Subaru Legacy Station Wagon 2.0 EC

2. 3. 2006
Deli

Če smo odkriti, Subaruji nikoli niso veljali za mestne avtomobile. Najmanj polovica njihovih genov je ruralnih. In to si velja zapomniti.

Pazljivo, prosim - naj vas oblika ne zavede! Mestni videz tega avtomobila je varljiv. Da pred vami stoji štirikolesno gnani kombi, s katerim se lahko po mili volji preganjate po makadamskih poteh, se mnogim verjetno še sanja ne. Pa tudi, da je Legacy 2.0 edini med sebi podobnimi, ki poleg drugega v sebi skriva reduktor.

Se sprašujete, čemu, hudiča, bi ta dodatek lahko služil v tem avtu? Premagovanju brezpotjih zagotovo ne - že zato ne, ker avto ni dovolj oddaljen od tal - vam pa lahko priskoči na pomoč, ko je treba prepeljati težko prikolico. In to nekaterim očitno veliko pomeni. Pravzaprav mnogim, saj različice z dvokolesnim pogonom in brez reduktorja sploh ni.

Škoda! Na našem trgu bi takšen Legacy zagotovo našel svoj krog kupcev. Vozniku in potnikom namreč daje vtis, da gre za kakovosten in nadvse zdržljiv avto, ki zlepa ne bo podlegel. To pa je vrlina, ki v času, ko nekateri avtomobili ’crkujejo’ kot cerkvene miši, dobiva vedno večjo vrednost.

Toda za to je včasih treba malo potrpeti. Pa ne pri udobju. Všečna notranjost, kakovostni materiali in značilna japonsko bogata oprema bodo prepričali celo tiste z bolj prefinjenim okusom. Da je ponekod malo tesno in da vzdolžni pomik prednjih sedežev ni po godu velikih, je treba pripisati drugim stvarem. Na primer japonskemu poreklu. Ko govorimo o davku zaradi trpežnosti, je treba krivce iskati drugje.

Na primer v volanskem mehanizmu in menjalniku. Ta se v mrzlih zimskih jutrih tako močno upirata delu, da ju prepričata šele močni roki in odločni ukazi. In če do tega trenutka niste verjeli, da sedite v avtomobilu z ruralnimi geni, potem boste od zdaj naprej zagotovo. Legacy ni običajni kombi, ampak ’havy-duty’ kombi, in tega nikar ne pozabite!

O tem nas je pred nedavnim prepričeval tudi motor. Osnovni 2, 0-litrski agregat je še pred kratkim s svojimi 125 KM zmogel pokazati komaj kaj več od povprečnih zmogljivosti. S prihodom zadnje generacije Legacyjev so mu moč povečali na 140 ’konjev’, toda na daljših poteh včasih tudi to ni zadoščalo. Subarujevci so zato agregat ponovno vzeli v roke in iz njega naredili izdelek, na katerega so zdaj lahko upravičeno ponosni. 2, 0-litrski bokser z letnico 2006 zmore natanko 165 KM, to pa je, tudi ko govorimo o podobnih vrstno zasnovanih motorjih, veliko. Manj navdušujoč je navor (187 Nm), vendar mu štejemo v dobro, da ga doseže pri ugodnih 3.200 vrtljajih v minuti.

Če hočete iz motorja stisniti vse, kar zmore, ga je treba prisiliti v zgornje delovno območje. K sreči to ni delo, ki bi paralo srce. Bokser, ki leži v nosu tega Subaruja, se rad zavrti. In to vse do številke 7.500 (! ). Podobno rad pokaže tudi svojo moč, kar pomeni, da tovarniško obljubljeni podatki v celoti veljajo. In če vas lahko kaj zmoti pri vsem tem, je to le njegova poraba goriva. Manj kot enajst litrov in pol na sto prevoženih kilometrov vam verjetno ne bo uspelo porabiti.

Matevž Korošec

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Interservice d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.943,42 €
Cena testnega modela: 29.494,24 €
Moč: 121kW (165 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 204 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - bokser - bencinski - gibna prostornina 1994 cm3 - največja moč 121 kW (165 KM) pri 6800/min - največji navor 187 Nm pri 3200/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Pirelli 210 SnowSport M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 204 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,8 s - poraba goriva (ECE) 12,4/7,0/9,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1385 kg - dovoljena skupna masa 1935 kg.
Zunanje mere: dolžina 4720 mm - širina 1730 mm - višina 1470 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 64 l.
Prtljažnik: 459-1649 l
Naše meritve
T=-5 °C / p= 1025 mbar / rel. vl.: 41 % /Stanje km števca: 15996 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,5s ( 136km/h)
1000m z mesta: 30,3s ( 172km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,3s
Prožnost 80-120km/h: 18,8s
Največja hitrost: 215km/h (V.)
poraba na testu: 11,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 50,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • Z zadnjo generacijo Legacyja, ki je na cesto prišla pred poltretjim letom, so Subarujevi možje naredili velik korak naprej in avto skoraj povsem približali evropskemu okusu. Manjkal je le še zmogljiv motor, ki ga je dobil letos. To pa pomeni, da vas tako lahko zmotita le še nekoliko utesnjena notranjost (glede na razred!) in mehanika, ki se v mrzlih jutrih upira delu. Vas bo pa ta avto prepričal z uporabnostjo, kakovostjo in vzdržljivostjo.

Hvalimo in grajamo
mehanika
uporabnost
kakovost
zmogljiv motor
svojstvena zasnova
trd volan in menjalnik v mrzlih jutrih
poraba goriva
utesnjena notranjost (glede na najsodobnejše tekmece)
ni različice z dvokolesnim pogonom