Pogled na Suzukija SX4 daje vedeti, da to ni avtomobil, ki bi ga takoj uvrstili v katerega izmed znanih avtomobilskih razredov.
Zato potem UXC! Pri Suzukiju so, ker imajo med malimi pač Swifta in Ignisa, med terenci pa Jimnyja in Grand Vitaro, SX4 namenili kar ’svoj’ razred. UXC pomeni Urban Cross Car, kar si lahko, glede na njegove lastnosti, razlagamo kot mestni avtomobilski križanec. Križanec med majhnim avtomobilom, limuzinskim kombijem, kombilimuzino in SUV-terencem.
Na kratko: SX4 je mestni SUV. Kot takšen ni tipičen predstavnik nobenega avtomobilskega razreda. Posledično je njegovih najtesnejših tekmecev zelo malo. Pravzaprav je le eden, a še ta (Fiat Sedici) je plod skupnega dela Suzukija in Fiata. Sedici je tudi SX4 in obratno.
SX4 je verjetno tudi edini avtomobil te velikosti (v dolžino ga je za 4, 14 metra), ki ga, od koles do strešnega prtljažnika, umazanega od blata, z veseljem parkiraš na domače dvorišče. Pa kaj če je pod blatom lepa črna kovinska barva. Naj se vidi, da je voznik izkoristil SX-ove prednosti. Te so opazne že na prvi pogled: dvignjen trebuh, SUV-ovska optika (svetli deli na obeh odbijačih v videzu aluminija naj vas ne preslepijo, gre za plastiko) in v primeru testnega primerka še štirikolesni pogon. Oborožitev za vožnjo do vikenda v vsakem vremenu in ne ozirajoč se na podlago.
Mešanje genov več avtomobilskih razredov v SX4 pomeni, da so morali pri Suzukiju sklepati kompromise. Ti so še najmanj opazni na zunanji podobi, ki marsikoga spomni na malega Mercedes-Benza razreda ML, Minija ali na kaj tretjega. Oblikovno, Sedicija pač odmislimo, nima konkurence. Videz je obenem SUV-ovski in kombilimuzinski.
Všečen; ko je umazan, je prijetno agresiven, ko je čist, je lahko običajna družinska kombilimuzina. S skupno dolžino 4, 14 metra je večji od novih Opla Corse in Fiata Grande Punta, če omenimo le dva novejša predstavnika majhnih avtomobilov. Zaradi dvignjenega SX-ovega trebuha se sedi visoko, s prostorom nad glavami potnikov na prednjih sedežih ni težav, saj je streha visoka, občutek zaradi tega pa podoben sedenju v limuzinskem kombiju ali SUV-u. Prostora za volanom, ki je žal nastavljiv le po višini (kljub 4.590.000 tolarjem, koliko jih zahtevajo za testnega 1.6 4x4 Deluxe), je dovolj.
Zadaj lahko brez večjih težav sedita dva odrasla potnika največje višine 180 centimetrov, saj bodo višji že imeli težave s prenizkim stropom. Sedeži so ravno prav trdi (mehki, če hočete), njihov oprijem bi bil lahko boljši. Ob misli na ceno razočara izbira materialov, ki sestavljajo armaturno ploščo, saj je vse narejeno iz trde plastike. Sicer so gumbi razporejeni logično in zagotavljajo dobro ergonomijo. Monotonost potniške kabine poskušajo odpraviti plastični vložki, ki posnemajo kovino.
V notranjosti manjkajo stvari, ki bi jih od avtomobila tega cenovnega razreda pričakovali. Potovalni računalnik (zaslonček na sredini armaturne plošče pod prednjo šipo) je zmožen prikazati le trenutno porabo goriva. Če bi imel še kako funkcijo, bi grajali tudi njegovo upravljanje, saj je gumb za preklop na desni strani ob zaslončku, kar zahteva nagibanje naprej in umik roke z volana… Odlagalnih mest bi bilo lahko več, predal pred sovoznikom bi bil lahko osvetljen. To pa je tudi vse, kar smo pogrešali pred prednjima sedežema, ki sta sicer ogrevana in v teh mrzlih jutrih odtehtata vsak vloženi tolar.
Klimatsko napravo ima, radio se razume tudi s formatom MP3 in kakopak s CD-ji, voznikov sedež je nastavljiv tudi po višini. Notranjosti bodo veseli predvsem tisti, ki radi sedijo visoko. Oprema Deluxe razvaja tudi s pametnim ključem. Na obeh prednjih vratih in na vratih prtljažnika so majhni črni gumbi, na katere je treba pritisniti in SX4 se, če je ključ v (žepu) dosegljivem območju, odklene. Uporabno tudi zaradi tega, ker SX4 vžge brez ključa.
Geni zelo uporabnega limuzinskega kombija zbledijo ob pogledu v prtljažni prostor, kjer osnovnih 290 litrov ni kaj dosti več kot prostornina prtljažnika v Renaultovem Cliu (288 litrov), Fiatovem Grande Puntu (275 litrov), Oplovi Corsi (285) in Peugeotu 207 (270 litri). 305 litrov Citroëna C3 in 380 litrov Honde Jazz je še več, tako kot 337 litrov Forda Fusiona, če omenimo le toliko majhnih avtomobilov (tudi limuzinskih kombijev), da ustvarimo sliko, da SX4 po velikosti prtljažnika ne izstopa iz povprečja. Vsaj ne tako, kot bi glede na zunanjo obliko pričakovali.
Nakladalni rob prtljažnika je dokaj visok, koloteka zmanjšujeta uporabno širino prtljažnega prostora, ki mora ob preklapljanju sedežev (nezahtevno opravilo) potrpeti še to, da se sedeža preklopita tako, da zložena zavzameta prostor za prednjima sedežema in tako zmanjšata uporabno dolžino prtljažnega prostora.
Ker obleka ne naredi človeka, tudi SUV-ovski videz iz SX4 ne naredi (mehkega) terenca. Plastične zaščite pragov in blatnikov ter alu videz obeh odbijačev so le okras, ki ga verjetno ne bi z veseljem zapodili med prvo vejevje. Je pa SX4 primernejši za vožnjo po kolovozih in slabše prevoznih cestah od vseh omenjenih. Ker je višji, ni treba skrbeti za skale ali druge ovire, ki bi pri omenjenih načele spojlerje prednjega odbijača in na poti do zadka obtolkle še katere vitalnejše dele izpuha ali kaj drugega.
SX4 dodatno izstopa iz množice s štirikolesnim pogonom, ki ga popelje skoraj povsod. I-AWD (Intelligent All Wheel Drive) je na novo razvit sistem, ki prek lamelne sklopke glede na potrebo (tipala zaznavajo možnost zdrsa koles) prenaša moč med prednjima in zadnjima kolesoma. V osnovi je gnan prednji kolesni par (predvsem zaradi manjše porabe goriva), ob potrebi (zdrsu) pa elektronika moč porazdeli tudi na zadnji par. Elektronska zapora sredinskega diferenciala (prenos moči med prednjo in zadnjo premo je 50 : 50) pride prav na težavnejših terenih, v snegu in blatu, na primer.
Med vsemi tremi načini pogona (če SX4 vsebuje štirikolesni pogon! ) preklopimo s stikalom na sredinski konzoli, izbrani program pa je z ikonico označen na instrumentni plošči. S štirikolesnim pogonom je Suzuki SX4 na makadamskih poteh preizkušeno odličen sopotnik, ki omogoča pri vožnji na neutrjenih poteh tudi veliko zabave in predvsem odpravlja nezaupljivost v prevoznost poti. SX4 pelje naprej, ko drugi odnehajo.
Vzmetenje se sicer na asfaltiranih poteh ne izkaže, kot bi pričakovali, saj se kratke grbine prek tresljajev prenašajo v potniški prostor. Precej bolje je na daljših cestnih neravninah, ki jih vzmetenje požira z večjim užitkom. Pričakovanja o mehko nastavljenem vzmetenju in velikem nagibanju karoserije med vožnjo skozi ovinke kmalu izgubijo osnovo, saj SX4 ni mehka cestna križarka, ampak deluje precej čvrstejše, kot morda napeljuje njegova zasnova.
Testni primerek je gnal 1, 6-litrski agregat, za katerega smo bili mnenja, da uspešno ’skriva’ svojih 79 kilovatov (107 KM), saj ne premore iskrivosti, nerad pa se odziva tudi na priganjanja. Vseeno bo agregat zadovoljil umirjene voznike, ki prehitevanj ne uvrščajo na dnevni red. Ročica menjalnika gre iz prestave v prestavo nekako po trši poti (bolj na silo), čeprav ji natančnosti ne gre oporekati. Treba se je le navaditi na malo trše pretikanje, ki je posebej izstopajoče, kadar menjalniku ni ogret in večinoma vselej ob pretikanju iz prve v drugo prestavo in obratno, kar lahko moti le med vožnjo v mestnih gnečah.
SX4 je s štirikolesnim pogonom posebnež, ki je po merah prerasel razred majhnih avtomobilov. Takšen bo zanimiv za vse, ki so jim štirikolesno gnani malčki (Panda, Ignis …) premajhni. Suzuki ima z njim odgovor za vse, ki se radi odpeljejo iz višjeležečih prebivališč brez jutranjega kidanja snega. In za tiste, ki radi skočijo do vikenda, ne glede na vreme in prevoznost cest. Ni skrbi, da bi med vožnjo po kolovozih kaj odpadlo z avtomobila. Brez dvokolesnega pogona pa . . potrebujete takšen avtomobil?
Že res, da je videti SUV-ovsko in da ga je precej lažje parkirati kot večino na videz podobnih (večjih) avtomobilov . . No, morda je to, kar iščete.
Mitja Reven
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Suzuki Odar d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 18.736,44 € |
Cena testnega modela: | 19.153,73 € |
Moč: | 79kW (107 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 170 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,1l/100km |
Garancija: | 3 leta splošne garancije ali do 100.000 prevoženih kilometrov, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije na lak |
Menjava olja vsakih | 15.000 km |
Servisni pregled na | 15.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 351,69 € |
---|---|
Gorivo: | 9.389,42 € |
Gume (1) | 1.001,90 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 10.432,32 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.084,31 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.281,78 € |
Skupaj | 27.007,62 € (strošek na km: 0,27 €) |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni vrstni – bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78 × 83 mm - gibna prostornina 1586 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 79 kW (107 KM) pri 5600/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,5 m/s - specifična moč 49,8 kW/l (67,5 KM/l) - največji navor 145 Nm pri 4000/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – posredni vbrizg. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi ali vsa štiri kolesa (električni vklop z gumbom) – elektronsko nadzirana večlamelna sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,545; II. 1,904; III. 1,310; IV. 0,969; V. 0,815; vzvratna 3,250 - diferencial 4,235 - platišča 6J × 16 – gume 205/60 R 16 H, kotalni obseg 1,97 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,2 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 - poraba goriva (ECE) 8,9/6,1/7,1 l/100 km |
Voz in obese: | kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili - zadaj poltoga prema na vzdolžnih vodilih, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1265 kg - dovoljena skupna masa 1670 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 400 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg |
Zunanje mere: | širina vozila 1730 mm - kolotek spredaj 1495 mm - zadaj 1495 mm - rajdni krog 10,6 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1450 mm, zadaj 1420 - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 500 - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l) |
T=20 °C / p= 1014 mbar / rel. vl.: 64 % / Gume: Bridgestone Turanza ER300 / Stanje km števca: 23894 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,6s ( 121km/h) |
1000m z mesta: | 34,1s ( 152km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 16,3 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 22,1 (V.)s |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,2l/100km |
Najvišja poraba: | 10,4l/100km |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,34m |
AM meja: | 42m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 65dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 73dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 71dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 69dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
SX4 je kompromis in bi lahko bil za nekoga edina izbira. Majhen avtomobil s štirikolesnim pogonom nima konkurence, s pogonom na prednji kolesi pa je ima precej. Tudi boljšo in predvsem cenejšo.
-
Zunanjost
Videz je edinstven. Pravi mali mestni SUV.
-
Notranjost
Dovolj prostora na prednjih sedežih, razmeroma dobra ergonomija, šepa le izbira materialov.
-
Motor, menjalnik
Menjalnik je treba segreti, potem je pretikanje boljše. Zaspan motor.
-
Vozne lastnosti
Presenetljivo dobre glede na oddaljenost trupa od tal. Volan je preveč posreden.
-
Zmogljivost
S prožnostjo se ne hvali, zmore pa dovolj veliko končno hitrost. Peta prestava bi bila lahko daljša.
-
Varnost
Ugodna zavorna pot, kopica varnostnih blazin in ABS. ESP je po novem v tem modelu serijski. Testni ga še ni imel.
-
Gospodarnost
Cena testnega modela s štirikolesnim pogonom je visoka, izguba vrednosti je za Suzukije opazna. Pogosti so tudi postanki na črpalkah.