Suzuki Alto 1.0 Comfort

Slovencem majhni avtomobili ne dišijo. Tudi Suzukijev Alto jih najbrž ne bo prepričal, da je to predsodek.

Suzuki Alto 1.0 Comfort (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
27. 1. 2012

Alto je star že 30 let

Suzuki Alto je ime modela z enim najdaljših izročil, ki jih avtomobilske znamke še uporabljajo. Suzuki je ime Alto namreč prvič uporabil že leta 1981 za avtomobil s tremi ali petimi vrati, motorjem, postavljenim prečno spredaj, trivaljnikom z 800 'kubiki' in 40 'konji'.

Pravzaprav je skoraj vse ostalo tako že tri desetletja, Alto pa je tudi po osmih milijonih izdelanih primerkov še vedno pomembno Suzukijevo orodje za osvajanje tržnih deležev. No, ne pri nas, in tudi sicer v Evropi z Altom Suzuki nikoli ni prepričal veliko kupcev. Seveda pa se starejši še spomnijo indijskega Marutija 800, ki si je pridobil tudi nekaj zadovoljnih kupcev pri nas (in v tedanji skupni državi), kamor so Indijci kot skupni prijatelji iz neuvrščenega sveta lahko pošiljali svoje licenčne izdelke.

Maruti je kasneje povsem prešel v Suzukijevo last, za razvoj indijske motorizacije pa je bil najbolj pomemben prav Alto, saj so ga najbolj množično kupovali. No, tudi sedanji rod Alta, ki ga je Suzuki začel izdelovati pred dvema letoma, izdelujejo v Indiji.

Majhne zunanje mere, majhno srce

Nad avtomobili manjših mer se ne navdušuje veliko Slovencev. To velja tudi za Alta, ki ima sicer vse tisto, kar imajo tudi večji – dovolj zmogljiv motor, štiri bočna vrata in dovolj velika prtljažna vrata. Je tudi zgolj 3,5 metra dolg in neverjetno okreten za mestno vožnjo ter priročen za parkiranje tudi na takšne prostore, kamor si z večjim avtomobilom lahko le želimo.

Že omenjeni dovolj zmogljiv motor ima sicer le tri valje in nekaj manj kot litrsko delovno prostornino, a se zdi s 50 kW dovolj močan, da z nekaj manj kot tono težkim Altom povsem enakovredno sodelujemo v skoraj vseh prometnih tokovih. Lahko celo zapišemo, da je mogoče voziti hitreje, kot bi to sklepali po logiki 'majhnega avta'.

Tudi lega na cesti se zdi povsem solidna, čeprav lahko pri tem tudi lepo obujamo spomine na stare čase avtomobilov brez elektronskih pomagal (omejevalnikov). Kratka medosna razdalja seveda ne dovoljuje zelo velikih hitrosti v ovinkih, zadek vam lahko kaj hitro precej nenadzorovano pobegne, je pa res, da tudi s pritiskom na stopalko za plin ne morete ustvariti čudežev. A to je pripomba le za tiste, ki bi tega majhnega Alta radi strpali med dirkalne posebneže.

Za to zagotovo ni narejen, pa čeprav Suzuki slovi po dobrih motorjih (bolj za dvokolesnike). Res pa je, da mu vrtenje nič ne škodi, tudi v višje vrtljaje ne, skoraj ves čas delovanja pa vas spremlja značilen zvok vseh trivaljnikov. Ta je v začetku morda celo moteč, a le zato, ker je pač drugačen kot pri večini zdaj običajnih avtov. Morebiti se bomo v prihodnosti nanj spet navadili, saj vrsta evropskih avtomobilskih izdelovalcev že napoveduje nove trivaljnike kot posledico 'downsizinga'!

Uporabnost pred očem všečno obliko

Pri tako majhnih avtomobilih doslej nismo bili ravno navajeni, da bi se oblikovalci trudili ustvariti ekstravagantno obliko. Do pojava novega Chevroletovega Sparka, seveda. Korejski Američani pa so segli v čarobno škatlo in (resda s 14 cm večjo dolžino kot Alto) izdelali zanimivega in drugačnega malčka. Takšnega videza Alto ne doseže, a ima vsaj glede podobno oblikovanih luči zdaj zagotovo sodobnejši videz.

Alto je pač predvsem uporabno zasnovan, s kolesi kar se da na skrajnih koncih karoserije in s parom bočnih vrat. Zadnja niso zgolj navidezna, velikost je pravšnja, da se tudi večji potniki kolikor toliko brez težav posedejo na zadnjo klop. Za krajše vožnje bo tam dovolj prostora, na daljših bodo zdržali le manjši potniki, za otroke pa je poskrbljeno s pritrdilnimi točkami Isofix. Voznik in sopotnik spredaj imata razmeroma dovolj prostora, zgledno velika in udobna pa sta prednja sedeža, tako da imajo tudi večji potniki dovolj stegenske opore.

Upravljanje ne dela težav, volanskega obroča sicer ne moremo prilagoditi vzdolžno, a ga s prilagajanjem po višini še lahko prilagodimo potrebam različnih vozniških velikosti. Tudi običajno upravljanje ne preveč na gosto posejanih gumbov zadovolji. Manj pa je voznik navdušen nad gibom in natančnostjo menjalniške ročice. Ta se je med našim preizkusom sploh 'sfižila', saj je z nosilcev padla ena od poteznih žic, ki gibe ročice prenaša k menjalniku. Zadevo so sicer na Suzukijevem servisu hitro popravili, a v naglici pozabili primerno pritrditi tudi pokrov iz umetnega usnja na sredinski grbini.

CD - kaj je že to?

Suzuki Alto je postregel z radiem s predvajalnikom CD, a kakovost zvoka vgrajenih zvočnikov in velik hrup v notranjosti avtomobila niti v sanjah ne spodbudita, da bi poslušali kakšno kakovostnejšo glasbo. Podobno je še z nekaterimi dodatki, ki jih sicer v Altu najdemo, a so pač primerni ravni majhnega avtomobila. Na primer: spredaj stekli pomikamo električno, zadaj pa ju lahko odpremo samo navzven za nekaj širšo režo. Podobno je seveda tudi s prtljažnikom. Za osnovne potrebe zadostuje, tudi zadnjo klop (enotno) je mogoče preklopiti in prtljažnik povečati. Seveda je celotna zmogljivost za prevoz prtljage na ravni, ki jo dovoljujejo mere tako majhnega avtomobila.

Vožnja z Altom nas povrne v čas pred nekaj desetletji (zagon motorja s pritisnjenim plinom, na primer, ali odklepanje in dviganje zadnjih prtljažnih vrat zgolj s ključem). A je hkrati tudi dokaz, da bi bil za osnovne potrebe tudi takšen avto povsem primeren. Seveda za pravo ceno.

Namesto sklepa: Suzuki z Altom še ni rekel zadnje besede, a nad njim se najbrž navdušujejo manj razvajeni, oprostite – 'manj razviti'.

bese­di­lo: Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič

Suzuki Alto 1.0 Comfort

Osnovni podatki

Prodaja: Suzuki Odar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 7990 €
Cena testnega modela: 8990 €
Moč: 50kW (68 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,3 s
Največja hitrost: 155 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,8l/100km
Garancija: 3 leta splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje
Sistematični pregled na 15000 km

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 1294 €
Gorivo: 7494 €
Gume (1) 890 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 2814 €
Obvezno zavarovanje: 1720 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1425 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 15637 € (strošek na km: 0,16 €)

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73 × 79,4 mm – gibna prostornina 996 cm³ – kompresija 11,1 : 1 – največja moč 50 kW (68 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,9 m/s – specifična moč 50,2 kW/l (68,3 KM/l) – največji navor 90 Nm pri 3.400/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,45; II. 1,90; III. 1,28; IV. 0,97; V. 0,81; – diferencial 3,65 – platišča 4,5 J × 14 – gume 155/65 R 14, kotalni obseg 1,68 m
Zmogljivost: največja hitrost 155 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,0 s – poraba goriva (ECE) 5,5/3,8/4,4 l/100 km, izpust CO2 103 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 3,25 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 930 kg – dovoljena skupna masa 1.250 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka
Zunanje mere: širina vozila 1.630 mm – kolotek spredaj 1.405 mm – zadaj 1.400 mm – rajdni krog 9 m
Notranje mere: širina spredaj 1.350 mm, zadaj 1.320 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 35 l
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 4 sedeži: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × nahrbtnik (20 l)
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – pritrdišča ISOFIX – ABS – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini nastavljiv volanski obroč – deljiva zadnja klop

Naše meritve

T = 1°C / p = 991 mbar / rel. vl. = 58 % / Gume: Toyo Vario V2+ M+S 155/65/R 14 T / stanje kilometrskega števca: 4.330 km
Pospešek 0-100km: 15,3s
402m z mesta: 19,9s ( 112km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,8s (4)
Prožnost 80-120km/h: 27,4s (5)
Največja hitrost: 155km/h (5)
Najmanjša poraba: 5,1l/100km
Najvišja poraba: 7l/100km
poraba na testu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 78,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 47,2m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (230/420)
  • Suzuki Alto je pač majhen, in če bi imel malo nižjo ceno, bi bil zagotovo dober nakup. Tako pa se mora meriti z nekaterimi večjimi, ki se ponujajo za enako ceno, tako da kakšnih večjih možnosti Alto pri nas nima.

  • Zunanjost (10/15)

    Suzuki se videzu avtomobilov ne posveča, zato tudi Alto ni ugleden – je pač namenjen čim več okusom.

  • Notranjost (67/140)

    Pravzaprav notranjost povsem zadostuje osnovnim potrebam in v ničemer ne izstopa. A tudi omembe vrednih prednosti nima.

  • Motor, menjalnik (47 /40)

    Tudi tu več kot o povprečju ne moremo govoriti.

  • Vozne lastnosti (43 /95)

    Doseganje največje hitrosti ni namen Alta, pospešek za mestno vožnjo pa zadostuje.

  • Zmogljivost (12/35)

    Doseganje največje hitrosti ni namen Alta, pospešek za mestno vožnjo pa zadostuje.

  • Varnost (13/45)

    Le štiri varnostne blazine in zgolj tri zvezdice z EuroNCAP (2009).

  • Gospodarnost (38/50)

    Skromno jamstvo, zgledna poraba goriva, vprašljiva cena pri prodaji rabljenega avtomobila.

AM ocena: 2/5
Užitek v vožnji: 1/5
Hvalimo in grajamo
solidni materiali v notranjosti
dovolj prostoren tudi za potnike zadaj (glede na velikost avtomobila)
primerno število odlagalnih prostorov
zadovoljiva lega na cesti
odziven motor
prostornost spredaj
pet vrat
odpiranje vrat prtljažnika
ročna nastavitev zunanjih vzvratnih ogledal
klimatska naprava v paketu Comfort
enotna zadnja klop
registracija zgolj za štiri potnike
precej hrupa v notranjosti

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri