Suzuki Ignis 1.5 GT Sport

25. 12. 2003 | Aljoša Mrak
Deli

Na začetku sem - tega pač ne morem in tudi ne bom zatajil - nad njim malce vihal nos. Po nekaj dneh vožnje pa mi je prav počasi zlezel pod kožo. Na svojevrsten način je najbolj športen Ignis namreč prav zabaven!

Veste, ko sem ga gledal na sliki, kasneje pa podrobneje v naši garaži, sem se zgražal nad višino in obliko avtomobila. Čeprav mi je bilo jasno, da je različica GT Sport le najbolj športna različica majhnega japonskega avtomobila, sem vseeno vihal nos nad kockasto obliko karoserije, ki je poleg tega nameščena še visoko nad cestiščem. Da je to skregano z logiko športnih avtomobilov, je jasno vsakomur.

Vendar če vam kri po žilah začne teči hitreje, ko zagledate športen avtomobil, potem tudi pri Ignisu ne morete ostati čisto ravnodušni. Strupeno rumena barva, »izbuljeni« spojlerji, dodatni pragovi in napis Suzuki Motorsport pač nazorno kažejo na to, kam pes taco moli. Ignis GT Sport ima namreč le eno nalogo: zadovoljiti dinamičnega voznika!

Priznam, da sem se vožnje s tem avtomobilom še posebej veselil, saj ima Suzuki z Ignisom bogate dirkaške izkušnje, slovenski zastopnik pa smele načrte. Če vsaj malo sledite svetovnemu prvenstvu v rallyju, potem veste, da je Suzuki z Ignisom Super 1600 vedno pri vrhu. Torej osnova ne more biti slaba, kajne? V Sloveniji se (če bo dovolj zanimanja dirkačev) pripravlja pokal, ki naj bi učinkovito promoviral prav Ignisa, zato sem bil še toliko bolj nestrpen pred premierno vožnjo.

Školjkasti sedeži Recaro so glasba za moja ušesa in balzam za razboleli hrbet. Če dobro sedim, je to pri avtomobilu že pol uspeha, in v Ignisu sem kljub krajšemu sedalnemu delu dobro sedel. V dobi elektronskih sistemov, ko preskusimo testne avtomobile z veliko všite elektronske opreme, mi je šlo kar malce na smeh, ko sem gledal osiromašenega Ignisa. Saj je imel osrednjo ključavnico, radio z možnostjo poslušanja CD-jev, mehansko klimatsko napravo, električni pomik prednjih stekel in celo dve varnostni blazini, ampak čisto nič pripomočkov, ki pomagajo pri vožnji. Torej pred dinamično vožnjo ni bilo treba izklapljati sistema proti zdrsavanju pogonskih koles ali stabilizacijskega sistema, ker ju sploh ni imel!

Prvi vtis, ko sem potoval po mestu: zelo dobro! Štirivaljni 1, 5-litrski motor se resda pošteno zbudi šele pri oznaki 4000 na merilniku motornih vrtljajev, vendar postreže s presenetljivo zvrhano mero navora tudi pri nižjih vrtljajih. Motor pri zahtevnejši voznikovi desni nogi nima najprijetnejšega zvoka, saj Ignisa zaznamuje tisti kovinski, tako zelo značilen zvok avtomobilov, ki so imeli oznako »športen« pred kakšnim desetletjem. Ni pa neprijeten, da ne bo nesporazumov. Toda največje presenečenje je v poskočnosti, saj sem bil zlahka vedno na čelu prometnega vala.

Meritve so potrdile dober občutek pri pospeševanju, saj Ignis pospeši od 0 do 100 km/h v samo 9, 2 sekunde! To je zelo, ampak res zelo dober rezultat, če upoštevamo, da je skoraj še enkrat močnejši Peugeot 206 RC hitrejši za samo 1, 1 sekunde! In veselje do vrtenja motornih delov takoj spravi voznika v dobro voljo, ki se povečuje med prvimi ovinki, ko ti igriva narava avtomobila še dodatno polepša dan. Volanski mehanizem sprotno in natančno sporoča, kaj se dogaja s pogonskima kolesoma, menjalnik kot puščica sledi hitri desnici, stopalke so dirkaško blizu druga drugi (pozimi celo nadležna značilnost, saj se s širokimi zimskimi podplati nikakor nočejo sporazumeti) in nasploh podvozje deluje izredno predvidljivo. Ne bom trdil, da je lega izjemno dobra, saj sem na testnem avtomobilu pogrešal nekaj več »trdote« (pa ne na makadamu, ko smo fotografirali! ) in predvsem boljše gume, saj zimska obutev razumljivo ni dajala optimalnih rezultatov. Ampak skupek mehanskih delov, ki skrbijo za vožnjo, deluje tako igrivo preprosto in predvidljivo, da vsak dinamičnejši voznik postane zopet otrok. Prava igračka za starejše!

Ne oblika (čeprav je še vedno smešno kockasta), ne višina (čeprav bi ga kot novopečeni lastnik že v prvem tednu samoiniciativno znižal) in ne športno neprepoznavna avtomobilska znamka (čeprav poznavalci pravijo, da bo Suzuki naslednji, ki bo začel nastopati z dirkalnikom WRC v SP v rallyju) ne bodo tega avtomobila ožigosali kot pravega eksota na naših cestah, ampak le - cena. Za okrogle tri milijone petsto tisoč tolarjev bi pač moral avtomobil ponuditi več kot le igrivo naravo. Žal!

Aljoša Mrak

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Suzuki Odar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.563,51 €
Cena testnega modela: 14.563,51 €
Moč: 80kW (109 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1490 cm3 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 6000/min - največji navor 140 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/55 R 15 H (Semperit Sport Grip M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,9 s - poraba goriva (ECE) 8,9/5,8/6,9 l/100 km.
Voz in obese: kombilimuzina - 3 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator - zadaj toga prema, Panhardov drog, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste - rajdni krog 10,4 m - posoda za gorivo 41 l.
Mase: prazno vozilo 935 kg - dovoljena skupna masa 1430 kg - dovoljena obremenitev strehe 30 kg.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrtbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 12 °C / p = 1010 mbar / rel. vl. = 47 % / Stanje kilometrskega števca: 4469 km
Pospešek 0-100km: 9,2s
402m z mesta: 16,8s ( 136km/h)
1000m z mesta: 30,9s ( 164km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,8 (V.)s
Največja hitrost: 185km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,2l/100km
Najvišja poraba: 11,0l/100km
poraba na testu: 10,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,3m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 74dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 72dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 71dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (290/420)
  • Nad Suzukijem Ignisom 1.5 GT Sport smo na začetku v uredništvu malce vihali nos, a sta nas športnost in preprostost izdelave na koncu le prepričali. Toda ali je to le zato, ker tega nismo pričakovali, nato pa bili prijetno presenečeni? Zaradi cene bo ostal eksot!

  • Zunanjost (10/15)

    Lepotec ravno ni in tudi športne avtomobile si ponavadi predstavljamo nižje in širše.

  • Notranjost (92/140)

    Školjkasta sedeža sta popestrila sicer sivo notranjost, kot prikupen detajl pa bi izpostavil le svetle merilnike.

  • Motor, menjalnik (34 /40)

    Povsem zasluženo si je prislužil veliko točk, saj preprostost še ne pomeni tudi slabega delovanja. Pohvalno!

  • Vozne lastnosti (68 /95)

    Igrivo lego na cesti skazi slaba smerna stabilnost, občutek pri zaviranju (zimske gume?) ni bil najboljši.

  • Zmogljivost (31/35)

    9,2 sekunde do 100 km/h je le dobro sekundo slabše kot dosežek skoraj še enkrat močnejšega Peugeota 206 RC.

  • Varnost (21/45)

    Povprečna zavorna pot in pomanjkanje izklopljivega stabilizacijskega sistema avtomobila sta mu odvzela točke.

  • Gospodarnost

    Visoka začetka cena in razmeroma majhno povpraševanje po rabljenih avtomobilih.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
sedeži Recaro
motor
pospešek do 100 km/h
menjalnik
oblika merilnikov in njihova osvetlitev
igrivo podvozje
»hitri« zadek
pusta notranjost
skromna oprema
prekratek sedalni del sedežev
cena