Supertest Toyota Yaris 1.3 VVT-i Luna

Verjetno motorshowa v italijanski Bologni ni treba posebej predstavljati, saj ima že vrsto let dolgo tradicijo in (med drugim) predstavlja neuradni zaključek rally sezone za svetovno prvenstvo.

Prenesi PDF testa
8. 1. 2004

Pred leti zaljubljen v bencinske hlape, ki so opojno očarali mojo mladost ter me zasvojili s hrepenenjem po vsem, kar ima štiri kolesa in močno ropota, sem bil redni obiskovalec motorshowa v Bologni. No, čas in okolje sta me nekako spravila na realna tla, tako da sem nekaj sezon izpustil. Ampak pravilo še vedno drži: enkrat zasvojen, nikoli ozdravljen.

Zamikalo me je, da bi si ta spektakularni šov ponovno ogledal. Beseda da dejanje in že smo tu, z Yarisom drvim proti Bologni. Zakaj pa ne? Saj sploh ni tako daleč. Ves čas se peljem po avtomobilski cesti in tako potrebujem le 3 do 4 ure za teh slabih 400 km. Na italijanskih avtocestah vseskozi opozarjajo napisi za meglo in čeprav so Yarisove luči izredno dobre, utegne biti megla smrtno nevarna, če je ne jemljete skrajno resno.

Utrujenim očem pomaga počitek na bližnji bencinski črpalki. Vendar megla še vedno ostaja, zato je treba nadaljevati z vso previdnostjo. Tudi italijanski prometni zakon se spreminja. Večkrat opazim napise, ki me spomnijo, da ima ta ali oni prekršek vrednost 5 ali 10 kazenskih točk. Še največ je tistih o uporabi telefona med vožnjo. Ko se približam Bologni in je čas za izvoz, se promet nenadoma tako zgosti, da nastajajo mirujoče kolone.

Očitno je le eno: prispeli smo! Med 80.000-glavo množico, ki si želi spodobno parkirati, je pač treba biti potrpežljiv in ohranjati mirno kri. Vsi bomo prišli na vrsto. Spektakel je ob ponovnem pogledu na rally poligon in ob zvoku pravih WRC-dirkalnikov enostavno nepopisen. Priporočam vsakomur! Sicer pa je italijanska kava še vedno najboljša daleč naokrog.

Se spomnite lanskega prvega snega? Okoli 20. oktobra? Pri Avto magazinu smo si petkov večer zapomnili. Kombinacija malenkosti snega na cesti, letnih gum in preveč sunkovitega dela z volanom (ko je s tovornjaka pred supertestnim Yarisom odletela velika snežna plošča) je povzročila nekajtedensko prekinitev supertesta. Yaris jo je ob ne prav nežnem stiku z varovalno ograjo ob avtocesti kar dobro skupil, kljub temu pa potniki niso staknili niti praske.

Seznam popravil je bil dolg: od hladilnika (33 tisočakov brez DDV) do prednje vezne stene (31 tisoč), od levega blatnika in prednjega odbijača (13 in 19 tisoč) do zadnjega levega boka in zadnjega odbijača (18 in 20 tisoč), od luči (25 tisoč) do hladilnika klimatske naprave (najdražji del, slabih 60 tisočakov). Pa seveda še vse drugo, kar gre ob takem bližnjem srečanju z varovalno ograjo po gobe. Skratka: na računu se je nabralo za slabih 600 tisočakov delov.

Pozitivna stran: Yaris je bil popravljen hitro in ne na prvi ne na drugi pogled mu ni videti, da se mu je karkoli zgodilo. Na servisu so delo opravili odlično.

Vse skupaj pa je le še en dokaz, da so zimske gume najcenejša naložba. Yaris je sedaj seveda obut vanje - pravzaprav je bil že v času trčenja »naročen« pri vulkanizerju. Zmanjkal je le en konec tedna . .

Peter Kavčič

Foto Peter Kavčič