Za Subaruje sta značilni dve tehnični posebnosti. Bokserski motor in stalni štirikolesni pogon. Tudi najcenejši Legacy Sedan 2.0 AWD ima oboje, kar pomeni, da je pravi Subaru.
Leta 1995 so pri Subaruju razvoj naslednika takrat že starega Justyja zelo poenostavili in tako le nalepili svojih šest zvezdic na Suzukijevega Swifta. Enako tudi pred dvema letoma niso popravili te ’nesubarujevosti’ in Swifta le zamenjali z Ignisom. Pri obeh se sicer moč motorja prenaša na vsa štiri kolesa, a pogonska moč nastaja izključno v vrstnih motorjih. Zaradi tega in še nekaterih drugih cenenosti v kabini zapriseženci te znamke obstoječega Justyja ne priznavajo kot pravega Subaruja. To se deloma odraža tudi v slabšem sprejemu ’Suzukijevega’ Justyja med kupci.
Japonci te napake k sreči ne delajo tudi pri Imprezi, Legacyju in Foresterju, saj sestavljata pogonski sklop v slednjih izključno samo bokserski motor in stalni štirikolesni pogon.
Enako velja tudi za Legacyja Sedana, ki ga v najšibkejši različici 2.0 poganja dvolitrski bokserski motor, njegova moč pa se prenaša skozi simetrični štirikolesni pogon na vsa štiri kolesa. Posledica tega je visoko postavljena meja zdrsa, pri čemer avtomobil v večini okoliščin deluje zelo uravnoteženo, stabilno in varno. Izjema je le nagnjenost k zdrsu prednjega konca vozila med pospeševanjem v zelo spolzkih ovinkih, ki so v zimskem času prej pravilo kot izjema. Podkrmarjenje boste seveda lahko zmanjšali z dodajanjem volana in odvzemanjem plina, a pozor, popravki naj bodo nežni, saj lahko v nasprotnem primeru podrkmarjenje hitro preide v prekrmarjenje.
Dvolitrski bokserski motor premore največ 101 kilovat oziroma 137 konjskih moči in 187 njutonmetrov, kar za sodobne dvolitrske agregate ni pretirane hvale vreden dosežek. Razmeroma malo moči in navora se odraža tudi na cesti, kjer se Legacy Sedan ne izkaže s poskočnostjo. Za odločnejša pospeševanja in prehitevanja boste tako prisiljeni večkrat poseči po prestavi ročici petstopenjskega menjalnika in pognati motor v območje najvišjih dovoljenih vrtljajev.
Pri menjalniku so omembe vredni še povprečno natančni in trdi gibi prestavne ročice, zaradi katerih bodo pretikanja pri mrzlem menjalniku (primer hladnega zagona v zimskih dneh, ko je olje v menjalniku še posebej gosto) od vas zahtevala nekaj več pozornosti in odločnosti.
Legacyjeva karoserija je oprta na razmeroma togo vzmetenje. Tega bodo veseli predvsem dinamike željni vozniki, saj je nagibanje karoserije v ovinkih majhno. Na drugi strani povzroča omenjena čvrstost nekaj negodovanja na avtomobilskih cestah, kjer vožnja čez cestne valove in nepravilnosti v podlagi pozibava karoserijo bolj, kot bi si želeli. V večini drugih primerov se Legacy obnese kot dovolj udobna družinska limuzina, tako da bodo tudi daljše poti minile brez posebne utrujenosti potnikov.
Testni Legacy Sedan tokrat ni imel vgrajenega strešnega okna, kar je pomenilo, da imata voznik in sovoznik približno štiri centimetre več prostora nad glavama. Štirje centimetri, ki pri voznikih z okoli 1, 85 metra pomenijo razliko med imeti prostor za glavo in ne imeti prostora za glavo. Višji vozniki si bodo želeli tudi bolj nastavljiv volanski obroč, saj ne omogoča nastavljivosti po dosegu, po višini pa dovoljuje premalo pomika navzgor, tako da poleg prenizke namestitve zgornji del obroča pokriva tudi vrh merilnikov.
Nekaj negodovanja si nedvomno zasluži tudi limuzinski prtljažnik, ki premore podpovprečnih 433 litrov prostora, njegovo uporabnost pa boste lahko povečali samo s sredinsko luknjo v naslonu. Dodatno grajo pa si zasluži tudi pomanjkanje oprijemka na notranji strani pokrova prtljažnika, zaradi česar boste pri zapiranju pokrova z njega vedno obrisali nesnago.
Legacy Sedan tudi v najšibkejši različici premore vse prednosti in slabosti, na žalost tudi najmočnejše različice. Glavne slabosti so tako predvsem prtljažni prostor z nekaterimi pomanjkljivostmi, omejena višinska prostornost v kabini za zadnje potnike in prenizko nameščen volanski obroč. Glavni prednosti sta nizko vgrajen bokserski štirivaljnik, ki znižuje težišče vozila, in odličen simetrični stalni štirikolesni pogon, ki poskrbi za učinkovito, varno in stabilno prenašanje motorne moči v vseh voznih okoliščinah.
Da bodo Subaruje tudi v prihodnosti še vedno poganjali bokserski motorji, so potrdili tudi z novico, da imajo v polnem teku razvoj turbodizelskega bokserja, ki naj bi svojo predstavitev doživel leta 2007. Ja, tudi turbodizelska Impreza, Legacy in Forester bodo pravi Subaruji.
Peter Humar
Foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Interservice d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 26.614,92 € |
Cena testnega modela: | 26.614,92 € |
Moč: | 101kW (137 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,2 s |
Največja hitrost: | 197 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,5l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - bokser - bencinski - gibna prostornina 1994 cm3 - največja moč 101 kW (137 KM) pri 5600/min - največji navor 187 Nm pri 4400/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Bridgestone Blizzak LM-22 M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 197 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,2 s - poraba goriva (ECE) 10,5/6,0/7,6 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1335 kg - dovoljena skupna masa 1905 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4665 mm - širina 1730 mm - višina 1425 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 64 l. |
Prtljažnik: | 433 l |
T=7 °C / p= 1001 mbar / rel. vl.: 57 % /Stanje km števca: 14.798 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,2s ( 129km/h) |
1000m z mesta: | 31,7s ( 165km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,2s |
Prožnost 80-120km/h: | 22,6s |
Največja hitrost: | 198km/h (V.) |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 48,2m |
AM meja: | 40m |
-
Za slabih 6,4 milijona tolarjev dobite v pogonskem ustroju všite veliko varnosti in stabilnosti, ki je ne morete pričakovati od dvokolesno gnanih vozil. Žal je dvolitrski motor premalo poskočen, da bi predstavljal večji izziv zmogljivemu štirikolesnemu pogonu.