Test: Suzuki Baleno 1.2 VVT Deluxe

11. 8. 2017 | Aljoša Mrak
Deli

O Balenu sem pisal med decembrskimi prazniki, ko sem pričakoval obiske starejših prijateljev in starih staršev. In ne bi bil presenečen, če bi se k nam pripeljali prav s tem avtomobilom in bili z njim povsem zadovoljni.

Zahtevnejši novinarji Avto magazina bi z usti, polnimi potice, povedali kakšno pikro o tem avtomobilu, ki je imel v prometnem dovoljenju kot državo proizvajalko zapisano kar Indijo, po drugi strani pa bi moral sorodnike med srkanjem omamnega čaja (saj nisem napisal kuhanega vina, kajne?) poslušati o prednostih Balena. Najbrž bi imeli vsi prav.

Novi Baleno nima samo bolj zanimive oblike karoserijskih oblin, kar so po angleško poimenovali Liquid Flow, in je zato najbolj izpoveden prav na fotografijah, temveč se lahko pohvali tudi s sodobnejšo platformo. Zaradi modernejše tehnične konstrukcije je masa tega avtomobila manjša za kar 15 odstotkov, čeprav se v isti sapi pohvalijo, da je za kar 10 odstotkov bolj tog. Mogoče smo od lege na cesti pričakovali malce več, saj je zaradi mehkejšega podvozja in ekoloških gum vožnja po mrzlih okoliških ovinkih zahtevala nekaj več pozornosti, vendar smo bili navdušeni nad natančnim in mehkim menjalnikov. Resda je 1,2-litrski motor, ki zagotavlja zmernih 66 kilovatov, povezan z zgolj petstopenjskim ročnim menjalnikom, kar pomeni malce preglasnih 3.400 vrtljajev pri avtocestnih hitrostnih omejitvah, vendar lahko mirno povemo, da je mehanika dobra. Stopalke so natančne, menjalnik pa kliče po prijetnem delu desnice, kar je pri umirjenih Suzukijih vedno pogostejša lastnost.

Zanimivo, kljub manjši zunanji dimenziji je presenetljivo veliko prostora na zadnjih sedežih pa tudi prtljažnik, ki se bohoti s 355 litri, je primerno velik. Zato zgolj petstopenjskemu menjalniku navkljub poraba goriva v mrazu ni bila razočaranje, saj smo z večinoma mestno vožnjo med testom porabili okoli 6,4 litra, na normnem krogu pa namerili kar 5,2 litra. No, do tega rezultata smo prišli po kratkem preračunavanju na bencinski črpalki, saj je potovalni računalnik pokazal še bolj optimistične številke, porabo manj kot pet litrov na 100 prevoženih kilometrov, vendar klasičnemu računanju vseeno bolj zaupamo. Verjamemo pa, da so kljub višji kompresiji v motorju (naslednik Swiftovega motorja enake prostornine!) porabo ukrotili predvsem po zaslugi majhne mase. Le pokukajte v naše tehnične podatke!

Čeprav smo v našem testnem avtomobilu našteli še več zanimive opreme, beri 16-palčna aluminijska platišča, ksenonske žaromete, dodatno gretje sprednjih sedežev, pametni ključ, za dotik občutljivi sedempalčni osrednji zaslon, navigacijo, povezljivost s pametnim telefonom Apple CarPlay in MirrorLink, aktivni tempomat in, lahko bi rekli po nemško urejeno, pritrdišče Isofix, smo kdaj tudi zavihali nos. Material v notranjosti ni več v ponos sodobnemu avtomobilu, pametni ključ ukazuje samo vstopu oziroma izstopu potnikov ter zagonu motorja, ne pa tudi prtljažniku, pogrešali smo osvetljen zaprti predalnik pred sovoznikom. Dve zelo staromodni palični stikali, ki štrlita sredi instrumentne plošče, nista ravno ponos pa tudi usnjen volanski obroč ima dodatna stikala pod prečkama, kar ni moderno niti pregledno ali uporabno. Toda vse zadeve delajo in z nekaj vaje vedno manj motijo.

Suzukiju Balenu lahko marsikaj očitamo, vendar tudi veliko pohvalimo. Ko smo se s prijatelji in sorodniki poslavljali, smo seveda znova pokomentirali avtomobil, ki je poln V-oblik: poglejte samo masko ali sredinsko konzolo! Ali to pomeni victory oziroma po naše zmaga, ne vemo, so pa moji starejši obiskovalci takoj povedali, da sploh ni slab. Res je, mogoče bi ga za drugi družinski avtomobil lahko imeli tudi mi. Hm, počakajte malo, je bil čajček preveč močan ali smo mi že tako stari? Nič od tega, res ti sčasoma priraste k srcu.

besedilo: Aljoša Mrak · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Magyar Suzuki Corporation ltd. Slovenia
Cena osnovnega modela: 14.098 €
Cena testnega modela: 14.398 €
Moč: 66kW (88 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,0 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Garancija: 3 leta splošne garancije, 12 let jamstva na prerjavenje, 12 mesecev jamstva za originalno opremo.
Servisni pregled na Na 15.000 km ali enkrat na leto.
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 771 €
Gorivo: 6.770 €
Gume (1) 854 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 4.932 €
Obvezno zavarovanje: 2.105 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.875 €
Skupaj 19.307 € (strošek na km: 0,19 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73,0 × 74,2 mm – gibna prostornina 1.242 cm3 – kompresija 12,5 : 1 – največja moč 66 kW (88 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,8 m/s – specifična moč 53,1 kW/l (72,3 KM/l) – največji navor 120 Nm pri 4.400/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – 4 ventili na valj – vbrizg goriva v sesalni vod.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,545; II. 1,904; III. 1,240; IV. 0,914; V. 0,717;– diferencial 4,294 – platišča 7,0 J × 16 – gume 185/55 R 16 V, kotalni obseg 1,84 m.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO2 98 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,2 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 865 kg – dovoljena skupna masa 1.405 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 3.995 mm – širina 1.745 mm, z ogledali 1.940 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.520 mm – kolotek spredaj 1.520 mm – zadaj 1.520 mm – rajdni krog 9,8 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 850–1.070 mm, zadaj 680–920 mm – širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.400 mm – višina nad glavo spredaj 920–980 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 37 l.
Prtljažnik: 355–1.085 l
Naše meritve
T = 7°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Bridgestone Ecopia 185/55 R 16 V / stanje kilometrskega števca: 10.178 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 18,3s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,0s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 26,6s (V.)
poraba na testu: 6,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Ocena skupaj (293/420)
  • Če iščete nezahteven avtomobil, za katerega ne bi zapravili veliko denarja, potem je Baleno kar prava rešitev. Kljub zgolj 5-stopenjskemu menjalniku in 1,2-litrskemu bencinskemu motorju je tehnika pravi odgovor varčnejšemu turbodizlu, precej stvari pa nas je tudi zmotilo. Beri: garancija, varnost, določene rešitve ...

  • Zunanjost (11/15)

    Zunanja oblika je bolj sveža, čeprav večini opazovalcev ni najbolj všečna.

  • Notranjost (88/140)

    Baleno je dovolj prostoren, materiali so cenejše sorte, testni pa je imel kar nekaj opreme.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Motor in menjalnik (s prestavo manj, kot bi pričakovali) sta dobri odločitvi, malce več bi pričakovali pri zanesljivejšem pogonu.

  • Vozne lastnosti (54 /95)

    Lega na cesti in občutek pri zaviranju sta povprečna.

  • Zmogljivost (23/35)

    Za drugi družinski avtomobil ali avtomobil nezahtevnih voznikov so zmogljivosti čisto zadostne.

  • Varnost (28/45)

    Euro NCAP pravi, da Baleno doseže le tri oziroma z boljšo opremo štiri zvezdice.

  • Gospodarnost (44/50)

    Slabši pogoji pri garanciji, boljša cena in poraba goriva.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
prostornost
natančnost in mehkoba menjalnika
poraba na normnem krogu
aktivni tempomat
manjša masa
zgolj 5-stopenjski menjalnik
lega na cesti
povprečni materiali
določene rešitve mu niso v ponos
garancija