferencial 3,900 – platišča 7 J × 17 – gume 205/50 R 17 V, kotalni obseg 1,92 m |
Zmogljivost: | največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,4 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,4 l/100 km, izpust CO2 145 g/km |
Voz in obese: | kombilimuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.376 kg – dovoljena skupna masa 1.940 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p |
Zunanje mere: | dolžina 4.460 mm – širina 1.775 mm, z ogledali 2.030 mm – višina 1.480 mm – medosna razdalja 2.670 mm – kolotek spredaj 1.540 mm – zadaj 1.545 mm – rajdni krog 10,6 m |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 860–1.130 mm, zadaj 620–890 mm – širina spredaj 1.490 mm, zadaj 1.490 mm – višina nad glavo spredaj 950–1.020 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 50 |
Prtljažnik: | 385–1.310 l |
T = -1°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Pirelli Sotto Zerro 205/50 R 17 V / stanje kilometrskega števca: 6.803 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,8s |
---|---|
402m z mesta: | 19,5s ( 119km/h) |
poraba na testu: | 9,1 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,5 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 69,7m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h | 58dB |
Trušč pri 130km/h | 62dB |
Napake med testom: | Brez napak |
-
Nova Impreza je veliko pridobila pri varnosti, za vsakdanje in nekoliko bolj zahtevne potrebe pa je tudi dovolj udobna in prostorna. Vozne lastnosti so imenitne, žal pogonski sklop ne izpolni pričakovanj po avtomobilski športnosti, ki je vedno bila del Subarujeve identitete
-
Kabina in prtljažnik (70/110)
Potniška kabina je dovolj velika, prtljažnik prav tako, kakovost izdelave pa je tudi na dovolj visoki ravni
-
Udobje (77 /115)
Impreza je povsem udoben avtomobil tako na kratkih kot tudi daljših poteh
-
Pogonski sklop (39 /80)
Pogonski sklop mogoče ni najbolj primeren za Imprezo, saj se razmeroma majhna moč motorja precej porazgubi v menjalniku CVT
-
Vozne lastnosti (72 /100)
Ko gre za podvozje, Subaru ne ubira bližnjic, zato sta lega na cesti in stabilnost odlični, občutek pri zaviranju prav tako, volan pa je tudi natančen
-
Varnost (87/115)
O varnosti veliko pove podatek, da je bila Subaru Impreza najbolje uvrščeni avtomobil na lanskih preskusnih trčenjih agencije EuroNCAP
-
Ekonomičnost in okolje (44 /80)
Poraba goriva bi lahko bila manjša, cena pa je povsem v redu za avtomobil, kakršna je Impreza
AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 3/5
-
Motor in menjalnik žal precej pokvarita užitek v vožnji. Z močnejšim motorjem bi bilo veliko bolje