Supertest: Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline

8. 6. 2006 | Aljoša Mrak
Deli

Če oblikovalec avtomobila reče, da mu je kombijevska različica še posebej všeč, potem mu moramo verjeti. In če ob tem govori slovensko, mu še raje prisluhnemo. Naš Robert Lešnik je namreč ’krivec’ za obliko novega Passata, in Variant mu je še posebej pri srcu!

Po Golfu, ki smo ga le težkega srca vrnili, smo v našo garažo pripeljali novega Passata. Nato pa nas je prešinilo: hudiča, saj smo v bistvu naredili zelo dobro zamenjavo! Novi Passat je v naši službeni garaži, spoliran in še brez karoserijskih ’bušk’, zablestel v vsej svoji veličini. Je namreč velik, s kombijevskim zadkom, elegantno temno moder, odet v usnje in les ter oborožen s sodobnim dvolitrskim motorjem TDI. Pripravljen za 100 tisoč garaških kilometrov.

Ko berete te vrstice, je v redakciji že zelo domač, in ni ga člana našega kolektiva, ki ne bi imel nujnega opravka z njim na drugem koncu sveta. Po možnosti v kakšnem mondenem letovišču, kjer je plavanje osnovna dejavnost . . Šalo na stran, Passat je prve (’uvajajoče’) korake žal naredil na službeni poti v Ženevo, nato pa že večkrat zapeljal na nemške avtobane, italijanske avtostrade in hrvaške avtopute. Če bomo nadaljevali tako, kot smo začeli, bo naš Vetrič opravil razdaljo, ki jo povprečen Slovenec naredi v štirih do petih letih, le v enem letu!

Dejstvo, da ključev ni nikoli v redakciji, je vedno dobro znamenje. To lahko pripišemo predvsem skrbno izbrani opremi. Le pogled v notranjost in tribarvna armaturna plošča (zgoraj temna, spodaj svetlo oker, vmes pa dodatki lesa, ki je s cenenim videzom dvignil še največ prahu v uredništvu) skriva radio z možnostjo poslušanja cedejev, dvokanalno samodejno klimatsko napravo, predvsem pa bo v dolgem vročem poletju še kako prav prišel hlajen zaprt predalnik pred sovoznikom.

Takoj navdušijo sedeži: videti so zelo športno, so pa bolj potovalno udobni. Voznikov je električno nastavljiv, razen vzdolžne namestitve, ki zahteva ’klasično’ namestitev. Seveda smo veseli izdatne sedalne površine (podobno kot pri Golfu), nastavitve v ledvenem delu, predvsem pa kombinacije usnja in alkantare, ki je (verjetno) najboljša. Dobro je videti, je luksuzna, poleg tega v dinamičneje odpeljanih ovinkih ne drsi.

Pa še pozimi bomo lahko zadnjice pošteno segreli, saj ima dodatno gretje . . Naš supertestni Passat ima še električno podprto ročno zavoro (čeprav je naš šef že tekel za avtom, saj ni dovolj, da gumb le na hitro pritisnete, ampak si morate vzeti čas, temeljito pritisniti in preveriti, ali je ta tehnična novost razumela vaš namen, sicer vas lahko neprijetno preseneti), izklopljiv ESP (jupiii, komaj čakamo prvi sneg), električno podprte šipe in vzvratni ogledali, tempomat (zlata vredno na dolgih potovanjih po avtocestah), trikraki volanski obroč z upravljalniki za radio in sprehajanje po menijih, ABS, štiri varnostne blazine in bočni zavesi . .

Upajmo, da teh zadnjih varnostnih pripomočkov ne bomo potrebovali, čeprav statistika pravi, da smo po Toyoti Corolli Verso in Volkswagnu Golfu (ki sta preživela skoraj brez nesreč) verjetno že porabili vse ase v rokavih. No, da se supertest ni začel najbolje, je poskrbel oster del avtomobila na cestišču (slabo pospravljanje po nesreči? ), ki je med vožnjo po mokri avtocesti in ob slabši vidljivosti poskrbel za luknjo v zimski gumi, zato je moral naš Matevž na prvem bencinskem servisu pošteno pljuniti v roke in (prvič) uporabiti nadomestno. Ker je ’rezerva’ enako velika kot preostale štiri gume, je pot lahko nadaljeval, sicer bi moral v tistem slabem vremenu iskati še vulkanizerja.

Zanimiva je primerjava z Golfom, saj ima Passat popolnoma enak motor. Če smo v Golfu ugotavljali, da je 140-konjski turbodizel (neposreden vbrizg, sistem črpalka-šoba, turbopuhalo, hladilnik polnilnega zraka) celo športen, je v Passatu malce anemičen. Krivec za to je seveda masa, saj ima Passat Variant kar 335 kilogramov več kot Golf (govorimo seveda o masi praznega avtomobila), zato je tudi pospešek manjši za slabo sekundo in na las podobna končna hitrost.

Razočarani? Sploh ne, Passat je vseeno zelo prijeten v vožnji, s pravim voznikom tudi hiter (čeprav se na ovinkih velika masa čuti, predvsem pa dejstvo, da za seboj peljete prostornino polovice dnevne sobe), na dolgih razdaljah pa vselej razvajajoč, ko govorimo o porabi. No, da ne bo pomote, dvolitrski turbodizelski motor porabi malo plinskega olja, precej bolj žejen pa je pri motornem olju, kar smo opazili že pri Golfu. Zato velja biti pazljiv in pred vsako daljšo potjo preveriti količino olja v motorju.

Motor je nad 2.000 vrtljaji (ko zadiha turbopuhalo) odličen, v nižjih prestavah te vselej prilepi na sedež in desnica mora biti hitra, da se čim hitreje sprehodi skozi šest zobnikov menjalniškega vrveža in tako sledi poskočnežu. Motorju malce zamerimo le hrupnost (predvsem zjutraj, ko zbujaš sosede), že omenjeno porabo olja in delovanje pod 2.000 vrtljaji, ko je skoraj klinično mrtev, menjalniku pa le to, da ni dober samodejni z možnostjo ročnega pretikanja, recimo, da ni odličen DSG. Smo že zahtevni, kajne?

Lešnik je na predstavitvi limuzinske različice dejal, da je avtomobil sicer lep, vendar naj raje počakamo na Varianta, ki pa da je res posrečen. No, po prvih kilometrih z našim (hja, je že naš! ) supertestnikom mu lahko le pritrdimo. Splačalo se je počakati.

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 30.132,70 €
Cena testnega modela: 33.158,07 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 206 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, mobilna garancija.
Menjava olja vsakih glede na servisni računalnik km
Servisni pregled na glede na servisni računalnik km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 113,71 €
Gorivo: 8.530,50 €
Gume (1) 1.453,85 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 14.187,95 €
Obvezno zavarovanje: 1.462,19 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.422,80 €
Skupaj 28.566,10 € (strošek na km: 0,29 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 81,0 × 95,5 mm - gibna prostornina 1968 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s - specifična moč 52,3 kW/l (71,2 KM/l) - največji navor 320 Nm pri 1750-2500/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu črpalka-šoba - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,770; II. 2,090; III. 1,320; IV.0,980; V. 0,780; VI. 0,650; vzvratna 3,640 - diferencial 3,450 - platišča 7J × 16 - gume 215/55 R 16 H, kotalni obseg 1,94 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 51,9 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 206 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,1 s - poraba goriva (ECE) 7,9/4,0/5,9 l/100 km
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, prečni vodili, poševni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni, elektromehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo levo ob volanskem drogu) - volan z zobato letvijo, servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1510 kg - dovoljena skupna masa 2140 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1800 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1820 mm - kolotek spredaj 1552 mm - zadaj 1551 mm - rajdni krog 11,4 m.
Notranje mere: širina spredaj 1460 mm, zadaj 1510 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 500 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T=0 °C / p= 1030 mbar / rel. vl.: 89 % / Gume: Dunlop SP WinterSport 3D M+S / Stanje km števca: 2840 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,2s ( 131km/h)
1000m z mesta: 31,5s ( 165km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/12,0s
Prožnost 80-120km/h: 9,9/12,8s
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 6,7l/100km
Najvišja poraba: 10,1l/100km
poraba na testu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 77,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 46,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (345/420)
  • 140 turbodizelskih konjičkov in šeststopenjski menjalnik, velik prtljažnik in bogata oprema. Več kot bi si povprečen voznik lahko sploh zaželel, čeprav Passat še zdaleč ni popoln. Še sreča …

  • Zunanjost (14/15)

    Ni kaj, mogoče je nekaterim res lepša limuzina, a večina prisega na lepo zaključen Variant.

  • Notranjost (124/140)

    Dobre ocene za prostornost, položaj za volanom in velik prtljažnik, manj pa za uravnavanje temperature na zadnjih sedežih.

  • Motor, menjalnik (37 /40)

    Dober kompromis, le dlakocepski vozniki bodo hoteli več moči in menjalnik DSG.

  • Vozne lastnosti (82 /95)

    Čeprav ima Passat v osnovi dobro lego na cesti, je v dinamičneje odpeljanih ovinkih vseeno čutiti, da vozite za seboj veliko prostora. Zato je Variant tudi malce bolj občutljiv na bočni veter.

  • Zmogljivost (20/35)

    Nikoli ne boste prvi v koloni - beri: da bi s počasno vožnjo delali gnečo, seveda.

  • Varnost (34/45)

    Veliko sistemov aktivne in pasivne varnosti, malce slabši rezultat na meritvah smo zabeležili le ob zaviranju na zimskih gumah.

  • Gospodarnost

    Skromna poraba goriva, malce višja nakupna cena novega avtomobila, a tudi več denarja pri prodaji rabljenega.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
videz
bogata oprema
motor na 2.000 vrtljaji
sedeži (izdatna nastavitev ledvenega dela)
šeststopenjski ročni menjalnik
ogromen in lepo obdelan prtljažnik
dolg gib stopalke za sklopko
motor pod 2.000 vrtljaji
glasnost motorja (prdvsem, ko je mrzel)
poraba motornega olja
slabše hlajenje oziroma zračenje notranjosti, predvsem na zadnji klopi
les na armaturni plošči