Kratki test: Subaru XV 2.0D Unlimited

22. 10. 2017 | Matija Janežič
Deli

Subaru je na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil drugo generacijo svojega križanca s preprostim imenom XV, mi pa smo približno v tistem času vozili njegovega predhodnika. Na ceste je zapeljal leta 2012, lansko pomlad pa so mu namenili osvežitev.

Oblikovne novosti niso bile ravno izrazite, kar sploh ni slabo, saj Subaru XV – osvežen ali ne – s svojo obliko, kot se za to japonsko znamko spodobi, precej izstopa iz sivine. Tudi notranjost je doživela nekaj kozmetičnih izboljšav in novi info-zabavnostni sistem, sicer pa je ostalo vse bolj ali manj enako. To pomeni kljub povečani višini avtomobila razmeroma nizko in trdo, a dovolj udobno sedenje ter zaradi večje oddaljenosti dna od tal olajšano vstopanje v avtomobil. Veliko prostora je tudi na zadnji klopi, razredno povprečni prtljažnik pa se po povečanju z zlaganjem zadnje klopi lahko pohvali z uporabno ravnim dnom.

Subaru XV kljub večji oddaljenosti dna od tal in simetričnemu štirikolesnemu pogonu ni pravi terenec in je bolj namenjen mestu ter tlakovanim cestam, kjer se zaradi nizkega težišča, ki je posledica bokserskega motorja in simetričnega štirikolesnega pogona, pokaže z zelo uravnoteženimi voznimi lastnostmi. A kot pravi njegov slogan 'The Urban Explorer', se z njim kljub temu lahko brez skrbi podate tudi na manj urejene makadame, kjer poleg učinkovitega štirikolesnega pogona pride do izraza šeststopenjski ročni menjalnik s precej kratko prvo in drugo prestavo. To je v bistvu tudi vsa 'terenska' pomoč, ki so jo pri tem modelu ponudili vozniku, a če se z njim ne boste podali na prava brezpotja, bo ta dovolj.

O pravem Subaruju ne moremo pisati brez omembe bokserskega motorja, ki je bil v tem primeru dvolitrski turbodizelski štirivaljnik. Deluje zelo uglajeno, njegov zvok ni premočan in se na trenutke celo približa zvoku bencinskega bokserja, poskrbi pa tudi za precej živahno vožnjo, kjer pride do izraza predvsem navor 250 njutonmetrov, ki ga razvije že pri 1.500 vrtljajih na minuto. Tudi poraba goriva je razmeroma ugodna, saj je na testu porabil 6,8, na normnem krogu pa celo 5,4 litra dizla na sto kilometrov.

Subaru XV je torej lahko povsem praktičen in privlačen sopotnik na vsakdanjih poteh, a seveda precej pod pogojem, da so vam Subaruji pač všeč, saj tudi v svojem razredu ostaja precejšnji posebnež.

besedilo: Matija Janežič · foto: Uroš Modlic

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 33.020 €
Cena testnega modela: 33.600 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – bokserski – turbodizelski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 108 kW (147 KM) pri 3.600/min – največji navor 350 Nm pri 1.600–2.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 17 V (Bridgestone Blizzak LM-32).
Zmogljivost: največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 141 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.445 kg – dovoljena skupna masa 1.960 kg
Zunanje mere: dolžina 4.450 mm – širina 1.780 mm – višina 1.570 mm – medosna razdalja 2.635 mm – prtljažnik 380–1.250 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 12 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / stanje kilometrskega števca: 11.493 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,8s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,0/12,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,4/11,8s (V./VI.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena
  • Subaru XV ima štirikolesni pogon, posebnih pripomočkov za terensko vožnjo pa ne, zato je kljub terenski naravi namenjen predvsem vožnji po urejenih podlagah.

Hvalimo in grajamo
udobje in prilagodljivost
motor in poraba goriva
vozne lastnosti
oblika ni prav vsem všeč
piš vetra okrog karoserije
trdo sedenje