Vitara je že tradicionalno pojem uporabnega avtomobila, s katerim se brez težav podamo tudi po brezpotjih.
Ob Vitari s turbodizelskim motorjem je v Suzukijevem prodajnem programu seveda še takšna z bencinskim. Obe imata enako delovno prostornino, morebiti bo zato lažja odločitev, da se kljub vsem prednostim dizla odločimo za bencinski motor. Vsekakor je odločitev odvisna tudi od tega, kako smo do dizlov nastrojeni. Zdaj niso ravno preveč čislani, za kar je poskrbel nesojeni Suzukijev solastnik Volkswagen. A lahko si predstavljamo, zakaj se je največji nemški avtomobilski gigant zanimal za Suzuki. Japonci znajo izdelovati uporabne manjše avtomobile, še posebno so izurjeni pri terencih. Tako je tudi pri Vitari. Nič slabega ne moremo reči o njeni zasnovi, kot mestni terenec (ali križanec) se je že oblikovno kar dobro posrečila. Resda ni takšna, da bi zbujala pozornost že na prvi pogled, a je dovolj prepoznavna. Njena karoserija je tudi dovolj 'škatlasta', da ne povzroča težav pri presojanju, kje se robovi Vitare končajo. To je zagotovilo, da je uporabna, tudi če se z njo odpravimo na kakšen kolovoz. Tam dobro pride do izraza štirikolesni pogon, ki je v osnovi sicer samodejno priklopljiv. A lahko izbiramo še drugačne pogonske profile (snow ali sport), dodatek pa je tudi gumb lock, s katerim lahko z zaporo diferenciala motorno moč na obe osi razporedimo v razmerju 50 proti 50. Njene terenske lastnosti so zagotovo boljše, kot si predstavlja večina kupcev, kdor pa jo bo zares uporabljal na terenu, pa mora premisliti tudi o uporabi malo bolj terenskih gum, kot so bile tiste, nameščene na naši preskušeni Vitari.
Bencinski motor ni takšen zvezdnik kot turbodizel, ko gre za razpoložljiv navor motorja, a se je zdelo, da je kar primeren za običajno vsakodnevno vožnjo. V ničemer posebej ne izstopa, a zdi se, da bo večino zadovoljil tudi glede porabe goriva.
Že v prvem testu, ko smo predstavljali turbodizelsko različico, je bilo veliko govora o Vitarini notranjosti. Podobno je tudi pri bencinski različici. Prostornost in uporabnost sta zadovoljivi, ne prepriča pa videz materialov. Tu v primerjavi s prejšnjimi Suzukiji Vitara ohranja tradicijo manj prepričljivega 'plastičnega' videza.
Drugače pa je pohvalen Suzukijev pristop, da kupcem ponujajo veliko uporabne opreme za zmerno količino denarja. Med drugim je tu tudi aktivni tempomat ter radarsko podrto zaviranje v primeru naleta, pa tudi uporaben sistem vstopa in zagona s ključem v žepu.
Suzuki tako z Vitaro ponuja kar solidno rešitev za prevoz in uporabnost.
Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 14.500 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 20.958 € |
Obvezno zavarovanje: | 501 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.131 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.586 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 156 Nm pri 4.400/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Continental ContiEcoContact 5). |
Zmogljivost: | največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,6 l/100 km, izpust CO2 130 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.160 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.175 mm – širina 1.775 mm – višina 1.610 mm – medosna razdalja 2.500 mm |
Prtljažnik: | prtljažnik 375–1.120 l – posoda za gorivo 47 l. |
Pospešek 0-100km: | 11,9s |
---|---|
402m z mesta: | 18,2s ( 127km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 15,3s (4) |
Prožnost 80-120km/h: | 16,6s (5) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,1m |
AM meja: | 40m |
-
Z Vitaro se Suzuki vrača na nakupovalni spisek tistih, ki iščejo štirikolesni pogon za zmerno ceno.