Subaru Outback 2.5 AWD

18. 3. 2004
Deli

Subaruja preprosto ne moremo enačiti s preostalimi japonskimi znamkami. Končno je njegova filozofija v marsikaterem pogledu precej drugačna od drugih.

Pa pojdimo lepo po vrsti. Marsikdo, ki zasliši ime Subaru, to nemudoma poveže s štirikolesnim pogonom. S pogonom, ki je pri tej avtomobilski znamki na voljo skoraj v vseh modelih in ki so ga razvili skorajda do potankosti (AWD).

Če pogledamo naprej, najdemo še eno posebnost - bokserski motor. Motor, ki poganja le še športne avtomobile znamke Porsche. In če odpremo športne knjige, ugotovimo, da tudi v tem pogledu Subaru v ničemer ne zaostaja za najbolj zvenečimi. Vsaj v rallyu ne.

Po vsem tem bi lahko zaključili, da Subarujeva filozofija ne bi smela imeti večjih težav pri uveljavljanju na trgu. Končno je zelo podobna Audijevi, ki v zadnjem času žanje zavidljive uspehe. Pa vendar ni tako.

Po avtomobilih Subaru so vedno posegali predvsem tisti, ki so jih kupovali zaradi kakovosti in njihovih zmogljivosti, precej manj pa tisti, ki bi si z njimi hoteli dvigovati ugled. Razlog? Preveč robustna, premalo prefinjena in nasploh zadržana zunanja oblika, s pridihom konfekcijsko urejene notranjost.

Tega pa ne moremo več zapisati za novega Outbacka. Res je sicer, da ga z Audijem Allroadom ne moremo primerjati - čeprav sta oba narejena na osnovi svojih bolj civilnih bratov - ni ne tako opazen in ne prepoznaven. Ampak zdi se, da si tega pri Subaruju tudi ne želijo. Outbacka so namenili širšim množicam, kar dokazuje že s svojimi manjšimi zunanjimi merami, manj »nakičeno« zunanjostjo, prostorninsko manjšimi motorji in ne nazadnje z manj prefinjeno notranjostjo.

Toda to ne pomeni, da se boste v Outbacku slabše počutili. Nasprotno. Če prepustimo oceno zunanje oblike vam - mimogrede, večini v redakciji je všeč - vas novi Outback nedvomno preseneti v trenutku, ko prvič sedete vanj. Armaturna plošča je povsem nova, predvsem pa brez kančka suma o konfekcijskem izdelku. Materiali že na otip dokazujejo, da so izbrani previdno, lesketajoča sredinska konzola je le imitacija aluminija, toda to ni moteče.

Merilniki, osvetljeni v rdeče-beli barvi in podprti s tehnologijo Optitron, so dobro berljivi in ponoči pričarajo prijeten občutek. V enaki barvi pa so osvetljeni tudi zaslona tovarniško vgrajenega avdiosistema in klimatske naprave ter vsa preostala stikala. Ta si zaslužijo še eno pohvalo, in sicer najdete jih tam, kjer jih iščete.

Velik korak naprej so pri Subarju dosegli tudi pod poglavjem »ergonomija«. Če smo se še pri prejšnjem Outbacku pritoževali nad voznikovim delovnim prostorom, o čem podobnem zdaj ni govora. Pa čeprav je volanski obroč nastavljiv le po višini. Zaradi izdatno nastavljivega sedeža, pravšnjega odmika volanskega obroča, prestavne ročice in obvolanskih ročic morebitnih dodatnih funkcij nastavljanja sploh ne boste pogrešali.

Več problemov lahko povzroči prostor, v katerem bi se višji od 185 centimetrov počutili precej utesnjeno. Toda to je na drugi strani (beri za prednjima sedežema) velika prednost, saj je tam, glede na zunanje mere avtomobila, naravnost presenetljivo veliko prostora. Potnike zadaj utegnejo zmotiti druge stvari, na primer premalo bralnih lučk (na voljo je le na sredini) ali pa omejeno pomična stekla v vratih, saj se pogreznejo le do polovice. Toda to še ni tako moteče, če pomislimo, da dandanes med vožnjo avto hladi klimatska naprava in ne prepih vetra.

Zadovoljivo velik, nadvse lično urejen in predvsem zlahka povečljiv je tudi prtljažnik, ki mu lahko pripišemo le to zamero, da v ceni, ki končno ni tako nizka, ni vključena pregradna mreža (te ni niti na spisku dodatne opreme).

In kaj je novega v nosu? Da se v njem skriva bokserski agregat, smo razkrili že v uvodu, tistim, ki Subarujeve modele poznajo bolj podrobno, pa naj zaupamo še, da je tokrat to delo opravljal 2, 5-litrski motor. Štirivaljnik (morda bi kdo pričakoval, da je valjev šest) so lansko leto rahlo prenovili, kar pomeni, da ima še nekaj dodatne moči (11 KM) in malenkostno večji navor (3 Nm).

Ampak to še ne pomeni, da zdaj stopa ob bok Imprezi WRX. Motor navdušuje predvsem z uglajenostjo, k čemur pripomore tudi precejšen navor, ki ga doseže že pri 3600 vrtljajih v minuti. To pa pomeni, da sunkov, ki bi »lepili« na sedež, ne boste čutili, boste pa v vsakem trenutku lahko ugotovili, da mu moči ne primanjkuje. Za športen vtis v Outbacku poskrbijo tudi vrata brez okenskih okvirjev, trikrak športen volanski obroč, natančen menjalnik s primerno kratkimi gibi (ki se v hladnih jutrih nekoliko upira), stalni štirikolesni pogon in zvok motorja.

Pri tem pa ne smemo pozabiti še na reduktor. Ta namreč ni namenjen premagovanju neprehodnih terenov, ampak živahnosti, ki jo od tega avta pričakujemo, ko se znajde na strmih klancih ali pa s prikolico, pripeto na kljuki. In prav to so tiste stvari, po katerih se Subaru loči od preostalih japonskih znamk in zaradi katerih ga ne gre enačiti z njimi.

Dokazovanje tega mu (vsaj pri nas) ni šlo vedno najbolje od rok. Kaj resnično ponuja Subaru, vedo navadno povedati predvsem tisti, ki so ga nekoč že imeli. Upamo pa lahko, da bodo zdaj, ko so »Subarujevci« končno osvojili potrebno lekcijo o dekoriranju izdelka, znali o tem spregovoriti tudi drugi.

Matevž Korošec

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Interservice d.o.o.
Cena osnovnega modela: 31.522,28 €
Cena testnega modela: 31.522,28 €
Moč: 121kW (165 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 198 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 2457 cm3 - največja moč 121 kW (165 KM) pri 5600/min - največji navor 226 Nm pri 4400/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - reduktor - gume 215/60 R 16 H (Michelin Pilot Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 198 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,8 s - poraba goriva (ECE) 11,6/6,7/8,5 l/100 km.
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, vzdolžni vodili, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni - rajdni krog 11,6 m - posoda za gorivo 64 l.
Mase: prazno vozilo 1430 kg - dovoljena skupna masa 1960 kg.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1001 mbar / rel. vl. = 46 % / Stanje kilometrskega števca: 4580 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,8s ( 132km/h)
1000m z mesta: 31,1s ( 166km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,3 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 16,7 (V.)s
Največja hitrost: 198km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,6l/100km
Najvišja poraba: 14,7l/100km
poraba na testu: 11,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 48,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (340/420)
  • Subaru preprosto ni obieajna japonska znamka avtomobilov in to dokazuje tudi Outback. Pa ne zgolj s ceno, ampak predvsem z zmogljivostmi.

  • Zunanjost (14/15)

    Ni idealen, je pa treba priznati, da so Subarujevi oblikovalci ubrali pravo pot.

  • Notranjost (125/140)

    Prostorna, uporabna in evropskemu okusu približana notranjost navduši.

  • Motor, menjalnik (33 /40)

    Nieesar inovativnega, zato pa dodobra preverjena in preizkušena tehnologija.

  • Vozne lastnosti (70 /95)

    Konstrukcijske rešitve pogona in nizko težišče motorja precej pripomorejo k dobri legi.

  • Zmogljivost (27/35)

    Zmogljivosti niso športne, so pa nadvse spodobne.

  • Varnost (30/45)

    Ima vse, kar lahko pričakujete v sodobnih avtomobilih.

  • Gospodarnost

    Cena in poraba nista majhni, mu pa ime zagotavlja trdno vrednost tudi po nekaj letih.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
oblikovno privlačnejša zunanjost
ergonomija voznikovega delovnega okolja
privlačna notranjost (merilniki, materiali, osvetlitev ponoči)
zlahka povečljiv prtljažnik
mehanika
štirikolesni pogon
reduktor
ni pregradne mreže v prtljažniku
omejen pomik stekel v zadnjih vratih
premalo lučk, predvsem bralnih
upirajoč se menjalnik v hladnih jutrih